Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Castratie, identificatie en registratie van katten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251396)

Universalia 29 december 2019 12:28

Castratie, identificatie en registratie van katten.

Er zullen zeker mensen zijn die de regels zullen volgen en hun verzorgde huisdier(en) laten steriliseren, chippen en registreren.

Naast dat alles stel ik mij de vraag: En wat met al die zwerfkatten? :|

Skobelev 29 december 2019 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9208646)

Er zullen zeker mensen zijn die de regels zullen volgen en hun verzorgde huisdier(en) laten steriliseren, chippen en registreren.

Die moeten zich vrijwillig aanmelden bij de gemeente en vervolgens met hun bewijs van ongesteriliseerdheid naar de dichtsbijzijnde dierenarts waar ze verder geholpen worden.

Universalia 29 december 2019 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9208652)
Die moeten zich vrijwillig aanmelden bij de gemeente en vervolgens met hun bewijs van ongesteriliseerdheid naar de dichtsbijzijnde dierenarts waar ze verder geholpen worden.

:lol:

maddox 29 december 2019 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9208652)

Ongeveer wel ja. Er zijn steeds meer gemeentes en steden die kattenvallen plaatsen, en die beestjes laten controleren.
Gechipt, dan zou het logisch zijn dat de eigenaar op de hoogte gebracht wordt, en het getraumatieerde beestje komt halen. (nu dumpen ze die meestal gewoon ergens in de buurt waar ze gevangen waren)
Niet gechipt, maar jong/gezond, dan sterilisatie en terug uitzetten.
Niet gechipt, maar oud/ziek, een enkeltje met een spuitje.

quercus 29 december 2019 14:33

Gevoelsmatig heb ik iets tegen die gedwongen sterilisatie van katten. Het lijkt mij een nogal nazistische maatregel.

maddox 29 december 2019 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9208728)
Gevoelsmatig heb ik iets tegen die gedwongen sterilisatie van katten. Het lijkt mij een nogal nazistische maatregel.

Ah, u bent zo iemand die of een huis vol katten heeft, of regelmatig een zak in de nabije rivier gooit.

Universalia 29 december 2019 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9208728)

Waarom een Nazistische maatregel.

Ik las ergens wat anders op het net. :-D

‘In het nieuwe rijk is dierenmishandeling niet toegestaan,’ stelde Hitler, die ook strenge wetgeving op de jacht en dierproeven invoerde.

BRON

bembem 29 december 2019 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9208732)
Ah, u bent zo iemand die of een huis vol katten heeft, of regelmatig een zak in de nabije rivier gooit.

Hoe is het daar in the house of chaos? :-P:-P

Universalia 29 december 2019 16:51

Ze vangen en verkopen aan de Chinees gaat ook al niet meer lukken????

Verdwijnt van de Chinese menukaart: honden en katten.

:rofl:

XenApp 29 december 2019 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9208646)

Die geven ze een papiertje met de vraag het grondgebied te verlaten.

TV-verslaafde 29 december 2019 17:38

Het katteneiland.

Enkele hippies letten wel op die beestjes, gratis.

2 vliegen in 1 klap...

Universalia 29 december 2019 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 9208785)
Die geven ze een papiertje met de vraag het grondgebied te verlaten.

:rofl:

En daar heb je dan die eeuwige maar weer: doen ze dat ook???

quercus 29 december 2019 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9208732)

Ik heb geen kat. Tot een jaar of acht geleden hadden we er wel eentje. Ik zag het beest doodgraag. We hebben haar ook laten dekken (niet zomaar hé, het was een raskat en ze is daarvoor speciaal “op logement” geweest bij iemand die een kater had welke er oor in aanmerking kwam). We hadden een “verloskamertje” voor haar gemaakt in dat in huis geplaatst. Ik heb nog steeds leuke herinneringen aan het opgroeien van de kleintjes. Die hebben we dus niet “in een zak in de rivier gegooid” maar voor een matige vergoeding aan kennissen verkocht. Mocht het aan mij alleen liggen dan zou ik opnieuw een kat houden. Maar mijn vrouw is niet overtuigd, dus laat ik het maar zo.
Wat het steriliseren betreft, ik aanvaard de noodzaak daarvan ook wel hoor. Er zijn veel te veel mensen die helaas maar al te lichtzinnig met huisdieren omgaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be