Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   hypocrisie in LEZ gent bxl (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251388)

brother paul 28 december 2019 18:52

hypocrisie in LEZ gent bxl
 
we hebben het bew!js weer:
regels voor de gewone burger maar niet voor het ambtelijk apparaat

politie weigert electrische auto's
https://www.brusselstimes.com/all-ne...y-life-limits/


peeters vraagt vrijstelling voor de lijn 35K boets
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/

in Gent vindt de lijn geen plaats voor laadpalen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...ussen-in-gent/

Bobke 28 december 2019 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9208300)
we hebben het bew!js weer:
regels voor de gewone burger maar niet voor het ambtelijk apparaat

politie weigert electrische auto's
https://www.brusselstimes.com/all-ne...y-life-limits/


peeters vraagt vrijstelling voor de lijn 35K boets
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/

in Gent vindt de lijn geen plaats voor laadpalen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...ussen-in-gent/

Raar, degene die het meeste kilometer doen in de lez zone willen niet.

Dadeemelee 28 december 2019 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9208300)
we hebben het bew!js weer:
regels voor de gewone burger maar niet voor het ambtelijk apparaat

politie weigert electrische auto's
https://www.brusselstimes.com/all-ne...y-life-limits/


peeters vraagt vrijstelling voor de lijn 35K boets
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/

in Gent vindt de lijn geen plaats voor laadpalen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...ussen-in-gent/

Dat LEZ gedoe gaat exploderen. Binnenkort ook een LEZ zone in Herent:

https://www.hln.be/in-de-buurt/heren...eren~ae1c1dc0/

Dat gaat lachen worden. Bovendien ook:

Citaat:

Ook het doorgaand verkeer van de Mechelsesteenweg, een belangrijke gewestweg tussen Leuven en Mechelen, zal moeten rekening houden met die lage-emissiezone.
Ik wist zelfs niet dat dit mocht, maar zoals gezegd, we gaan boeiende LEZ tijden tegemoet.

Ik heb een Euro 6 dus ik zit nog een tijdje safe. :twisted:

Mambo 28 december 2019 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9208300)
we hebben het bew!js weer:
regels voor de gewone burger maar niet voor het ambtelijk apparaat

politie weigert electrische auto's
https://www.brusselstimes.com/all-ne...y-life-limits/


peeters vraagt vrijstelling voor de lijn 35K boets
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/

in Gent vindt de lijn geen plaats voor laadpalen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...ussen-in-gent/

En defensie zit nu op de kalanderberg.
Middelpunt lez...middelpunt verboden voor alle voertuigen.
Wat staat er daar te blinken?
Cammionetten van defensie!

Zucht 28 december 2019 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9208387)
Ook het doorgaand verkeer van de Mechelsesteenweg, een belangrijke gewestweg tussen Leuven en Mechelen, zal moeten rekening houden met die lage-emissiezone.

Men kan dat oplossen met een systeem gelijkaardig aan dat van een carwash.
Bij entree in de lez-zone wordt je auto vastgehaakt aan een transportband en die trekt je electrisch en zonder uitstoot naar het ander einde van de lez.
Kleine inverstering voor Herent, massieve winst voor het klimaat.

Dadeemelee 28 december 2019 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9208392)
Men kan dat oplossen met een systeem gelijkaardig aan dat van een carwash.
Bij entree in de lez-zone wordt je auto vastgehaakt aan een transportband en die trekt je electrisch en zonder uitstoot naar het ander einde van de lez.
Kleine inverstering voor Herent, massieve winst voor het klimaat.

Kunnen ze ook in Antwerpen doen, maar het punt is uiteraard: nu belast Antwerpen (en Gent en Brussel) iedereen die op zijn gemeenten wil autorijden.

Als alle gemeenten rondom Antwerpen (of...) dat gaan doen dan zal het een gepeperde rekening worden voor iemand die, zeg maar, van Leuven naar Antwerpen wil rijden.
Ik weet het niet echt, maar dat zijn minstens 5 dagpassen.

PeterCC 28 december 2019 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9208387)
Dat LEZ gedoe gaat exploderen.
(...)

Dat gaat exploderen, maar een explosie is een ongeregeld gebeuren en kan alle kanten uitgaan.

Objectief is een LEZ weinig zinvol.
De effecten ervan op de concentratie van polluenten in de atmosfeer zijn gering tot niet aantoonbaar. Dat werd al in 2015 in een studie van de universiteit van Birmingham vastgesteld: https://research.birmingham.ac.uk/po...nment_2015.pdf of dit bericht uit 2018: http://vubtoday.be/nl/content/lage-e...welijks-effect . Beide berichten bevestigen elkaar in hun conclusie. Daar is voor mij weinig twijfel over.

Een LEZ is enkel en uitsluitend een politiek instrument. Het moet de mensen ervan overtuigen hoe goed hun lokaal bestuur wel bezig is.

Een LEZ brengt nauwelijks iets op maar dat mogen wij vooral niet te weten komen. Die lokale besturen verspreiden heel andere berichten. Zoals dit: https://www.antwerpen.be/nl/info/5aa...inigde-stoffen of https://www.bruzz.be/mobiliteit/effe...aar-2019-05-17 . Hoera-berichten.

Dus hoe gaat de bom barsten? Wint de politiek? Of wint de ratio?

Ik vrees ervoor dat de ratio het niet gaat halen. Dit omwille van de jarenlange stemmingsmakerij en omwille van het grote gezichtsverlies dat ermee gepaard zou gaan voor die lokale besturen die zich daar zo op geprofileerd hebben.
Ik vrees dat we straks opgescheept worden met nog meer van die onzin.

In het bedrijf waar ik werk hebben we een aantal basisregels.
Één ervan is: "als je op het verkeerde paard zit, dan is er maar één weg: en dat is eraf." Zo werkt het in de politiek spijtig genoeg niet.

Dadeemelee 28 december 2019 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 9208403)
Dat gaat exploderen, maar een explosie is een ongeregeld gebeuren en kan alle kanten uitgaan.

Objectief is een LEZ weinig zinvol.
De effecten ervan op de concentratie van polluenten in de atmosfeer zijn gering tot niet aantoonbaar. Dat werd al in 2015 in een studie van de universiteit van Birmingham vastgesteld: https://research.birmingham.ac.uk/po...nment_2015.pdf of dit bericht uit 2018: http://vubtoday.be/nl/content/lage-e...welijks-effect . Beide berichten bevestigen elkaar in hun conclusie. Daar is voor mij weinig twijfel over.

Een LEZ is enkel en uitsluitend een politiek instrument. Het moet de mensen ervan overtuigen hoe goed hun lokaal bestuur wel bezig is.

Een LEZ brengt nauwelijks iets op maar dat mogen wij vooral niet te weten komen. Die lokale besturen verspreiden heel andere berichten. Zoals dit: https://www.antwerpen.be/nl/info/5aa...inigde-stoffen of https://www.bruzz.be/mobiliteit/effe...aar-2019-05-17 . Hoera-berichten.

Dus hoe gaat de bom barsten? Wint de politiek? Of wint de ratio?

Ik vrees ervoor dat de ratio het niet gaat halen. Dit omwille van de jarenlange stemmingsmakerij en omwille van het grote gezichtsverlies dat ermee gepaard zou gaan voor die lokale besturen die zich daar zo op geprofileerd hebben.
Ik vrees dat we straks opgescheept worden met nog meer van die onzin.

In het bedrijf waar ik werk hebben we een aantal basisregels.
Één ervan is: "als je op het verkeerde paard zit, dan is er maar één weg: en dat is eraf." Zo werkt het in de politiek spijtig genoeg niet.

De kwestie is dat momenteel voor Antwerpen en Gent de LEZ gewoon easy money is (+ het imago van Groenzijn).

Wat belet andere gemeenten om hetzelfde te doen? Niks. En dan krijgen we een nieuw gemeentetolstelsel.

Aan de bevoegde Vlaamse minister om dit op te lossen.

De schoofzak 28 december 2019 21:31

Waar mijn kot staat, steek ik de straat over, en ben ik in landbouw- en natuurgebied.

Moet ik dan met mijn diesel in de smalle stadstraten de mensen die daar wonen gaan versmoren?
Bah neen. Ze zien mij niet meer in de Vlaamse steden. Ook niet met tram of bus. Ook niet met de fiets.
Ze kunnen de pot op.

(één uitzondering: als er een regeercongres is ... bla bla ...)

Zucht 28 december 2019 21:40

Ik vind LEZ een goed idee. Ik wil best mijn auto thuis laten en 15 minuten stappen naar een OV halte om naar het werk te gaan, maar de pollutie onderweg is moordend. Echt waar, je voelt je leven verkorten door de stinkende walmen die je inademt. Het gaat hiet niet over CO2 of klimaatverwarming, maar giftige gassen en stof.

Maar men doet hier alles weer omgekeerd, ipv eerst te zorgen voor een goed alternatief voor de vervuilers, legt men een regeltje op en dan zien we wel hoe het verloopt. De burger betaalt als hij kan, of moet zelf maar een andere oplossing zoeken als hij niet kan. De overheid heeft alle tijd om te hervormen en betaalt zichzelf en vangt het dan wel weer terug van de burger.

Micele 28 december 2019 21:40

This must be ab
 
En nog een Belgenmop...

Citaat:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/

28 december 2019

De Lijn moest 35.000 euro boete betalen voor té vervuilende bussen, mogelijk lopen boetes volgend jaar op tot 8 miljoen

De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel. Daardoor moest de vervoersmaatschappij dit jaar 35.350 euro betalen (voor 101 boetes). Dat blijkt uit cijfers die Groen-parlementslid Stijn Bex opvroeg bij Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD), schrijft Het Laatste Nieuws. Vanaf 1 januari worden de lage-emissiezones strenger, en volgens Peeters kunnen de boetes volgend jaar dan ook oplopen tot 8 miljoen euro.

Dadeemelee 28 december 2019 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9208408)
Waar mijn kot staat, steek ik de straat over, en ben ik in landbouw- en natuurgebied.

Moet ik dan met mijn diesel in de smalle stadstraten de mensen die daar wonen gaan versmoren?
Bah neen. Ze zien mij niet meer in de Vlaamse steden. Ook niet met tram of bus. Ook niet met de fiets.
Ze kunnen de pot op.

(één uitzondering: als er een regeercongres is ... bla bla ...)

Ik ook Schoof, niks beter dan den boerenbuiten (en dat is positief bedoeld). Maar soms moet ik wel eens de Mechelsesteenweg nemen en dan 4 dagpassen nemen om in Mechelen te geraken is toch wat veel.

Kaart het eens aan op een regeercongres. ;-)

Mambo 28 december 2019 21:47

LEZ = CIVIEL BEZET.

Zoek maar op.

Dadeemelee 28 december 2019 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9208425)
LEZ = CIVIEL BEZET.

Zoek maar op.

Het is in ieder geval een idiotie. Gemeentelijke tol opnieuw invoeren.

De bevoegde Vlaamse minister dient in te grijpen.

Mambo 28 december 2019 22:25

Civiele bezet;

De economie wordt hier eveneens in de meeste gevallen dienstbaar gemaakt aan de bezetter, wat deze door de grip op het ambtelijke apparaat zelfs nog effectiever kan doorvoeren dan bij een zuiver militair bestuur. Dit gaat vaak samen met zuivering, herorganisatie en censuur. De bezetter grijpt hier meestal diep in in het dagelijks leven. De bezetting is hier mede of grotendeels politiek gemotiveerd: men wil een gehoorzame vazalstaatbeest creëren

PeterCC 29 december 2019 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9208416)
Ik vind LEZ een goed idee. Ik wil best mijn auto thuis laten en 15 minuten stappen naar een OV halte om naar het werk te gaan, maar de pollutie onderweg is moordend. Echt waar, je voelt je leven verkorten door de stinkende walmen die je inademt. Het gaat hiet niet over CO2 of klimaatverwarming, maar giftige gassen en stof.
(...)

Waar woon jij ergens? In Indië of ergens in Afrika?

Zucht 29 december 2019 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 9208488)
Waar woon jij ergens? In Indië of ergens in Afrika?

Bijna. Wandel tijdens de spits van metro station heizel in Laken naar Strombeek-Bever en geniet van de dampen.

Mambo 29 december 2019 01:02

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een 40 jarige oude Amerikaan met 7000 cc of zo.

reservespeler 29 december 2019 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9208379)
Raar, degene die het meeste kilometer doen in de lez zone willen niet.

Ergo, De Lijn wil, om zoveel mogelijk boetes te vermijden, de oude bussen inzetten buiten de LEZ zone. Dus al de anderen krijgen extra "smeerlapperij".

fred vanhove 29 december 2019 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9208408)
Waar mijn kot staat, steek ik de straat over, en ben ik in landbouw- en natuurgebied.

Moet ik dan met mijn diesel in de smalle stadstraten de mensen die daar wonen gaan versmoren?
Bah neen. Ze zien mij niet meer in de Vlaamse steden. Ook niet met tram of bus. Ook niet met de fiets.
Ze kunnen de pot op.

(één uitzondering: als er een regeercongres is ... bla bla ...)

Ge gaat gij uiteindelijk nog bij de Walen moeten gaan wonen. Maar ja gezien dat dat binnenkort het buitenland is ga je nog moet zien of ze U (als Vlaams nationalist ) nog een visum gaan willen geven.
Het worden barre tijden in een onafhankelijk Vlaanderen.Niet meer naar de eigenste stadjes kunnen en binnen het kwartier sta je ergens aan een grenspost.:roll: Het wordt nu wel een heel erg klein eng landje voor U:cry:
De enige hoop is een goed handelsakkoord met het VK....maar ook daar zal een visum verplicht zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be