Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dubbele nationaliteit? Geen politiek mandaat! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251526)

Drukazz 7 januari 2020 20:46

Dubbele nationaliteit? Geen politiek mandaat!

Vlaams Belang fractievoorzitter in de Kamer Barbara Pas: “Mevrouw Özdemir is het levende bewijs dat politici met de dubbele nationaliteit al te vaak een grotere band met en loyauteit tegenover hun land van herkomst hebben, dan met het land waar ze als politicus worden geacht de belangen van de gehele bevolking te dienen. Los van de onzin van het hebben van een dubbele nationaliteit, roept het feit dat volksvertegenwoordigers, senatoren, ministers of staatssecretarissen twee landen en twee soms tegenstrijdige belangen dienen, vragen op.”

BRON

Lijkt mij gewoon logisch.

Geen 5de colonne in het Vlaams parlement.

Dadeemelee 7 januari 2020 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 9217410)
Vlaams Belang fractievoorzitter in de Kamer Barbara Pas: “Mevrouw Özdemir is het levende bewijs dat politici met de dubbele nationaliteit al te vaak een grotere band met en loyauteit tegenover hun land van herkomst hebben, dan met het land waar ze als politicus worden geacht de belangen van de gehele bevolking te dienen. Los van de onzin van het hebben van een dubbele nationaliteit, roept het feit dat volksvertegenwoordigers, senatoren, ministers of staatssecretarissen twee landen en twee soms tegenstrijdige belangen dienen, vragen op.”

BRON

Zuhal is de hare nog altijd niet kwijt denk ik. Of vergis ik mij? :?

Witte Kaproen 7 januari 2020 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217417)

U vergist zich .

Dadeemelee 7 januari 2020 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9217418)
U vergist zich .

Ze heeft het aangevraagd en dat siert haar. Als het goed is zeg ik het ook.

Maar volgens mij is dat nog niet in orde. Vergis ik mij?

Jan van den Berghe 7 januari 2020 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217421)
Ze heeft het aangevraagd en dat siert haar. Als het goed is zeg ik het ook.

Maar volgens mij is dat nog niet in orde. Vergis ik mij?

Turkije weigert om een Turkse onderdaan de nationaliteit op die grond af te nemen.

Dadeemelee 7 januari 2020 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9217462)
Turkije weigert om een Turkse onderdaan de nationaliteit op die grond af te nemen.

Dat is wat ik wou zeggen.

Jan van den Berghe 7 januari 2020 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217469)
Dat is wat ik wou zeggen.

Alleen kan men dat Demir niet verwijten. Naar eigen zeggen heeft ze die aanvraag gedaan, maar zoiets wordt door de Turkse overheid steevast geweigerd. "Eens Turk, altijd Turk".

Dadeemelee 7 januari 2020 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9217475)
Alleen kan men dat Demir niet verwijten. Naar eigen zeggen heeft ze die aanvraag gedaan, maar zoiets wordt door de Turkse overheid steevast geweigerd. "Eens Turk, altijd Turk".

Heb ik ook gezegd: chapeau voor Zuhal Demir. Maar dat lukt dus niet, zo simpel is het.

Boduo 7 januari 2020 22:46

Kan het Vlaams parlement de dubbele nationaliteit verbieden voor z'n eigen parlement ?

Dadeemelee 7 januari 2020 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9217513)
Kan het Vlaams parlement de dubbele nationaliteit verbieden voor z'n eigen parlement ?

Waarom enkel voor zijn eigen parlement?

Men kan prefect een wet maken die zegt dat mensen die bij geboorte de Belgische nationaliteit krijgen die automatisch verliezen als ze een andere nationaliteit aannemen.

Boduo 7 januari 2020 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217521)

Men kan prefect een wet maken die zegt dat mensen die bij geboorte de Belgische nationaliteit krijgen die automatisch verliezen als ze een andere nationaliteit aannemen.

Die "men" zal dat zekerlijk NIET doen.

Dadeemelee 7 januari 2020 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9217525)
Die "men" zal dat zekerlijk NIET doen.

Ik als ‘linkse’ zou dat zeker doen. Is er een initiatief bij de NVA hiervoor?

Boduo 7 januari 2020 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217527)
Ik als ‘linkse’ zou dat zeker doen. Is er een initiatief bij de NVA hiervoor?

Ik vermoed dat je met "men" de federale regering bedoelt !?

Dadeemelee 7 januari 2020 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9217531)
Ik vermoed dat je met "men" de federale regering bedoelt !?

Whatever. Ik ben vragende partij.

Er is nu ook een wisselmeerderheid mogelijk. We zitten in het Walhalla van de democratie.

Go NVA! :lol:

Boduo 7 januari 2020 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217536)
Whatever. Ik ben vragende partij.

Er is nu ook een wisselmeerderheid mogelijk. We zitten in het Walhalla van de democratie.

Go NVA! :lol:

100 % akkoord !!!
Wat doen de politieke lamzakken ?
Behalve de extra toelage voor de verpleegsters ?
Niets !

TheFourHorsemen 8 januari 2020 08:36

Citaat:

Ik denk dat Boduo zich eerder afvroeg dat indien men federaal geen meerderheid hiervoor vindt, men wel zoiets kan invoeren op Vlaams vlak.

Universalia 8 januari 2020 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9217417)

Ik dacht dat Z. Demir daar zelfs nog aardig wat problemen mee gehad heeft om haar dubbele nationaliteit 'ongedaan' te maken daar Turkije daar niet echt 'happy' om is van mensen die dat doen.

Afstand van Turkse nationaliteit.

Even verder graven ...

Enkel Open Vld tegen oproep Zuhal Demir (N-VA) dubbele nationaliteit.

Demir wil af van Turkse nationaliteit: "De kloof is te groot geworden"

Eentje die ze nog steeds heeft geloof ik de dubbele nationaliteit: Meyrem Almaci Groen.

Guinevere 8 januari 2020 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 9217410)

BRON

Heeft niets met 5de colonne te maken. Al die aanvallen op volksvertegenwoordigers van vreemde origine zijn meestal gratuit, en anders worden ze door hun partij op de vingers getikt. Ik verwacht van die volksvertegenwoordigers net dat ze ook opkomen voor de eigen bevolkingsgroep, en toch niet verkozen geraken om dan enkel de 'witte heer en meester' te dienen.

De schoofzak 8 januari 2020 10:05

Ik dacht dat Marokko gewoonweg geen procedure heeft om de Marokkaanse nationaliteit van een Marokkaanse onderdaan te elimineren.
Turkije wel, maar Turkije staat het vaak gewoonweg niet toe.

Voor Zuhal zou dat kunnen betekenen dat het Turkije is die beslist dat Zuhal hier bij ons geen parlementslid of minister kan worden.

Er zou, liefst in de Verenigde Naties, eens een document gestemd moeten worden die klaarheid schept in de rechtsfiguur 'nationaliteit'. Met de rechten en plichten van de onderdaan, en van de staat tov die onderdaan.

En dan pleit ik voor de invoering van een subnationaliteit.
Heb jij een speciale binding met een tweede land, maar niet in die mate dat je van nationaliteit wil wisselen, en aanvaardt dat tweede land jouw binding, dan bekom je de subnationaliteit van dat land. Met rechten en plichten.

pajoske 8 januari 2020 10:14

Citaat:

Mijn kennis, in Amerika geboren uit Belgische ouders heeft automatisch een dubbele nationaliteit. Dat is gewoon wettelijk zo geregeld. Moest de ouder van mijn kleinkinderen met een ander arbeidscontract(onbeperkte duur) gewerkt hebben, zouden die kleinkinderen automatisch een dubbele nationaliteit gehad hebben.
Dubbele nationaliteit heeft voordelen. Men kan dan in sommige regio's reizen zonder al te veel administratieve poespas.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be