![]() |
hypocrisie in LEZ gent bxl
we hebben het bew!js weer:
regels voor de gewone burger maar niet voor het ambtelijk apparaat politie weigert electrische auto's https://www.brusselstimes.com/all-ne...y-life-limits/ peeters vraagt vrijstelling voor de lijn 35K boets https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/ in Gent vindt de lijn geen plaats voor laadpalen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...ussen-in-gent/ |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/heren...eren~ae1c1dc0/ Dat gaat lachen worden. Bovendien ook: Citaat:
Ik heb een Euro 6 dus ik zit nog een tijdje safe. :twisted: |
Citaat:
Middelpunt lez...middelpunt verboden voor alle voertuigen. Wat staat er daar te blinken? Cammionetten van defensie! |
Citaat:
Bij entree in de lez-zone wordt je auto vastgehaakt aan een transportband en die trekt je electrisch en zonder uitstoot naar het ander einde van de lez. Kleine inverstering voor Herent, massieve winst voor het klimaat. |
Citaat:
Als alle gemeenten rondom Antwerpen (of...) dat gaan doen dan zal het een gepeperde rekening worden voor iemand die, zeg maar, van Leuven naar Antwerpen wil rijden. Ik weet het niet echt, maar dat zijn minstens 5 dagpassen. |
Citaat:
Objectief is een LEZ weinig zinvol. De effecten ervan op de concentratie van polluenten in de atmosfeer zijn gering tot niet aantoonbaar. Dat werd al in 2015 in een studie van de universiteit van Birmingham vastgesteld: https://research.birmingham.ac.uk/po...nment_2015.pdf of dit bericht uit 2018: http://vubtoday.be/nl/content/lage-e...welijks-effect . Beide berichten bevestigen elkaar in hun conclusie. Daar is voor mij weinig twijfel over. Een LEZ is enkel en uitsluitend een politiek instrument. Het moet de mensen ervan overtuigen hoe goed hun lokaal bestuur wel bezig is. Een LEZ brengt nauwelijks iets op maar dat mogen wij vooral niet te weten komen. Die lokale besturen verspreiden heel andere berichten. Zoals dit: https://www.antwerpen.be/nl/info/5aa...inigde-stoffen of https://www.bruzz.be/mobiliteit/effe...aar-2019-05-17 . Hoera-berichten. Dus hoe gaat de bom barsten? Wint de politiek? Of wint de ratio? Ik vrees ervoor dat de ratio het niet gaat halen. Dit omwille van de jarenlange stemmingsmakerij en omwille van het grote gezichtsverlies dat ermee gepaard zou gaan voor die lokale besturen die zich daar zo op geprofileerd hebben. Ik vrees dat we straks opgescheept worden met nog meer van die onzin. In het bedrijf waar ik werk hebben we een aantal basisregels. Één ervan is: "als je op het verkeerde paard zit, dan is er maar één weg: en dat is eraf." Zo werkt het in de politiek spijtig genoeg niet. |
Citaat:
Wat belet andere gemeenten om hetzelfde te doen? Niks. En dan krijgen we een nieuw gemeentetolstelsel. Aan de bevoegde Vlaamse minister om dit op te lossen. |
Waar mijn kot staat, steek ik de straat over, en ben ik in landbouw- en natuurgebied.
Moet ik dan met mijn diesel in de smalle stadstraten de mensen die daar wonen gaan versmoren? Bah neen. Ze zien mij niet meer in de Vlaamse steden. Ook niet met tram of bus. Ook niet met de fiets. Ze kunnen de pot op. (één uitzondering: als er een regeercongres is ... bla bla ...) |
Ik vind LEZ een goed idee. Ik wil best mijn auto thuis laten en 15 minuten stappen naar een OV halte om naar het werk te gaan, maar de pollutie onderweg is moordend. Echt waar, je voelt je leven verkorten door de stinkende walmen die je inademt. Het gaat hiet niet over CO2 of klimaatverwarming, maar giftige gassen en stof.
Maar men doet hier alles weer omgekeerd, ipv eerst te zorgen voor een goed alternatief voor de vervuilers, legt men een regeltje op en dan zien we wel hoe het verloopt. De burger betaalt als hij kan, of moet zelf maar een andere oplossing zoeken als hij niet kan. De overheid heeft alle tijd om te hervormen en betaalt zichzelf en vangt het dan wel weer terug van de burger. |
This must be ab
En nog een Belgenmop...
Citaat:
|
Citaat:
Kaart het eens aan op een regeercongres. ;-) |
LEZ = CIVIEL BEZET.
Zoek maar op. |
Citaat:
De bevoegde Vlaamse minister dient in te grijpen. |
Civiele bezet;
De economie wordt hier eveneens in de meeste gevallen dienstbaar gemaakt aan de bezetter, wat deze door de grip op het ambtelijke apparaat zelfs nog effectiever kan doorvoeren dan bij een zuiver militair bestuur. Dit gaat vaak samen met zuivering, herorganisatie en censuur. De bezetter grijpt hier meestal diep in in het dagelijks leven. De bezetting is hier mede of grotendeels politiek gemotiveerd: men wil een gehoorzame vazalstaatbeest creëren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een 40 jarige oude Amerikaan met 7000 cc of zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het worden barre tijden in een onafhankelijk Vlaanderen.Niet meer naar de eigenste stadjes kunnen en binnen het kwartier sta je ergens aan een grenspost.:roll: Het wordt nu wel een heel erg klein eng landje voor U:cry: De enige hoop is een goed handelsakkoord met het VK....maar ook daar zal een visum verplicht zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be