![]() |
electrisch vliegen
Het komt eraan in 2020 proof of concept
vraag mij af hoe snel hij gaat vliegen 450 zoals propeller aangedreven vliegtuigen of 700km/u door die nieuwe ontwikkelde elektrische turbines ? 8MW energie... Die airbus is nu wel een 'proof of concept' met één motor vervangen door elektrische motor , in faze 2, 2 motoren vervangen zodat in feite je hier kan spreken van een 'hybride' dat concept vliegt dus niet op batterij, maar met een 'turbine generator aan boord' https://www.airbus.com/innovation/fu...fan-x.html#ove |
Fijn dat een oude draad van oktober 2018 weer opgewarmd wordt:
Citaat:
|
Citaat:
Die moderne turbofanmotoren doen het niet zo slecht qua energierendement. Als ik voortga op deze bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Turbofan zou het rendement ervan rond 34% liggen. Een dieselmotor bij constante belasting doet beter. Zou die power generator aan boord dan een dieselmotor zijn? Airbus zegt dat het project past in de doelstelling om een reductie met 50% te realiseren tegen 2050. Misschien een mooie doelstelling maar dat brengt geen zoden aan de dijk: 1% op totale uitstoot, verwaarloosbaar. |
Citaat:
dat is dus STEP 1 testen van een elektische turboprop Ze hebben dus een 'hybride' gemaakt;.. de normen in de luchtvaart zijn zodanig zwaar, dat een motor X...duizend uren moet getest worden vooraleer je die mag gebruiken in de lucht Je zou anders gewoon een automotor kunnen nemen en die monteren in een 'ULM", maar meestal draaien die allemaal op 'merken' die hun 'duurzaamheid' bewezen hebben in de luchtvaart; Soms vriest het daar boven, je vliegt door hagelbuien, je vangt af en toe een bliksem, je hebt stijle hellingshoeken die je moet aankunnen, en die techniek moet allemaal blijven werken. Niet dat ik niet denk dat zo'n elektrische motor daar ook maar enigszins last van zou hebben Ze zijn nog absoluut niet bezig met elektrisch vliegen op batterijen of fuelcellen. Het is dus gewoon step 1, vliegen op electriciteit en kijken of daar efficientiewinsten uit te halen zijn |
Citaat:
De productie van zulke vliegtuigen is al bezig. Google kun je. ;-) Vwala: https://www.pipistrel-aircraft.com/a...aurus-electro/ |
Citaat:
een turbine die mach3 draait bvb en het vliegtuig aan 800km/u door de lucht trekt, ipv 300-400km/u met een propellorke |
Citaat:
https://www.pipistrel-aircraft.com/a...aurus-electro/ Noorwegers zullen bij de eerste zijn bij de grotere vliegtuigen: Citaat:
https://www.pipistrel-usa.com/extreme-10/ |
En Paul er zijn ook andere Limburgers die het kunnen weten:
Citaat:
|
Elektrisch vliegen heeft het grote voordeel tov kerosine men is veel sneller beneden als de brandstof op is .Het is dus dringend dat men veel minder zware batterijen gaat uitvinden
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be