Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Corona virus naar België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251828)

lamenielachen 26 januari 2020 23:34

Corona virus naar België

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...uikt~adeecfb1/

Dat zat er uiteraard aan te komen maar we mogen gerust zijn zegt De Block ze zijn goed voorbereid .... ?
China bouwt direct een imens hospitaal bij om de slachtoffers op te vangen. Zoals ik ze hier ken komen ze ondertussen niet veel verder dan wat extra plaats op de kerkhoven vrijmaken.

kojak 27 januari 2020 00:14

Er is ook nog het militair hospitaal in Neder over Heembeek.
Dat is trouwens ook één van de functies van dat ziekenhuis.

'...Maar ook in rampen- en crisisomstandigheden kan het land beroep doen op het militair hospitaal....'

Hypochonder 27 januari 2020 06:36

Tenzij De Block haar eigen lichaam gaat gebruiken als buffer om het virus tegen te houden moeten we ons inderdaad wel zorgen beginnen maken.

reservespeler 27 januari 2020 06:45

Ik begrijp niet dat er mensen uit dat gebied terug naar huis gehaald mogen worden.
Een enorm risico, waardoor het virus zich nog sneller kan verspreiden.

Garry 27 januari 2020 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9233886)
Ik begrijp niet dat er mensen uit dat gebied terug naar huis gehaald mogen worden.

Goed allemaal gebruik maken van het openbaar vervoer,...dat helpt.

Garry 27 januari 2020 07:39

Anuna en konsoorten zullen heel blij zijn want zo een epidemie is het meest doeltreffende in zake het verminderen van de CO² uitstoot.

pajoske 27 januari 2020 09:49

Citaat:

Gij zijt dus van mening dat een Belg die daar voor zijn werk 2 weken verbleven heeft maar daar moet blijven totdat die crisis volledig voorbij is?

alberto 27 januari 2020 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9233951)
Gij zijt dus van mening dat een Belg die daar voor zijn werk 2 weken verbleven heeft maar daar moet blijven totdat die crisis volledig voorbij is?

Als de plaatselijke bevolking de stad niet uit mogen, zij dan ook niet.

Universalia 27 januari 2020 09:57

In plaats van de militaire basis te Koksijde vol migranten en asielzoekers te steken zou men er misschien beter een volwaardig ziekenhuis van maken of terug een militaire basis waar men opleidingen geeft om met militaire drones om te gaan en ze er misschien te maken ook?

Een overdreven idee van Uni of net niet? :oops:

subocaj 27 januari 2020 09:59

Citaat:

Een koninklijke missie met al zijn politieke slippendragers zit er waarschijnlijk niet in voorlopig.

Skobelev 27 januari 2020 10:05

Citaat:

2

Men zou die op zijn minst met een militaire vlucht in quarantaine naar hier mogen halen.

Skobelev 27 januari 2020 10:07

Citaat:

Als er morgen een Belg in de Congo Ebola opraapt, haal je die dan ook snel naar hier op een lijnvlucht?

Xenophon 27 januari 2020 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9233965)
Als er morgen een Belg in de Congo Ebola opraapt, haal je die dan ook snel naar hier op een lijnvlucht?

Doet me denken aan een ex van mij. Ze komt thuis en ze zei, het olielichtje van de wagen brandt.

Wat heb je dan gedaan, vroeg ik haar.

Zo snel mogelijk naar huis gereden, zei ze.

Skobelev 27 januari 2020 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9233969)
Doet me denken aan een ex van mij. Ze komt thuis en ze zei, het olielichtje van de wagen brandt.

Lijk die van ons "wil je eens naar mijn wiel kijken, ik denk dat mijn band plat staat"....:? 'k Heb ze toch al kunnen wijsmaken me eerst te bellen als er een rood lampje gaat branden, de andere mag ze negeren tot thuis. :?

XenApp 27 januari 2020 10:30

Citaat:

Dat lijkt me de logica zelve als het virus zo gevaarlijk is als beweerd wordt.

omaplop 27 januari 2020 11:49

Heeft het leger onlangs niet een supergroot veldhospitaal gekocht?

Witte Kaproen 27 januari 2020 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 9234024)

Dat zou nu inderdaad een grote dienst kunnen bewijzen.

Mambo 27 januari 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9233969)

Ik ken ook zo eentje ( niet mijn vrouw)

Haar benzine was bijna op en ze is dan sneller beginnen rijden om er nog te geraken.

Hollander 27 januari 2020 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 9234024)

oei, het leger koopt iets. Hopelijk blijft de tent staan bij windkracht 1 of is er inderdaad plaats voor patienten naast het verplegend personeel in de tent :D

je weet het maar nooit met die aanbestedingen bij het leger ;)

lamenielachen 27 januari 2020 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9233908)
Anuna en konsoorten zullen heel blij zijn want zo een epidemie is het meest doeltreffende in zake het verminderen van de CO² uitstoot.

Denk dat vooral hygiene en een te groot aantal mensen op mekaar een oorzaak kunnen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be