Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Athene wil met drijvende dam migranten stoppen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251861)

Universalia 30 januari 2020 14:48

Athene wil met drijvende dam migranten stoppen

Athene wil met drijvende dam migranten stoppen.

Citaat:

De Griekse regering bekijkt of ze de migratie vanuit Turkije naar haar eilanden kan stoppen door drijvende barrières met netten op zee te installeren.
Of die drijvende barrières soelaas kunnen bieden aan het migrantenprobleem dat valt nog af te wachten maar ik denk niet dat het zal werken van die migranten/illegalen kruipen overal op -of onderdoor.

Er op schieten dan maar???? :|

Elio di Supo 30 januari 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9236055)
Er op schieten dan maar???? :|

Wat deden ze ook alweer tegen de Perzen? Grieks vuur!

TV-verslaafde 30 januari 2020 16:01

Zeg. Is dat nu nog niet opgelost?

Die migranten chaos. Dat er eens orde in de zaak komt. Verzin eens iets, domme EU.

Universalia 30 januari 2020 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9236087)
Zeg. Is dat nu nog niet opgelost?

Die migranten chaos. Dat er eens orde in de zaak komt. Verzin eens iets, domme EU.

Misschien, héél misschien is er 'licht' aan het einde van de tunnel?

Break! De EU gaat het migratiesysteem helemaal veranderen! EU-landen niet langer verplicht asielmigranten op te vangen!

Het klinkt best plausibel wat de site blokletterde maar toch durf ik er nog aan twijfelen of er echt snel werk van gemaakt zal worden. :|

TV-verslaafde 30 januari 2020 16:31

Niemand van die laffe politici doen iets omdat het hun kop kan kosten natuurlijk. En dat logge apparaat van een EU, het beweegt maar heel traag.

Dat de grote leider, Verhofstadt eens uit de doeken doet wat er allemaal gaande is in die duistere vergaderkamers.

Hypochonder 30 januari 2020 18:27

Dat ze eens beginnen met de zogenaamde NGO's oftewel ordinaire overzetdiensten aan te pakken. Ngo's en mensensmokkelaar, wat in wezen hetzelfde is, moeten gewoon keihard aangepakt worden.

Universalia 30 januari 2020 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9236173)
Dat ze eens beginnen met de zogenaamde NGO's oftewel ordinaire overzetdiensten aan te pakken. Ngo's en mensensmokkelaar, wat in wezen hetzelfde is, moeten gewoon keihard aangepakt worden.

Russian Navy vs Somalia pirates

In de clip ging het wel over 'piraten???' 8O

Pandareus 30 januari 2020 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9236089)

Break! De EU gaat het migratiesysteem helemaal veranderen! EU-landen niet langer verplicht asielmigranten op te vangen!

Het klinkt best plausibel wat de site blokletterde maar toch durf ik er nog aan twijfelen of er echt snel werk van gemaakt zal worden. :|

Als je 'nieuws' wil brengen kun je dat best stofferen met verwijzingen naar ernstige media, dat is controleerbaar. Dan weet men of het nodig/nuttig is erop te reageren, of dat het mag in de prullebak van het 'fake news' gesmeten worden. Hier verwijs jij naar een blogje waar iedereen kan schrijven wat hij wil en dat ontsnapt aan elke journalistieke controle. (logisch : het zijn geen journalisten in de eerste plaats...)

Verwacht je nu echt reactie op dergelijke lulkoek ?

Universalia 30 januari 2020 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9236208)
Als je 'nieuws' wil brengen kun je dat best stofferen met verwijzingen naar ernstige media, dat is controleerbaar. Dan weet men of het nodig/nuttig is erop te reageren, of dat het mag in de prullebak van het 'fake news' gesmeten worden. Hier verwijs jij naar een blogje waar iedereen kan schrijven wat hij wil en dat ontsnapt aan elke journalistieke controle. (logisch : het zijn geen journalisten in de eerste plaats...)

Ik vind het best leuk als er reactie komt, soms leer ik al wel eens iets bij. :lol:

Skobelev 30 januari 2020 19:41

Citaat:

Fake news? Of past het niet in uw multicultureel kraam?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...uden~ac1c54c0/

kojak 30 januari 2020 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9236223)
Fake news? Of past het niet in uw multicultureel kraam?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...uden~ac1c54c0/

Fake is het nieuws nu wel niet, maar je zou wel beter wat verder kijken.

'...Opmerkelijk: de dam is amper 2,7 kilometer lang, terwijl de kustlijn duizenden kilometers langs is. Het lijkt dus eerder op een symbolische maatregel....'

En steeds hebben we het maar over de gevolgen maar de oorzaak aanpakken ?
Daar hebben we het hier zelden of nooit over.
Idem wat betreft op hoger niveau.
De politiek, die durven het ook niet aanpakken.
Nu ja, eigen belangen eerst natuurlijk.
Zo hypocriet als het maar kan.

kojak 30 januari 2020 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9236089)

Mocht dat waar zijn, zou ik niet graag in Griekenland of Italië wonen.
Maw, dat is een pleister op een houten been.

Hoofdstraat 30 januari 2020 20:49

Citaat:

Er stond een link bij naar het artikel in de Telegraaf al heb ik er geen vertrouwen in dat ze dit binnen 20 jaar in orde krijgen en dan is het toch te laat.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1415...ders-aanpakken

Eduard Khil 30 januari 2020 21:06

Zouden zeemijnen niet effectiever zijn?

Universalia 30 januari 2020 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9236262)

Effectiever zal dat zeker zijn maar ik denk dat er velen zullen zijn die dat een te dramatische oplossing zullen vinden voor het probleem. :|

Eduard Khil 30 januari 2020 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9236322)
Effectiever zal dat zeker zijn maar ik denk dat er velen zullen zijn die dat een te dramatische oplossing zullen vinden voor het probleem. :|

is dramatisch een synoniem voor effectief? Kan de taaladviseur van de VRT helpen, of is die ook aan het staken?

kojak 30 januari 2020 22:47

We kunnen daar ook ne nest VB-ers in't water dumpen.
Dat zal meer dan doeltreffend zijn als afschrikmiddel.
Of zou dat ook te dramatisch zijn ?

Universalia 30 januari 2020 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9236325)
is dramatisch een synoniem voor effectief? Kan de taaladviseur van de VRT helpen, of is die ook aan het staken?

Die zal nog in staking zijn denk ik.

Toen ik effectiever schreef was ik die mijnen (ingebeeld) al in het water aan het gooien. :oops:

Skobelev 31 januari 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9236262)

Voor mij nietgelaten. Daar mag de EU zelfs subsidies voor geven.

Skobelev 31 januari 2020 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9236332)
We kunnen daar ook ne nest VB-ers in't water dumpen.
Dat zal meer dan doeltreffend zijn als afschrikmiddel.
Of zou dat ook te dramatisch zijn ?

Ga nog wat bleiten ventje. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be