![]() |
Dubbele nationaliteit? Geen politiek mandaat!
Vlaams Belang fractievoorzitter in de Kamer Barbara Pas: “Mevrouw Özdemir is het levende bewijs dat politici met de dubbele nationaliteit al te vaak een grotere band met en loyauteit tegenover hun land van herkomst hebben, dan met het land waar ze als politicus worden geacht de belangen van de gehele bevolking te dienen. Los van de onzin van het hebben van een dubbele nationaliteit, roept het feit dat volksvertegenwoordigers, senatoren, ministers of staatssecretarissen twee landen en twee soms tegenstrijdige belangen dienen, vragen op.”
BRON Lijkt mij gewoon logisch. Geen 5de colonne in het Vlaams parlement. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens mij is dat nog niet in orde. Vergis ik mij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan het Vlaams parlement de dubbele nationaliteit verbieden voor z'n eigen parlement ?
|
Citaat:
Men kan prefect een wet maken die zegt dat mensen die bij geboorte de Belgische nationaliteit krijgen die automatisch verliezen als ze een andere nationaliteit aannemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is nu ook een wisselmeerderheid mogelijk. We zitten in het Walhalla van de democratie. Go NVA! :lol: |
Citaat:
Wat doen de politieke lamzakken ? Behalve de extra toelage voor de verpleegsters ? Niets ! |
Citaat:
|
Citaat:
Afstand van Turkse nationaliteit. Even verder graven ... Enkel Open Vld tegen oproep Zuhal Demir (N-VA) dubbele nationaliteit. Demir wil af van Turkse nationaliteit: "De kloof is te groot geworden" Eentje die ze nog steeds heeft geloof ik de dubbele nationaliteit: Meyrem Almaci Groen. |
Citaat:
|
Ik dacht dat Marokko gewoonweg geen procedure heeft om de Marokkaanse nationaliteit van een Marokkaanse onderdaan te elimineren.
Turkije wel, maar Turkije staat het vaak gewoonweg niet toe. Voor Zuhal zou dat kunnen betekenen dat het Turkije is die beslist dat Zuhal hier bij ons geen parlementslid of minister kan worden. Er zou, liefst in de Verenigde Naties, eens een document gestemd moeten worden die klaarheid schept in de rechtsfiguur 'nationaliteit'. Met de rechten en plichten van de onderdaan, en van de staat tov die onderdaan. En dan pleit ik voor de invoering van een subnationaliteit. Heb jij een speciale binding met een tweede land, maar niet in die mate dat je van nationaliteit wil wisselen, en aanvaardt dat tweede land jouw binding, dan bekom je de subnationaliteit van dat land. Met rechten en plichten. |
Citaat:
Dubbele nationaliteit heeft voordelen. Men kan dan in sommige regio's reizen zonder al te veel administratieve poespas. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be