reservespeler |
5 januari 2020 09:28 |
Fraude bij Mediamarkt???
Voor Schoof de link
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/...-mis~a89df6af/
Een misnoegde klant beschuldigt op Facebook de keten MediaMarkt van fraude, omdat hij vorige week een wasmachine kocht die de week erna – vlak voor de solden – bijna 200 euro hoger geprijsd stond. “Toen de klant die specifieke machine kocht, was dat een promotie in onze folder, vandaag vragen we terug de normale prijs”, klinkt het bij MediaMarkt.
Ik wil het niet hebben over de journalist van dienst. Zij was waarschijnlijk gebuisd op het vak "wiskunde".
799 euro in 577 euro is volgens haar bijna 200 euro.
Ik vind dat die klant er ferm over gaat.
Grote ketens, zoals Mediamarkt, Hubo, Vandenborre, … hebben regelmatig aanbiedingen.
Dat deze aanbiedingen niet meer gelden tijdens de solden (lees dat dan de normale prijs betaald moet worden) is niet meer dan normaal.
Het zou pas fraude zijn moest 577 euro de normale prijs geweest zijn en Mediamarkt de prijs verhoogde om dan een korting te geven, zodat de indruk gewekt zou worden dat de klant een koopje kon slaan.
Volgens mij doet geen enkele winkel dat nog, temeer daar bijna iedereen constant een toestelleke op zak heeft waarmee ie foto's kan maken.
Het debat hierover:
- Mediamarkt lijdt hierdoor ongetwijfeld economische schade. Kan zo'n klant hiervoor opdraaien?
- Vinden jullie dat Mediamarkt een fout maakte?
|