Guinevere |
5 januari 2020 18:01 |
De hebzuchtige Vlaming Torfs
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200104_04791829
Citaat:
Torfs: 'Europa moet het gratis terugsturen van pakjes verbieden'
Als klanten online schoenen bij Torfs bestellen, dan keert een op de vier schoendozen naar de winkel terug. Gratis retour is daardoor niet houdbaar, zegt ceo Wouter Torfs zaterdag in een interview met De Morgen en Het Laatste Nieuws. 'Maar uiteraard gaan wij klanten niet laten betalen als de grote jongens dat ook niet doen. Vandaar dat ik voorstel dat de overheid ingrijpt.'
...
'Het transport van een paar schoenen kost ons 3 euro. Wij moeten dat twee keer betalen als die schoenen teruggestuurd worden. Voor ons is die kostprijs niet problematisch. Maar ik kaart het aan omdat ik vind dat het een maatschappelijk probleem is. Ik wil aan het publiek meegeven dat als ze in buitenlandse webshops bestellen, ze zich moeten realiseren dat er dan ook geen belastingen betaald worden in België. En er hier geen investeringen gebeuren.'
|
Torfs verkoopt meer schoenen door online verkoop. Maar meer is niet genoeg. Het bedrijf kan maar wil geen gratis retours meer toestaan. Bovendien moet de klant ook maar stoppen om op niet-Belgische, lees niet-Vlaamse, shops schoenen te bestellen ten voordele van de Vlaamse hebzuchtige zoon Torfs.
Ik vind dat hier zware anti-reclame wordt gemaakt en m'n schoenen zullen nooit van Torfs komen omdat ik niet zo rechts conservatief Vlaams ben en je haast wordt bestolen met die prijzen.
Trouwens, hoe kan de overheid ingrijpen dat buitenlandse shops gratis retour toestaan?
|