![]() |
Bart tot Vlaamse kiezers "Waalse rekeningen ?Dat gaat gij niet betalen"
Tijdens de nieuwjaarsreceptie heeft Bart niet alleen gesproken over een hoger pensioen.
Hij heeft ook een duidelijke boodschap gegeven dat het het Waals potverteren van nu af aan door de Walen zelf zal moeten betaald worden. Hij parafraseerde de spreuk van Sterke Jan ; "Dat gaat gij niet bepalen " in "Dat gaat gij niet betalen". De Belgicisten zijn gewaarschuwd. |
Citaat:
Ik heb u daar niet gezien. |
Citaat:
|
Er is de boodschap: er is op een andere wijze allusie gemaakt op de transferts, en op de sociale uitverkoop (ik bedoel: geld beloven en geld uitdelen dat er nog niet is).
En er is de boodschapper: een niet nva-er (vermoed ik) brengt o zo graag verslag uit over het nva-feestje. |
Citaat:
En hij is nochtans gemakkelijk te herkennen hee, met dat vreemde hoofddeksel. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik keek echt ui naar iemand met zo'n hoedje. Ik zag echter alleen die groep die allemaal hetzelfde hoedje op hadden. Goed gevonden trouwens! |
Citaat:
|
En zeggen dat de Vlaamse kiezers tot op de dag van vandaag Waalse miljardenrekeningen betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg dat Bart het gezegd heeft:-) |
Citaat:
Ook een onderdeel van de Vlaamse canon :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Weinig geloofwaardig van een partij die in het verleden al bereid was om haar essentie (vlaams nationalisme) compleet te verloochenen om toch maar mee van de belgische potten te kunnen smullen. IK denk niet dat er veel belgicisten nog bang zijn van N-VA, alleszins niet van N-VA met de huidige partijtop. |
"Er komen geen nieuwe belastingen !!"
Natuurlijk niet, We schrappen gewoon een reeks subsidies voor particulieren. |
En die van de Limburgers en West-Vlamingen, moet ik die dan wel blijven betalen?
Dat ze er gvd eens voor gaan werken! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- de verkiezingsnederlaag van N-VA en de winst van het VB. I.e. bij de partijtop zien ze de dreiging van nog meer kiezers die overlopen. - de onmogelijkheid om een regering zonder PS te vormen. Dat was immers het schaamlapje verleden keer gebruikt door N-VA top om het hele communautaire programma overboord te gooien. Dat is wat ik zie. Of stel het anders, indien beide bovenstaande niet het geval zou zijn, ziet u dan enige reden waarom de N-VA top niet opnieuw al het communautaire zou begraven en vrolijk mee in een belgische regering stappen waar Franken dan wat stoere praat mag verkopen over migratie maar er de facto absoluut niets wijzigt? Ik niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be