Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Grand finale auto's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251340)

Mambo 23 december 2019 22:59

Grand finale auto's
 
Nog een paar dagen en de finale doodsteek voor de handel is een feit.


619.362 wagens mogen lage-emissiezone niet meer binnen
- Euro 1,2,3 datum eerste inschrijving voor 2006: 179.493 wagens
- Euro 4 van 2006 tot en met 2010: 439.869 wagens

Bevolking Gent circa 260000.
Auto's geweerd 619.362

Micele 23 december 2019 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9204968)
Nog een paar dagen en de finale doodsteek voor de handel is een feit.


619.362 wagens mogen lage-emissiezone niet meer binnen
- Euro 1,2,3 datum eerste inschrijving voor 2006: 179.493 wagens
- Euro 4 van 2006 tot en met 2010: 439.869 wagens

Bevolking Gent circa 260000.
Auto's geweerd 619.362

Dus circa 5.300.000 Belgische personenwagens mogen in Gent binnen. :-)

PeterCC 23 december 2019 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9204968)
Nog een paar dagen en de finale doodsteek voor de handel is een feit.
(...)

Wat bedoel je met "finale doodsteek voor de handel"?

daiwa 24 december 2019 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 9204995)
Wat bedoel je met "finale doodsteek voor de handel"?

Dat veel mensen de binnenstad en de winkels en café's daar gaan mijden.

Micele 25 december 2019 14:50

Freiburg stadplan, alles blauw is strikte voetgangerszone.

Zie ook legende leveringsverkeer linksboven.

- Blauw : helemaal geen leveringsverkeer toegelaten
- Blauw met zwarte punten: enkel mogelijk tijdens specifieke dagen en hun bepaalde korte periodes, overdag meestal niet, na 22h00 tot 05h00 sowieso niet.
- Blauw en volle zwarte lijn: leveringsverkeer overdag, ttz elke dag tussen 0500 en 22h00

- wegen met XXXXX : enkel plaatselijk verkeer en-of fietsers
- wit ingekleurd : 30 kmh in principe
- geel ingekleurd: 50 kmh in principe

- |P|_| : diverse parkeergarages / -zones

- Taxi (en taxiverzamelplaats)
- (H) haltes openbaar vervoer



Freiburg kende een zeer grote bevolkingsgroei en is heeft een zeer levendige autoluwe stadskern, met zeer goede gastvriendelijkheid en hulpvaardigheid... (beide 8 op 10):

Studie: veel hulpvaardigheid in Freiburg en Mannheim

7 juli 2019

Mensen in Freiburg en Mannheim ervaren een hoge mate van behulpzaamheid in het dagelijks leven. Dit wordt aangegeven door de resultaten van een online onderzoek door het Basel Institute of Commons and Economics. Dienovereenkomstig beoordeelden de deelnemers de bereidheid om te helpen met een gemiddelde van 8 op een schaal van 1 (laag) tot 10 (zeer hoog) in beide grote steden in het zuidwesten.

Naast Freiburg en Mannheim werden Freudenstadt en Leutkirch (district Ravensburg) ook geëvalueerd in Baden-Württemberg. De studie keek ook naar waarden zoals klimaat, vertrouwen, belastingheffing en gastvrijheid

Vergeleken met Berlijn (6,5 punten), Frankfurt / Oder (1 punt) en Leipzig (7,6 punten) en Wiesbaden (3 punten) scoort Freiburg niet alleen goed als het gaat om behulpzaamheid. Als het gaat om vriendelijkheid, staat de stad ook aan de top - ook beoordeeld met 8 punten. Mannheim werd beoordeeld met slechts 6 punten in het gebied - bijna net zo laag als Berlijn (5,9 punten).

Citaat:

https://bnn.de/nachrichten/suedweste...g-und-mannheim

Studie: Viel Hilfsbereitschaft in Freiburg und Mannheim

7. Juli 2019



Im Alltag erleben Menschen in Freiburg und in Mannheim ein hohes Maß an Hilfsbereitschaft. Darauf deuten Ergebnisse einer Online-Befragung des Basel Institute of Commons and Economics hin. Demnach ordneten die Teilnehmer in beiden Großstädte im Südwesten die Hilfsbereitschaft auf einer Skala von 1 (niedrig) bis 10 (sehr hoch) im Durchschnitt mit einer 8 ein.

Neben Freiburg und Mannheim wurden in Baden-Württemberg auch Freudenstadt und Leutkirch (Kreis Ravensburg) bewertet. Thema der Studie waren auch Werte wie Klima, Vertrauen, Steuerbelastung oder etwa Gastfreundschaft

Im Vergleich zu Berlin (6,5 Punkte), Frankfurt/Oder (1 Punkt) und Leipzig (7,6 Punkte) sowie Wiesbaden (3 Punkte) schneidet Freiburg nicht nur beim Thema Hilfsbereitschaft gut ab. Auch in Sachen Freundlichkeit steht die Stadt – ebenfalls mit 8 Punkten bewertet – vorne. Mannheim wurde in dem Bereich nur mit 6 Punkten eingestuft – also fast so niedrig wie Berlin (5,9 Punkte).
Citaat:

https://de.wikipedia.org/wiki/Einwoh...rg_im_Breisgau
Einwohnerentwicklung von Freiburg im Breisgau
Of steden en streken met de grootste groei > 10% staan in het felrood:

https://www.bbsr.bund.de/BBSR/DE/Hom...oelkerung.html

Mambo 25 december 2019 15:43

Ze hebben dat daar goed op zijn communistisch opgelost.
Auto's verbannen en lokale handel verbannen.

Gij zult niet rijden.
Gij zult niet ondernemen.

Gij zult wonen waar wij zeggen.

Want wij en niet gij beslissen alles.

Micele 25 december 2019 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9206132)
Ze hebben dat daar goed op zijn communistisch opgelost.
Auto's verbannen en lokale handel verbannen.

De lokale handel en autos floreren daar.

Hun autos staan netjes geparkeerd in die 19 parkeergarages, die mensen gaan meestal te voet verder of nemen het lokaal-OV.

Andere zijn ook met de trein of bus aangekomen, en-of met de taxi die hun allemaal tot in het midden van de stad brengt.

OK Boomer? :lol:

Voetgangerszones bestaan al pakweg mmmh 60 jaar.

Vrijheideerst 25 december 2019 16:29

In Rotterdam schaft men die zone juist weer af omdat ze niks uithaalt.

Groenlinks zit daar in het college, raar toch dat ik geen énkel groen kopstuk hier dat heb zien tweeten.

Micele 25 december 2019 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9206151)
In Rotterdam schaft men die zone juist weer af omdat ze niks uithaalt.

Is de LEZ zone daar volledig afgeschaft? of gaat ze afgeschaft worden?
Geef eens de officiële bron?

Volgens de stad Rotterdam blijft het voor vrachtwagens van kracht:
Citaat:

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzone/

De Milieuzone voor vrachtauto’s blijft ongewijzigd van kracht.

Wat is een milieuzone?

Een milieuzone is een afgebakend gebied waar alleen auto’s mogen rijden die aan bepaalde uitstooteisen voldoen. Sinds 1 januari 2016 mogen er in de Rotterdamse milieuzone geen te oude auto’s meer rijden. Oude auto’s stoten over het algemeen meer luchtvervuilende stoffen uit dan nieuwere auto’s.

Toegangseisen

De Milieuzone Rotterdam geldt voor:

vrachtauto’s op diesel die niet aan de Euro IV-emissienorm voldoen.
Controleer hier of uw (vracht)auto de Milieuzone in mag
Controleer of een adres in de Milieuzone ligt
Naast de Milieuzone geldt in Rotterdam ook een vrachtautoverbod op de ’s-Gravendijkwal en zijn er toegangseisen voor vrachtauto’s op de Maasvlakte. Deze blijven van kracht.

Let op met het bepalen van uw route: ook wanneer het adres buiten de Milieuzone ligt kan het zijn dat de meest logische, snelste of kortste route door de Milieuzone leidt. Elk adres buiten de Milieuzone is te bereiken zonder de Milieuzone in te rijden.

Ontheffingen
Voor (vracht)auto’s die niet voldoen aan de toegangseisen van de Milieuzone zijn er ontheffingsmogelijkheden, dag-, camper- en langdurige ontheffingen.
Citaat:

Groenlinks zit daar in het college, raar toch dat ik geen énkel groen kopstuk hier dat heb zien tweeten.
Precies dat Groene politiekers in het algemeen invloed hadden/hebben op LEZ zones. :roll:

Mambo 25 december 2019 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9206147)
De lokale handel en autos floreren daar.

Hun autos staan netjes geparkeerd in die 19 parkeergarages, die mensen gaan meestal te voet verder of nemen het lokaal-OV.

Andere zijn ook met de trein of bus aangekomen, en-of met de taxi die hun allemaal tot in het midden van de stad brengt.

OK Boomer? :lol:

Voetgangerszones bestaan al pakweg mmmh 60 jaar.

Ik heb net eens op de livecam gekeken aldaar dus.

2 mensen gezien.

Een dode stad waar lichtjes branden.

Vrijheideerst 25 december 2019 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9206179)
Is de LEZ zone daar volledig afgeschaft? of gaat ze afgeschaft worden?


Precies dat Groene politiekers invloed hadden/hebben op LEZ zones. :roll:

Jonges jonges :roll:

Anti auto gezeik zoals LEZ's is toch hun core business?

Micele 25 december 2019 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9206186)
Jonges jonges :roll:

Anti auto gezeik zoals LEZ's is toch hun core business?

Dan moet je dat aantonen.

Waarom is een LEZ anti auto gezeik? :?

De LEZ in D zijn ingevoerd regering Merkel I CDU/CSU met SPD.
Groen watisda?

Vrijheideerst 25 december 2019 17:14

Omdat het niks uithaalt en grote schepen nog steeds lustig de stad mogen aandoen.

Mambo 25 december 2019 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9206195)
Dan moet je dat aantonen.

Waarom is een LEZ anti auto gezeik? :?

Wist je dat groen gans Vlaanderen als lez wil instellen.
Zo rap mogelijk zelfs.

Dan is het gans gedaan.

Micele 25 december 2019 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9206196)
Omdat het niks uithaalt en grote schepen nog steeds lustig de stad mogen aandoen.

Dat heb ik al gezegd in een andere draad. Rotterdam is daar de uitzondering op de regel.

Micele 25 december 2019 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9206203)
Wist je dat groen gans Vlaanderen als lez wil instellen.
Zo rap mogelijk zelfs.

Dan is het gans gedaan.

Waarom dan wel? Wegens die paar diesels? :lol:

Is het in het Roergebied en andere ballingsgebieden in D dan al gedaan? Niets van gehoord, jij wel?

daiwa 25 december 2019 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9206204)
Dat heb ik al gezegd in een andere draad. Rotterdam is daar de uitzondering op de regel.

Ook Brugge wil geen LEZ invoeren omdat ze van oordeel zijn dat niet iedereen zomaar een nieuwe auto kan kopen.

daiwa 25 december 2019 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9206196)
Omdat het niks uithaalt en grote schepen nog steeds lustig de stad mogen aandoen.

In Antwerpen mogen die tot aan de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal varen.
Die varen op zware fuel en dan zal zeker niet vervuilen. :lol:

Micele 25 december 2019 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9206217)
Ook Brugge wil geen LEZ invoeren omdat ze van oordeel zijn dat niet iedereen zomaar een nieuwe auto kan kopen.

Is een tweedehands dan niet goed genoeg? Ze smijten ermee.

Zelfs nog recente euronorm 5 en 6 diesels uit Duitsland.
De Nederlanders klagen al sinds einde 2018:
Citaat:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...uitse-diesels/
'DWEILEN MET DE KRAAN OPEN'

"NEDERLAND OVERSPOELD MET DUITSE DIESELS"

5 oktober 2018 om 16:11

Nu het voor Duitse dieselrijders door allerlei premies en maatregelen steeds aantrekkelijker wordt om hun 'oude' diesel in te ruilen, dreigen veel van deze auto's naar Nederland te komen.

Dat is althans wat Steven van Eijck van brancheorganisatie RAI Vereniging tegenover RTL Nieuws zou hebben verklaard. De Duitse maatregelen, waarbij bezitters van oudere dieselauto's een premie van gemiddeld zo'n € 6.000 opstrijken, zou ertoe kunnen leiden dat tot 1,2 miljoen Duitse dieselauto's in de verkoop komen. Een aanzienlijk deel van het Duitse aanbod komt traditioneel in Nederland terecht, juist omdat het importeren van auto's met een hogere nieuwwaarde door de hoge belastingdruk op nieuwe auto's hier aantrekkelijk kan zijn.

Volgens Van Eijck zijn er vorig jaar al 34.000 Duitse dieselauto's bijgekomen op de Nederlandse wegen. Dat is ook niet zo gek, want de auto's zouden nu al 40 procent goedkoper zijn dan Nederlands gekentekende diesels. Als er inderdaad meer dan een miljoen dieselauto's worden ingeruild in korte tijd, zal de prijs vanzelf verder dalen en worden de Duitse diesels dus nog aantrekkelijker voor de Nederlandse consument, stelt de RAI-voorzitter. Van Eijck is vanzelfsprekend niet blij met de situatie en zegt tegen RTL: "Via de achterdeur dreigen er nu vieze diesels binnen te komen. Dat is desastreus, het is dweilen met de kraan open op deze manier". De Nederlandse overheid zou dan ook met een wet moeten komen die het minder aantrekkelijk maakt om Duitse auto's te importeren. Die oplossing zou volgens hem schuilen in het afschaffen van de BPM, omdat daarmee het prijsverschil tussen Duitse en Nederlandse auto's tot het verleden zou behoren.

daiwa 25 december 2019 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9206221)
Is een tweedehands dan niet goed genoeg?

Volgens het stadsbestuur van Brugge blijkbaar niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be