bembem |
15 januari 2020 00:48 |
Moeskroen.. zo marginaal o_0 (at least the station, xD)
Ewel, tijdens m'n ban heb ik er van geprofiteerd om eens een tourtje richting le nord de la France te doen -meer bepaald Lille-Flandres. Stoppende in Moeskroen viel me het lugubere marginale afgeleefde karakter op vh betreffende station(netje). Junk galore, alsook smelly sans papiers along with pickpocket wannabees squatteerden er de inkomhal + main perron. (Ik heb niets tegen junkies etc. maar deze kwamen onsympathiek & vooral gemeen over. Niet de dromerige, artistieke, boheemachtige types if you see what I mean.) De kers op de taart was nadat ik het spoorwegcafetaria binnenstapte & me naar het toilet begaf... ik werd er verwelkomd door een luide woeste "EIJJJJJJJJ!!" + gebaar dat ik rechtsomkeer moest maken naar 'buiten om de hoek' aka de toiletten vh station. Daar aangekomen merk ik tot m'n verbazing 'dat er eerst aan de stationchef om een sleutel dient gevraagd te worden'. Het regende en ik ging met tegenzin op zoek naar betreffende persoon, maar vond hem nergens. Terug naar de vertrekhal vh station hopende op wat info vd loketbediende... Echter, stootte ik er op een tamelijk lange rij. 'Omg :roll:', dacht ik in m'n eigen... ik had echt geen zin langer te wachten... Zeker niet na het warme ontvangst (:roll:). Ik ben dan maar rap, rap, de straat overgestoken richting de friterie ad overkant. Ben daar -zonder problemen- het toilet binnengeglipt & weer naar buiten zonder iets te moeten betalen (hehe toch iets positief in deze story, o_0).
Gelukkig was m'n trein naar Lille er spoedig & ben ik eens goed gaan shoppen xD :BIG: :BIG:
(Het was zelfs zo aangenaam dat ik enkele dagen erna weer ben gegaan. Ditmaal met tussenstop in Kortrijk. He oui on ne m'y prendra pas 2x. Bye bye Mouskroen/Mouscron.)
Mouscron caca!!
|