Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Samen met Nederland? Nee, maar samenwerkingsverdrag, dat wel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251502)

Garry 6 januari 2020 12:36

Samen met Nederland? Nee, maar samenwerkingsverdrag, dat wel.

Wat is jullie mening in deze???

https://www.youtube.com/watch?v=AdyrGGEFFwAW

Ik sluit me deels aan bij wat Marcel Van Thielt zegt. Aansluite, nee dank u, maar samenwerking op heel wat vlakken, zeer zeker. En of nu Antwerpen of Gent onze hoofdstad wordt zal me worst heten zolang het maar niet die Brusselse kankervlek is.

reservespeler 6 januari 2020 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9215738)

https://www.youtube.com/watch?v=AdyrGGEFFwA

Liever gewoon samenwerken.

Zipper 6 januari 2020 12:38

Citaat:

:cheer: :grootned: :grootned: :cheer:

Waar moet ik tekenen ? :cheer:

Everytime 6 januari 2020 12:42

In Vlaanderen spuwt men graag op Franstaligen omdat ze Franstalig zijn maar ook op Nederlanders. Blijf dus liever onder Vlamingen, blijf met vakantie in Vlaanderen en liefst in uw eigen dorp : zo bent u zeker geen andere taal te horen, geen andere volk te zien.

Everytime 6 januari 2020 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9215740)
Liever gewoon samenwerken.

Met "Kezen"?

Weyland 6 januari 2020 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9215743)
In Vlaanderen spuwt men graag op Franstaligen omdat ze Franstalig zijn maar ook op Nederlanders. Blijf dus liever onder Vlamingen, blijf met vakantie in Vlaanderen en liefst in uw eigen dorp : zo bent u zeker geen andere taal te horen, geen andere volk te zien.

Inderdaad. Op het strand in Scheveningen hoor je Hollands overal en dat vaak 10 decibel luider (dat is tien keer luider). Deze zomer hoorde ik zelfs Frans aan de Zeeuwse Kust. Frans in Nederland. ;-)

Zipper 6 januari 2020 12:48

Citaat:

Neen, omdat ze voor het grootste deel op onze kosten leven, en dat nog normaal vinden ook.

Weyland 6 januari 2020 12:51

Ik ben voor een echte fusie, maar ben al blij als we hechter samenwerken. Ik kom zo vaak in NL en beschouw het niet echt als buitenland. Het blijft een ander land met andere wetgeving.

Vlaanderen apart is ook goed hoor.

Everytime 6 januari 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9215752)
Neen, omdat ze voor het grootste deel op onze kosten leven, en dat nog normaal vinden ook.

Omdat ze Franstalig zijn : wees eerlijk en zoek geen schijnexcusen.

quercus 6 januari 2020 12:56

Citaat:

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste politiek geïnteresserde Nederlanders zich er wel rekenschap van geven dat een blinde “fusie” van Vlaanderen met Nederland niet aan de orde is. Dat zou werkelijk een soort geforceerd huwelijk zijn. Eéntje, dat met de Franstaligen in 1830, was reeds teveel. Persoonlijk ben ik voorstander van een soort goed doordachte en zorgvuldig uitgewerkte confederatie met Nederland. Overigens een confederatie is de meest voorzichtige vorm van samengaan. We mogen immers niet vergeten dat bij een Vlexit uit België ons Vlaanderen zal opgescheept zitten met een kwalijke erfenis, namelijk een groot deel van de Belgische staatsschuld. We kunnen moeilijk van Nederland verwachten dat die dat zomaar van ons zouden overnemen. Niets belet dat, in afwachting van dergelijke NedVla-confederatie we de nauwe samenwerking op diverse vlakken stevig aanpakken.

Zipper 6 januari 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9215763)
Omdat ze Franstalig zijn : wees eerlijk en zoek geen schijnexcusen.

Neen, omdat ze op Vlaams geld teren.

Weyland 6 januari 2020 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9215766)
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste politiek geïnteresserde Nederlanders zich er wel rekenschap van geven dat een blinde “fusie” van Vlaanderen met Nederland niet aan de orde is. Dat zou werkelijk een soort geforceerd huwelijk zijn. Eéntje, dat met de Franstaligen in 1830, was reeds teveel. Persoonlijk ben ik voorstander van een soort goed doordachte en zorgvuldig uitgewerkte confederatie met Nederland. Overigens een confederatie is de meest voorzichtige vorm van samengaan. We mogen immers niet vergeten dat bij een Vlexit uit België ons Vlaanderen zal opgescheept zitten met een kwalijke erfenis, namelijk een groot deel van de Belgische staatsschuld. We kunnen moeilijk van Nederland verwachten dat die dat zomaar van ons zouden overnemen. Niets belet dat, in afwachting van dergelijke NedVla-confederatie we de nauwe samenwerking op diverse vlakken stevig aanpakken.

Inderdaad. Tonen dat we onze eigen problemen kunnen oplossen. Dan zien we wel. Tegen dan zou onze relatie met NL nog beter zijn. Dat is immers de evolutie.

Skobelev 6 januari 2020 13:09

We zijn nog niet gescheiden en jullie zouden al met een andere willen trouwen? Een LAT relatie met de Hollanders is ruim voldoende.

Vrijheideerst 6 januari 2020 13:10

Citaat:

De media kloppen dat anti 'ollander gevoel op.

:vlaander: :grootned:

Weyland 6 januari 2020 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9215776)
We zijn nog niet gescheiden en jullie zouden al met een andere willen trouwen? Een LAT relatie met de Hollanders is ruim voldoende.

Dat is omdat de twee splitsingen der Nederlanden beiden gebeurd zijn over ons hoofd met buitenlandse inmenging. Het is een soort verloren vaderland.

Pandareus 6 januari 2020 13:12

dit hoort niet in forum 'binnenland'

eventueel in suforum 'koetjes en kalfjes'...

Vrijheideerst 6 januari 2020 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9215783)

:magniet:

Da gade gij ni bepalen

quercus 6 januari 2020 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9215783)

Da gade gij nie bepalen hé Panda!

Garry 6 januari 2020 13:17

Citaat:

't Is niet omdat ik niet met iedere vrouw zou getrouwd willen zijn dat ik tegen vrouwen ben hé slimme. Bij jou is dat misschien zo een vreemde kronkel in uw bovenkamer maar bij de meeste onder ons niet hoor.

Garry 6 januari 2020 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9215776)

Voila,... helemaal mee eens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be