![]() |
Is er eigenlijk internationale hulp voor Australië?
Misschien las ik er wel ergens naast maar daar lees of hoor je niet echt veel van de internationale hulp aan Australië.
Als het over Afrika moest gaan dan schreeuwt men het uit, hulporganisaties rijzen uit de grond, geld en medicijnen en andere hulpmiddelen vliegen gelijk naar daar. :? |
Aussies zijn witmenskes en een paar heidenen. Dat moet alleen maar in de verdoemenis geholpen worden.
|
Wat ze daar nodig hebben zijn brandweerwagens en vliegtuigen, voor zover die helpen.
Naar ginder gaan om in de weg te lopen is voor niemand goed. |
Citaat:
Of brandweerwagens op een boot te zetten die naar ginder moet varen? Misschien dat ze tegen onze zomer, hun winter, iets kunnen doen? |
Citaat:
|
Citaat:
Voorstellen om de dokter naar ginder te sturen , die keuze laat ik liever aan de dokter zelf over. |
Citaat:
|
Toen Portugal had te kampen met zware bosbranden kregen ze wel steun vanuit Spanje en Frankrijk meen ik te herinneren.
|
Citaat:
|
Eigenlijk wel een relevante vraag of Australië internationale hulp krijgt of niet. Als het om een zandbakland zou gaan met een dictator of corrupt regime aan de macht dan was er al lang een internationale hulpstroom op gang gekomen.
|
De VS, Nieuw Zeeland en Australië hebben overeenkomsten om elkaar op het vlak van jaarlijks terugkerende bosbranden te helpen door het uitlenen van manschappen en materiaal maar door het langer worden van de hete droge seizoenen is het soms niet meer mogelijk om materiaal en manschappen te missen. Geen idee hoe de situatie nu is.
|
In 2018 zond Australië hulp naar Californië. En blijkbaar zijn er nu ook Amerikaanse teams in Australië aan de slag.
|
Citaat:
|
Citaat:
een of andere Amerikaanse verkoopt die ;) |
Citaat:
t is niet dat er op de Heide in Kalmthout brandgevaar is voor t moment hé |
Citaat:
Wat is de actieradius van die blusvliegtuigen ? Efkes de indische oceaan overvliegen zal niet zo evident zijn ? |
Citaat:
|
Er zijn wat initiatieven om geld in te zamelen voor Australië. Zelfs hun ambassade in Brussel gaf enkele namen van instanties aan wie dat mogelijk is. (edit: leek me voornamelijk voor dierenbeschermingsorganisaties en voor brandweer)
Ik denk dan: is Australië niet rijk genoeg? Zijn er daar geen miljonairs die, zoals toen in Fr de notre dame afbrandde, klaar staan met een paar tonnen geld? Misschien worden we er hier niet van op de hoogte gesteld. |
Citaat:
Ik hoorde dat er steeds meer stemmen opgaan in Australië om niet te wachten op een spontaan herstel van de bebossing na de brand, maar om actief nieuwe bomen aan te kopen en uit te planten. Dat zou misschien een gelegenheid kunnen zijn om de sterke dominantie van acaciabomen meer in te perken. Want de vele acaciasoorten die aldaar voorkomen hebben vooral één zeer opvallend kenmerk: het is een boom waarvan het gebladerte een hoge hoeveelheid etherische oliën bevat. Bij dramatische situaties zoals we daar nu meemaken zijn die bomen feitelijk echte bommen. Wanneer in de omgeving ervan andere bomen of struiken aan het branden zijn en de luchttemperatuur er rond de hoogte ingaat beginnen die bomen niet zomaar "een beetje" te branden, neen ze ontploffen. Het zijn dan echte brandversnellers. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be