![]() |
Bouchez is een unitarist.
Georges-Louis Bouchez, federaal informateur en MR-voorzitter, is voorstander van een Belgische eenheidsstaat. Dat zegt hij in een interview met het Franstalige magazine ‘Wilfried’. Concreet betekent dat alle bevoegdheden terug op het Belgische niveau geplaatst moeten worden. Momenteel zit Bouchez als informateur aan tafel om een eventuele nieuwe staatshervorming te bespreken.
“Ik ben een unitarist. Ik ga je zelfs vertellen: ik denk dat we alles op federaal niveau moeten terugzetten. Ik ben voor een eenheidsstaat”, zo is Bouchez eerlijk in ‘Wilfried’. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tten~a41edda0/ Waar is de tijd dat de BUB het belziekske dacht te kunnen redden met een terugkeer naar het unitarisme. Het water moet de informateur boven de lippen staan als hij geen ander middel meer ziet om het belziekske te redden dan een unitaire bubbel. |
Zulk een dagdromer moet dan als formateur worden aangesteld? Ja, zo zitten we wel heel ver van huis.
|
Die Walbanese politici beseffen echt niet wat er in Vlaanderen leeft hé :roll:
|
Bouchez is "un petit comique"
|
Citaat:
|
Citaat:
dat zijn mooie praatjes dan verliezen ze een pak zetels, zat de NVA niet aan dubbel het aantal stemmen van de PS ? https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-dat~a8f7b0fd/ dat zou de zetels serieus in het voordeel van vlaanderen zetten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is Belgie al volledig verlatijnst? Indien niet dan moet het ophouden te bestaan.
Immers; la Belgique sera latine ou ne sera pas. |
Wat zou Geens denken van de move van zijn informateurs partner?
En zijn partij? En De Wever? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Michel heeft de grondwet op slot gezet en Bouchez gaat hem op slot houden.
Fantastische kerel. Ik wou dat ik op hem kon stemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dank hiervoor. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be