Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   De hebzuchtige Vlaming Torfs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251490)

Guinevere 5 januari 2020 18:01

De hebzuchtige Vlaming Torfs

https://m.standaard.be/cnt/dmf20200104_04791829

Citaat:

Torfs: 'Europa moet het gratis terugsturen van pakjes verbieden'
Als klanten online schoenen bij Torfs bestellen, dan keert een op de vier schoendozen naar de winkel terug. Gratis retour is daardoor niet houdbaar, zegt ceo Wouter Torfs zaterdag in een interview met De Morgen en Het Laatste Nieuws. 'Maar uiteraard gaan wij klanten niet laten betalen als de grote jongens dat ook niet doen. Vandaar dat ik voorstel dat de overheid ingrijpt.'

...

'Het transport van een paar schoenen kost ons 3 euro. Wij moeten dat twee keer betalen als die schoenen teruggestuurd worden. Voor ons is die kostprijs niet problematisch. Maar ik kaart het aan omdat ik vind dat het een maatschappelijk probleem is. Ik wil aan het publiek meegeven dat als ze in buitenlandse webshops bestellen, ze zich moeten realiseren dat er dan ook geen belastingen betaald worden in België. En er hier geen investeringen gebeuren.'
Torfs verkoopt meer schoenen door online verkoop. Maar meer is niet genoeg. Het bedrijf kan maar wil geen gratis retours meer toestaan. Bovendien moet de klant ook maar stoppen om op niet-Belgische, lees niet-Vlaamse, shops schoenen te bestellen ten voordele van de Vlaamse hebzuchtige zoon Torfs.
Ik vind dat hier zware anti-reclame wordt gemaakt en m'n schoenen zullen nooit van Torfs komen omdat ik niet zo rechts conservatief Vlaams ben en je haast wordt bestolen met die prijzen.

Trouwens, hoe kan de overheid ingrijpen dat buitenlandse shops gratis retour toestaan?

Micele 5 januari 2020 23:31

Citaat:

Ik wil aan het publiek meegeven dat als ze in buitenlandse webshops bestellen, ze zich moeten realiseren dat er dan ook geen belastingen betaald worden in België. En er hier geen investeringen gebeuren.'
Wat met het buitenland die in Belgische webshops online bestellen? Lol.

Ze denken hier weer dat hun kont boven het middelpunt van de aarde zit (wat ook waar is :lol:)

reservespeler 6 januari 2020 06:51

Torfs heeft groot gelijk.
Waarom moeten de transportkosten, om iets terug te sturen, gratis zijn?

Hypochonder 6 januari 2020 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9215444)

Inderdaad, dat soort achterlijkheid moet gewoon wettelijk verboden worden. Onze wegen staan al overvol met bestelwagens.

Anna List 6 januari 2020 08:35

dat zal elk bedrijf wel voor zichzelf bepalen.

Torfs is blijkbaar voorstander van een totalitaire planeconomie. :roll:

terwijl Torfs zijn gratis retouren morgen kan afschaffen als hij wil.

Bobke 6 januari 2020 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9215478)
Inderdaad, dat soort achterlijkheid moet gewoon wettelijk verboden worden. Onze wegen staan al overvol met bestelwagens.

Diezelfde bestelwagen neemt ook de retour mee hoor.

reservespeler 6 januari 2020 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9215483)

Dat is iets wat je op je eentje niet kan.

Zolando denkt er trouwens ook zo over.

reservespeler 6 januari 2020 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9215511)
Diezelfde bestelwagen neemt ook de retour mee hoor.

Daar gaat het toch niet over

De schoofzak 6 januari 2020 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9215391)
Wat met het buitenland die in Belgische webshops online bestellen? Lol.

Ze denken hier weer dat hun kont boven het middelpunt van de aarde zit (wat ook waar is :lol:)

Torfs stelt voor om het Europese wetgeving te maken.
Wat dan ingevoerd wordt van buiten de EU, daar kunnen boetes in invoertaksen op geheven worden.

Bobke 6 januari 2020 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9215515)
Daar gaat het toch niet over

Waar gaat het dan wél over?

De schoofzak 6 januari 2020 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9215483)

Dat was ook mijn eerste indruk, toen ik het hoorde op het nieuws.

Maar de tweede indruk is: de concurrentie moet wel eerlijk zijn.
Als grote buitenlandse spelers het spel kunnen forceren door een tijdlang onder de prijs te werken, zodat de kleintjes sterven, dan kunnen ze daarna de monopolist uithangen.

Het zal altijd moeilijk zijn, de balans tussen eerlijke handel en interventionisme.

Anna List 6 januari 2020 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9215514)
Dat is iets wat je op je eentje niet kan.

Zolando denkt er trouwens ook zo over.

waarom zou dat niet kunnen? met een grote campagne over ecologisch verantwoord ondernemen erbij ...

Decathlon schrapte het gratis retourneren al bvb.

Tavek 7 januari 2020 00:26

transportkosten zitten vervat in de prijs van de schoen, uiteraard.

Men moet ook geen winkel in een dure shoppingstraat openhouden voor die verkoop hé.

Weyland 7 januari 2020 00:58

Ik voel me altijd wantrouwig rond een Torfs.

reservespeler 7 januari 2020 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9215048)
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200104_04791829

Torfs verkoopt meer schoenen door online verkoop. Maar meer is niet genoeg. Het bedrijf kan maar wil geen gratis retours meer toestaan. Bovendien moet de klant ook maar stoppen om op niet-Belgische, lees niet-Vlaamse, shops schoenen te bestellen ten voordele van de Vlaamse hebzuchtige zoon Torfs.
Ik vind dat hier zware anti-reclame wordt gemaakt en m'n schoenen zullen nooit van Torfs komen omdat ik niet zo rechts conservatief Vlaams ben en je haast wordt bestolen met die prijzen.

Trouwens, hoe kan de overheid ingrijpen dat buitenlandse shops gratis retour toestaan?

Een groot deel van de winst, die Torfs maakt op de verkoop, moet hij afgeven aan de staat.

De staat geeft dat geld aan mensen zoals u, mensen die langs de kant gaan staan en bewust niet willen werken.

Wie is er dan hebzuchtig?
Degene die onderneemt?
Degene die op z'n luie krent blijft zitten.

Skobelev 7 januari 2020 08:43

Een van de enige winkels die openlijk opkomt voor werkneemsters met een hoofddoek en 't is voor de forumislamiete nog niet goed.

TheFourHorsemen 7 januari 2020 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9215444)

Waarom moet dit wettelijk worden bepaald?

Waarom mogen bedrijven niet voor zichzelf beslissen hoeveel ze voor transport aanrekenen om rendabel te blijven zijn?

We leven niet in de Sovjetunie hé.

Guinevere 7 januari 2020 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9216516)
Een groot deel van de winst, die Torfs maakt op de verkoop, moet hij afgeven aan de staat.

De staat geeft dat geld aan mensen zoals u, mensen die langs de kant gaan staan en bewust niet willen werken.

Wie is er dan hebzuchtig?
Degene die onderneemt?
Degene die op z'n luie krent blijft zitten.

Eh, ik werk wel. En wordt veelal door buitenlanders betaald. Dus mag ik zeker zelf bepalen in welke buiten- of binnenlandse winkel er wordt gekocht.

Guinevere 7 januari 2020 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9216566)
Een van de enige winkels die openlijk opkomt voor werkneemsters met een hoofddoek en 't is voor de forumislamiete nog niet goed.

Dat rechtvaardigt dit soort totalitaire opvattingen helemaal niet.

Dadeemelee 7 januari 2020 10:49

Ik koop heel veel online, maar kleding dat ga je toch in de winkel passen en zien hoe dat eruitziet.
Voor de rest: als die bedrijven daar nog winst mee maken, dan doen ze maar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be