![]() |
N.V. België: Vlaanderen betaalt de factuur.
Vooral de minieme stijging van de belastingen op 4 jaar die de Walen betalen valt op.
Hoe valt dat te verklaren? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kom op 8,5% uit voor Vlaanderen en 6,9% voor Wallonië. Een duidelijk verschil van 23% onderling. De moeite! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag mij af welke verdeling je krijgt als je Limburg met Oost-Vlaanderen vergelijkt. Of mannen en vrouwen gaat opdelen. |
Citaat:
Op mijn belastingbrief wordt mijn gereduceerde belastingen: Vermenigvuldigd met 75,043%= federale belasting. Vermenigvuldigd met 33,257%= gewestelijke belasting Verder moet ik in de personenbelasting nog gemeentebelasting betalen. De hoogt van die belasting is afhankelijk van de hoogte van de kosten die mijn gemeente maakt. Deze kosten (zonder bijhorende inkomsten) zijn dan weer onder meer afhankelijk van de taken die de Vlaamse overheid doorschuift naar de gemeenten om alzo hun eigen boekhouding artificieel te verfraaien. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dan weet dat de Walen in verhouding meer ambtenaren hebben dan de Vlamingen, ... |
Hoe valt dit te verklaren? Simpel: zoals altijd betalen de Vlamingen het gelag en profiteren de Walen er lustig op los. Wanneer je in Wallonië komt zou je het echter niet zeggen dat er zoveel Vlaamse miljarden naartoe gaat want de algemene toestand van dat gewest is op zijn zachtst gezegd lamentabel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be