![]() |
peiling in limburg: iedereen verliest, behalve de extremen
de peiling werd uitgevoerd door hbvl, maar daar zit het artikel achter een betaalmuur.
Bij de standaard kan je het belangrijkste ervan (grafiekje) zien in hun formatieblog https://www.standaard.be/cnt/dmf20191211_04762164 samenvatting: iedereen verliest, behalve de forse winst van vb en kleine winst van pvda. |
![]() Citaat:
ik vermoed in zetels een absolute meerderheid in Limburg? is die 28,6 VB nu niet iets hoger dan in alle andere Vlaamse provincies? :D wel jammer dat Groen de PVDA net voor blijft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gezamenlijke aantal stemmen van N-VA en VB is ongeveer gelijk aan dat van de peiling in HLN. In zetels volstaat dat aantal voor een volstrekte meerderheid.
Het is nu of nooit voor de N-VA. |
Citaat:
maar -4% voor NVA en +10% voor VB duidt er toch op dat nog steeds de juiste partijen het meest leeg gehaald worden. ander punt van positieviteit voor mij is dat iemand als Carl Devos nu toch ook al de doodsreutel van België hoort, én het ook in zoveel woorden durft te schrijven. |
Citaat:
|
De strategie van NVA heeft gewerkt. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar Guine ziet alleen wat ze wil zien ofzoiets. |
Citaat:
Wat ik nog opmerk is dat Open VLD stand houdt, terwijl zij als Vlaamse partij wél bereidt was voor regeringsdeelname paars-groen (en zich niet al teveel met strategie geleuter bezig hield). |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
![]() Enkel Limburgers werden gepeild. Ik vraag me af of er geen gat is in de politieke markt voor een "Limburgs Belang". Een partij van limburgers-wereldburgers gaat in Limburg zeker de kiesdrempel halen. Het Vlaams belang staat haaks op het Limburgs belang. |
Citaat:
|
1 op 3 Limburgers kiest voor VB.
Dat is bijna 100% van de autochtone bevolking. |
Citaat:
op Tavek, pajoske, HO na wel ja. :-P |
Limburg, ooit het sterkste "rood" bastion (Claes, Stevaert, Van Velthoven....) :lol::lol:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be