![]() |
Bouchez gaat dan toch een coalitiekeuze maken?
Vreemd, enerzijds laat Bouchez niet in zijn kaarten kijken, anderzijds zegt hij dat we verrast gaan zijn.
Citaat:
De nota die hij opstelde samen met Joachim Coens zag er centrum-rechts uit, geen basis tot onderhandelen voor de PS. Anderzijds zegt hij op Le Soir : Citaat:
Citaat:
Wat moeten we dan daaruit concluderen? Dat hij toch voor de Vivaldi coalitie wil gaan mét de CD&V, maar dan wel met een programma dat meer naar rechts is bijgestuurd, en dat vertrekt vanuit deze nota? |
He enige dat je best in gedachen houdt is dat Bouchez er de N-VA wil afrijden. Hij lust, net als Trutten, geen confederalisme.
Voor Michel moest de N-VA een staatshervorming vergeten om aan de federale voedertrog te mogen. Voor Bouchez het confederalisme. Niet de N-VA mag de voorwaarden stellen waaronder ze wil meedoen. De minipartijtjes bepalen onder welke voorwaarden de N-VA mag meedoen: doorslikken het eigen partijprogramma, geen andere eisen stellen, zwijgen, braaf voor slaafje spelen van de verliezers, en hun dada helpen verwezenlijken. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan krijgen ze de ethische kwesties op het bord van de regering, een staatshervorming in 2024, enz. In elk geval dat wordt hun nu zo voorgespiegeld. Ik denk dat CD&V dat eigenlijk wel wil, maar eerst Dewever zijn kans wil geven, om dan te kunnen concluderen dat de Vivaldicoalitie de enige is, waar muziek inzit... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die kiezer mag het dus wel gewoon zjin, hij accepteert het steeds minder... |
Citaat:
Denk je echt dat de toeloop naar de Vlaams nationalistische partijen stopt omdat de CD&V nu wel toehapt??? Denk je echt dat de belofte om in 2024 een regeringshervorming door te voeren de Vlamingen gerust zal stellen, gezien de vorige débacles van staatshervormingen... Denk je echt dat de Vlamingen, dagelijks geconfronteerd met meer en meer besparingen en bijkomende hogere belastingen (al is het zogezegd nu o.w.v. het klimaat) de transfers zo maar gaan blijven slikken??? Oké, de enige reden dat ze buigen, of moet ik zeggen breken is dat ze schrik hebben voor nieuwe verkiezingen en dat er voor hen waarschijnlijk nooit meer iets beter in zal zitten... Ze mogen nog voor één keer meedoen... Maar wetende dat het in dezelfde omstandigheden waarschijnlijk de laatste keer zal zijn, zijn, ook en vooral die Vlaamse partijen, doodgevaarlijk voor Vlaanderen... |
Citaat:
|
Citaat:
Als de N-VA plooit betekent dit "gedeelde schuld, gedeeld verlies" voor de tsjeven. We zullen zien of ze bereid zijn om het electorale verlies alleen te lijden dat gegarandeerd hun deel zal zijn bij de volgende verkiezingen als de N-VA niet plooit. |
Citaat:
Ook de roep naar burgers die via loting zouden inspraak krijgen doet mij huiveren. Het doet mij iets teveel denken aan Nicolas Maduro van Venezuela, die nadat hij de verkiezingen dreigde te verliezen, plots een ander orgaan creëerde naast het parlement waar hij dan de touwtjes in handen had. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alweer een sterk stuk op Newsmonkey: https://newsmonkey.be/informateurs-n...ds-front-dood/ Bouchez is trouwens verschrikkelijk incompetent, in het begin gaf hem ik nog het voordeel van de twijfel, maar het is erg dat ik moet toegeven dat Coens veel beter is. En niet omdat zijn partij de N-VA er graag bij wil, dat doen ze enkel omdat als ze het niet doen ook zij richting 10% zullen gaan in 2024. |
Citaat:
Dat de mensen hier niet tegen in opstand komen, kan alleen in België. |
Citaat:
In andere landen gebeurde dat ook al hoor. En trouwens, ze kunnen weer het slachtoffertje spelen. |
Citaat:
Hendrik Vuye legde dat eerder al met zin voor detail uit : als n-va de fout blijft maken om geen enkele politieke bondgenoot te zoeken aan de andere kant van de taalgrens dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid en hun eigen manco. Met 24 zetels kun je dan wel de grootste zijn, maar als je alleen staat met je eisenpakketje sta je wel alleen. |
Citaat:
|
Citaat:
De N-VA heeft haar lesje wel geleerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be