![]() |
de lijn 1miljard voor 1000 elektrische bussen
|
Citaat:
En de rest moet besparen. |
EV bussen zijn TCO *nu duidelijk goedkoper, en de winst in geluid en luchtkwaliteit is enorm. (als je eens meegereden hebt als passagier weet je het wel, en al heel zeker als je aan de E-bushalte staat naast de bus...)
*In 2018 ook al TCO na 8 jaar al, incl. alle infrakosten en externe marginale kosten: https://www.transportenvironment.org...80%93-analysis *Andere studie uit 2018 (India) bevestigt dit, nu eens Indian scenario genomen, en levenscyclus: Citaat:
Wetenschappelijk en proefondervindelijk(China) dus bewezen, en dit met relatief nog lage productieaantallen. (hoe meer massaproductie hoe goedkoper de bussen en vooral batterijpacks worden) Anders zouden Europese steden er helemaal niet aan beginnen. Overal, zelfs Spanje beginnen busconstructeurs om te stijgen naar EV, pure EV zelfs. Steden willen die bussen om hun oudste bussen (en diesel) te vervangen. In Californië gaan ze zelfs CNG-bussen zeer geleidelijk vervangen (toch in de steden): https://cleantechnica.com/2019/11/14...byd-k7m-buses/ Los Angeles metropool heeft enkel aardgas-CNG-bussen sinds 2011: https://www.metro.net/news/simple_pr...st-diesel-bus/ |
Citaat:
|
In Eindhoven rijden er al volop electrische bussen rond, maar volgens jou zijn die allemaal zot geworden.
De Vlaming is hopeloos technofoob..... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal hadden ze een bovenleiding met 10000 volt op. En het ging maar zeer veel problemen. Nu ja ....technofoob zijn we niet. Geleerd door ervaring dat wel. Nu de nieuwe generatie gaat alles eens opnieuw doen en zal voor dezelfde problemen komen te staan. Ik weet niet welke foobs dat dan zijn. |
woensdag 20 november 2019 - 12:13
Geschreven door Jens Lemant West-Vlaanderen Foto: Radio 2 Na Gent gisteren, blijkt nu dat ook de drie elektrische bussen van De Lijn in Brugge al twee jaar niet rijden. Daar kwam Vlaams parlementslid uit Brugge Annick Lambrecht van SP.A achter: "Het laadpunt van De Lijn werkt blijkbaar niet." De elektrische bussen van De Lijn zijn 4 jaar geleden aangekocht. Ze werden toen trots voorgesteld tijdens een persmoment. Maar er waren al meteen problemen mee: eerst konden ze maar 7 kilometer ver rijden. Dat probleem werd aangepakt zodat de bussen wat grotere afstanden konden rijden. Maar twee jaar geleden stonden de drie elektrische lijnbussen plots allemaal stil. Dat ontdekte Vlaams parlementslid Annick Lambrecht. Ze legt uit hoe dat komt: "Het laadpunt op de site van De Lijn werkt niet. Dat is toch niet te begrijpen: De Lijn koopt elektrische bussen, lanceert ze met veel poeha en pas nadien zien ze dat het laadpunt niet werkt. En zo laten ze drie bussen, die nochtans een zeer grote investering waren, verkommeren." 7 km :lol: Onze toekomst. :-P |
de jeugd hun verwezenlijking
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Lijn had ergens al peperdure elektrische bussen gekocht maar die stonden doodleuk weg te rotten omdat het laadsysteem niet meer werkte... Het geklungel bij de lijn is al even erg als bij de NMBS en andere Belgische overheidsbedrijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Electrische bussen kopen.
Bovenleidingen installeren. Trajecten inkorten om toch maar haalbaar te blijven. Extra bussen inlassen om de leegte te vervangen Dat gaan vele keren 8 miljoen worden. En Waarom? Om toch maar hun zin door te drijven? 'T is wel met ons geld he? |
Citaat:
|
We vernemen dat De Lijn reeds in juli haar aanbesteding voor 970 electrische bussen stilgelegd heeft.
https://www.tijd.be/ondernemen/trans.../10252352.html Er worden verschillende oorzaken aangaande "voortschrijdend inzicht,financien,....." aangehaald.Allemaal enigszins verwarrend voor ons,buitenstaanders. Maar een nieuwe aanbesteding en aankoop hieromtrent zal snel mogen opstarten of De Lijn riskeert de komende jaren steeds meer stadskernen niet meer te zullen MOGEN bedienen .(wetgeving....) Benieuwd wat er ECHT aan het mislopen is,want dat is me nu niet duidelijk...:? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be