![]() |
Lez duurder voor bestelwagen ?
De lez in Gent kost kluiten voor wie met een euro 4 nog moet rijden.
Is het een gewone auto kost u 345€/jaar. Is het een bestelwagen kost u dat 825€/jaar. Nochtans exact dezelfde motors die er in zitten. Ongehoord vind ik dat! https://stad.gent/nl/mobiliteit-open...-4#Voorwaarden |
Citaat:
Emissies diesel, milligram/km: Euronorm 4 : CO | NOx | HC+NOx | PM (massa roetdeeltjes) personenwagens: 500 | 250 | 300 | 25 bestelwagens : < 1305 kg : 500 | 250 | 300 | 25 (of alles idem) bestelwagens : 1305 - 1760 kg: 630 | 330 | 390 | 40 1760 - 3500 kg: 740 | 390 | 460 | 60 https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasn..._Nutzfahrzeuge |
Fuck you micele.
Een berlingo LV is 100% identiek aan een gewone. |
Jullie kinderen gaan sterven zoals jullie geboren zijn.
Stupid! |
Citaat:
de discriminatie zit hem bij de burger die bvb laagdrempelige mobiliteit zoekt en rijdt met een lichte vracht... En het gentse stadsbestuur die blijkbaar daar een gat wil dichtrijden |
Citaat:
hoogstwsl rechts uitschot dus, ... die moeten er allemaal uit volgens het Gents Stadbestuur. PS-style. |
Citaat:
Ambtenaren die regeltjes opstellen baseren zich op de per Euronorm 4 vastgelegde uitstootgrenzen. En je ziet dat ze die heel goed kennen integendeel tot jou. Emissies diesel, milligram/km: Euronorm 4 : CO | NOx | HC+NOx | PM (massa roetdeeltjes) personenwagens: 500 | 250 | 300 | 25 bestelwagens : < 1305 kg : 500 | 250 | 300 | 25 (of alles idem) bestelwagens : 1305 - 1760 kg: 630 | 330 | 390 | 40 1760 - 3500 kg: 740 | 390 | 460 | 60 |
Citaat:
|
Citaat:
Euronorm 4 : CO | NOx | HC+NOx | PM (massa roetdeeltjes) personenwagens: 500 | 250 | 300 | 25 bestelwagens N1: < 1305 kg : 500 | 250 | 300 | 25 (of alles idem) bestelwagens N1: 1305 - 1760 kg: 630 | 330 | 390 | 40 1760 - 3500 kg: 740 | 390 | 460 | 60 1. Categorie M: voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde motorvoertuigen met tenminste vier wielen. Categorie M1: voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde voertuigen met ten hoogste acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend. Voertuigen van categorie M1 worden onderverdeeld volgens type en code van het koetswerk op volgende wijze: a) Personenauto's (M1) 2. Categorie N: voor het vervoer van goederen bestemde motorvoertuigen op ten minste vier wielen, alsmede dergelijke voertuigen op drie wielen met een maximale massa van meer dan 1 ton. Categorie N1: voor het vervoer van goederen bestemde voertuigen met een maximale massa van ten hoogste 3,5 ton. |
Citaat:
Noem mij eens op welke dat zijn. |
Citaat:
Citaat:
Hier heb je de link in het Nederlands: Citaat:
Dus LEZ Gent volle pot voor bestelwagens onder 3,5 ton MTM Boven 3,5 T (vrachtwagens) betaalt nog meer. Citaat:
|
Dat is godgeklaagd met u.
Een berlingo met zetels kost in Gent 345. Diezelfde zonder zetels kost 825. Pure diefstal!!! |
Citaat:
Berlingo? Eens kijken naar de lijst, benzine (otto) hebben ze ook. Citaat:
Diefstal? Heb je liever dat ze het verbieden zoals in andere landen? Dan mag je niet meer binnen. Is eigenlijk beter hé, want dan kun je niet meer lullen over diefstal. Ik mag ook al de LEZ van België niet binnen met mijn oude BMW -euronorm 2 ondertussen met ABE - in D LEZ mag wel ik overal binnen met mijn groene sticker. Het minste van mijn zorgen he :-D Grappige draad anders. Het gejank van mambo. |
Mogen gele hesjes binnen in de steden? :-P
|
Weinig volk in Gent de laatste tijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die auto blijft evenveel of weinig uitstoten, betalen of niet. |
Bestelwagens moeten ook afgesteld worden op 130 km/u want er zijn er die komen voorbij gestoven tegen snelheden om u tegen te zeggen en niet alleen die uit andere landen. :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
De nationale taks geldig voor GANS België ligt circa 10 keer lager. Dat men hier en daar een zone mag afbakenen als mini vrijstaat met eigen wetten en zonebelastingen is te gek voor woorden. Tussendoor loopt de reguliere handel leeg en komt de pop-up handel in de plaatselijke zone waardoor men zich de vraag moet stellen of verdere investeringen in die zone noch wel zinnig is met het oog op het verder verlies dat zich zal manifesteren. Vergeet niet dat een aankoop nieuw binnen een aantal jaar ook weer verboden zal zijn. U koopt toch ook niet om de paar jaar een nieuw huis om dat de norm voor isolatie telkens anders is? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be