Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bouchez is een unitarist. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251774)

Knuppel 22 januari 2020 20:43

Bouchez is een unitarist.

Georges-Louis Bouchez, federaal informateur en MR-voorzitter, is voorstander van een Belgische eenheidsstaat. Dat zegt hij in een interview met het Franstalige magazine ‘Wilfried’. Concreet betekent dat alle bevoegdheden terug op het Belgische niveau geplaatst moeten worden. Momenteel zit Bouchez als informateur aan tafel om een eventuele nieuwe staatshervorming te bespreken.

“Ik ben een unitarist. Ik ga je zelfs vertellen: ik denk dat we alles op federaal niveau moeten terugzetten. Ik ben voor een eenheidsstaat”, zo is Bouchez eerlijk in ‘Wilfried’.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tten~a41edda0/

Waar is de tijd dat de BUB het belziekske dacht te kunnen redden met een terugkeer naar het unitarisme.
Het water moet de informateur boven de lippen staan als hij geen ander middel meer ziet om het belziekske te redden dan een unitaire bubbel.

Elio di Supo 22 januari 2020 20:48

Zulk een dagdromer moet dan als formateur worden aangesteld? Ja, zo zitten we wel heel ver van huis.

Eyjafjallajökull 22 januari 2020 20:51

Die Walbanese politici beseffen echt niet wat er in Vlaanderen leeft hé :roll:

Zipper 22 januari 2020 20:54

Bouchez is "un petit comique"

Knuppel 22 januari 2020 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9231195)

Juist wel. Maar als grendels, pariteits-en vetorechten niet meer volstaan.....

Aenigma 22 januari 2020 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9231176)
Georges-Louis Bouchez, federaal informateur en MR-voorzitter, is voorstander van een Belgische eenheidsstaat. Dat zegt hij in een interview met het Franstalige magazine ‘Wilfried’. Concreet betekent dat alle bevoegdheden terug op het Belgische niveau geplaatst moeten worden. Momenteel zit Bouchez als informateur aan tafel om een eventuele nieuwe staatshervorming te bespreken.

“Ik ben een unitarist. Ik ga je zelfs vertellen: ik denk dat we alles op federaal niveau moeten terugzetten. Ik ben voor een eenheidsstaat”, zo is Bouchez eerlijk in ‘Wilfried’.

Waar is de tijd dat de BUB het belziekske dacht te kunnen redden met een terugkeer naar het unitarisme.
Het water moet de informateur boven de lippen staan als hij geen ander middel meer ziet om het belziekske te redden dan een unitaire bubbel.

zo zijn een unitaire staat, geen grendels niets meer en elke stem is gelijk (waals vs vlaams) wedden dat ze dat zelf nooit aanvaarden moest NVA daarmee akkoord gaan.

dat zijn mooie praatjes dan verliezen ze een pak zetels, zat de NVA niet aan dubbel het aantal stemmen van de PS ?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-dat~a8f7b0fd/

dat zou de zetels serieus in het voordeel van vlaanderen zetten

Knuppel 22 januari 2020 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma (Bericht 9231204)
zo zijn een unitaire staat, geen grendels niets meer en elke stem is gelijk (waals vs vlaams) wedden dat ze dat zelf nooit aanvaarden moest NVA daarmee akkoord gaan.

Ze willen allicht een terugkeer naar het unitarisme met het behoud van de grendels.

daiwa 22 januari 2020 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9231211)
Ze willen allicht een terugkeer naar het unitarisme met het behoud van de grendels.

Dan is het geen unitarisme meer.

Knuppel 22 januari 2020 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9231218)
Dan is het geen unitarisme meer.

Als het kind maar een naam heeft.

Elio di Supo 22 januari 2020 21:10

Is Belgie al volledig verlatijnst? Indien niet dan moet het ophouden te bestaan.

Immers; la Belgique sera latine ou ne sera pas.

Knuppel 22 januari 2020 21:13

Wat zou Geens denken van de move van zijn informateurs partner?
En zijn partij?
En De Wever?

Jan van den Berghe 22 januari 2020 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9231195)

Bouchez beseft schijnbaar ook niet wat er leeft onder de Walen of Waalse politici. Een unitair België betekent immers de blijvende institutionele minorisering van de Franstaligen.

daiwa 22 januari 2020 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9231176)

Ik denk dat we alles moeten terug zetten op federaal niveau duidt er wel op dat de onderhandelingen niet echt vlotten, zacht uitgedrukt.

Knuppel 22 januari 2020 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9231229)
Bouchez beseft schijnbaar ook niet wat er leeft onder de Walen of Waalse politici. Een unitair België betekent immers de blijvende institutionele minorisering van de Franstaligen.

Dat klopt, maar Bouchez zal wel iets in gedachten hebben om dat probleem op te lossen, zeker?

Knuppel 22 januari 2020 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9231234)
Ik denk dat we alles moeten terug zetten op federaal niveau duidt er wel op dat de onderhandelingen niet echt vlotten, zacht uitgedrukt.

Precies!

Tavek 22 januari 2020 21:35

Michel heeft de grondwet op slot gezet en Bouchez gaat hem op slot houden.

Fantastische kerel. Ik wou dat ik op hem kon stemmen.

Knuppel 22 januari 2020 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9231242)
Michel heeft de grondwet op slot gezet en Bouchez gaat hem op slot houden.

Fantastische kerel. Ik wou dat ik op hem kon stemmen.

Makkelijk zat. De grens oversteken in Landen vlakbij het station en je ben in Racour. Domicilie overzetten en je bent Waal.

Zucht 22 januari 2020 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9231237)
Dat klopt, maar Bouchez zal wel iets in gedachten hebben om dat probleem op te lossen, zeker?

Ik denk ook dat zijn idee van unitarisme eerder van 19de eeuwse makelij zal zijn.

Tavek 22 januari 2020 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9231252)
Makkelijk zat. De grens oversteken in Landen vlakbij het station en je ben in Racour. Domicilie overzetten en je bent Waal.

Ja, een mooie toekomstdroom.

Dank hiervoor.

Knuppel 22 januari 2020 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9231257)
Ja, een mooie toekomstdroom.

Dank hiervoor.

Vergeet HO niet mee te nemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be