![]() |
België draaischijf internationale drughandel
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kgOLMsPSf7eQAX
Noble Belgique, ô mère chérie, À toi nos cœurs, ?* toi nos bras, À toi notre sang, ô Patrie ! Nous le jurons tous, tu vivras ! Tu vivras toujours grande et belle Et ton invincible unité Aura pour devise immortelle : le Roi, la Loi, la Liberté ! Aura pour devise immortelle : le Roi, la Loi, la Liberté ! le Roi, la Loi, la Liberté ! le Roi, la Loi, la Liberté ! |
:cheer: We zijn toch in iets de beste leerling van de klas :cheer:
|
Die spil ligt in het Vlaamse gewest. Dat is toch normaal. Een klein land met ingewikkelde wetgeving en regels, een haven, en de provincie Limburg die grenst aan vele lands- en gewestgrenzen die communicatie en samenwerking tussen politiediensten bemoeilijkt.
Met de wagen rijd je vanuit Maaseik op 10 minuten dwars door Nederland tot voorbij de Duitse grens (7,5km). Met de fiets op minder dan een half uur. Waarom denkt gij dat ik tegen nieuwe grenzen ben? Lees: Vlaamse onafhankelijkheid. |
Citaat:
De grenzen zijn er al jaren niet meer hoor. |
Citaat:
Laat uw communistische komedie dus maar. |
Citaat:
Mag volgens u de Belgische politie zo maar in Duitsland controles uitvoeren? Het is niet omdat er geen dagelijkse douane-controle meer is, dat er geen grenzen meer zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Bijkomende grenzen zijn echter een extra hinderpaal voor politie en gerecht. Het is net de nabijheid van die grenzen (voor politie en gerecht) en de centrale ligging van Limburg binnen West-Europa die deze regio een ideale plek maken voor misdadigers. PS en nu ga ik een wandeling maken langs de grens. :-) |
Citaat:
... |
Citaat:
De andere grenzen zijn er nu ook (politiezones,...) Het gerecht in België is inderdaad een voorbeeld van hoe het moet. :lol: |
Citaat:
Ge spreekt alleen over achtervolgen. Ge moet eens vragen hoeveel verhuurders hun centen terugzien als ze verhuurden aan een Nederlander die nooit betaalde en terug de grens overging wonen. En vraag ook maar hoeveel van de gemaakte schade ze terugbetaald krijgen. PS Heel wat Nederlandse drugscriminelen huren in BEL-Limburg grote, liefst afgelegen panden. Breken de boel half af om drugs te kweken of te maken in labo's, en verdwijnen met de noorderzon over de grens. De oorzaak ligt ook weer bij de grens. In Nederland mogen drugs legaal verhandeld worden, maar mag men niet kweken. Dus doen ze dat in België. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo wordt misdaadgeld wit gewassen dank zij de grenzen. Men begint nu afspraken te maken om herkomst van geld in grensoverschrijdende databanken te steken. M.a.w. afschaffen van bestaande (administratieve/bestuurlijke) grenzen. Grenzen afschaffen heeft zo zijn voordelen. Grenzen bijmaken vooral nadelen voor wie eerlijk wil werken. |
Citaat:
Ik ken mensen die "softdrug-kweker/handelaar" op hun belastingbrief zetten, ze trekken alle toebehoren af, een wapen, de hond, zijn voeding/verzorging en dergelijke meer. Wanneer de politie daar binnenvalt dan laten ze het geld liggen, want belasting op betaalt. Ik herinner me dat ik met een Nederlander onderweg in Nederland werd tegengehouden. In de koffer vonden ze een paar kilo wiet en hasj en uiteraard wilden ze die in beslag nemen. De eigenaar van de drugs vroeg een kwitantie, zodat hij de kosten kon aftrekken van zijn belastingen. Na dat de verwarde flikken naar de procureur gebeld hadden mochten we verder rijden, met de drugs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
België draaischijf internationale drughandel
Dierenhandel Mensenhandel Illegale autohandel Handel met voorkennis |
Citaat:
Veel binnenlandse gewest/bevoegdheidsgrenzen. Grenzen bijmaken= het domste wat men kan doen i.v.m. illegale handel. |
Citaat:
Dat zegt veel zeker? Hoort dat ook niet onder Vlaamse binnenlandse transfers? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be