Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brugs parket not amused met Geens zijn tussenkomst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251879)

daiwa 31 januari 2020 16:26

Brugs parket not amused met Geens zijn tussenkomst

Ik dacht dat de strafuitvoeringsrechtbank daarover moest beslissen.

Citaat:

André Gyselbrecht al weekend naar huis, 8 maanden na veroordeling Kasteelmoord.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...G2T29XfPhLt8m0

Bad Attila 31 januari 2020 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9236783)

Neen, penitentiair verlof is een bevoegdheid van de Minister van Justitie, in de praktijk behandeld door een ambtenaar van het gevangeniswezen.
In bepaalde gevallen (zoals, vermoed ik, hier) neemt het Kabinet wel nog steeds de beslissing.

Boduo 31 januari 2020 16:47

Geens is een valse machtswellusteling.
Het zoveelste bewijs.

Xenophon 31 januari 2020 18:02

Citaat:

Dat is voor binnenkort, hij heeft al meer dan een derde van de straf uitgezeten.

Toch gemakkelijk als je Geens zo wat kent.

daiwa 31 januari 2020 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9236884)
Dat is voor binnenkort, hij heeft al meer dan een derde van de straf uitgezeten.

Toch gemakkelijk als je Geens zo wat kent.

Blijkbaar.
Zou die dokter misschien lid zijn van zijn partij?

Henri1 31 januari 2020 20:21

Citaat:

Juist ja, als Jambon wat meer bezig geweest was met zijn job doen was Zaventem en Maelbeek ook misschien vermeden kunnen worden.

Xenophon 31 januari 2020 20:24

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9237038)
Juist ja, als Jambon wat meer bezig geweest was met zijn job doen was Zaventem en Maelbeek ook misschien vermeden kunnen worden.

Ja, islamterreur is de fout van Janbon.

Knuppel 31 januari 2020 20:27

Citaat:

Ofwel kan jij niet lezen, ofwel zit je in de verkeerde draad, ofwel ontwijk je met opzet het onderwerp van deze draad omdat je een fervente fan bent van Geens.
Ik tip op het laatste.

Henri1 31 januari 2020 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9237053)
Ofwel kan jij niet lezen, ofwel zit je in de verkeerde draad, ofwel ontwijk je met opzet het onderwerp van deze draad omdat je een fervente fan bent van Geens.
Ik tip op het laatste.

Nog 2 Posts en ik heb een CD&V partijkaart?

Jan van den Berghe 1 februari 2020 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9236813)
Geens is een valse machtswellusteling.
Het zoveelste bewijs.

Hoezo? Als het tot de ministeriële bevoegdheid behoort om het penitentiair verlof te rekenen?

Jan van den Berghe 1 februari 2020 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9236945)
Blijkbaar.
Zou die dokter misschien lid zijn van zijn partij?

Is de dokter dan de enige die penitentiair verlof kreeg toegewezen van de minister?

daiwa 1 februari 2020 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9237396)
Is de dokter dan de enige die penitentiair verlof kreeg toegewezen van de minister?

Ik denk niet dat er veel zijn die zo kort na hun veroordeling al penitentiair verlof krijgen.
Het feit dat het Brugs parket niet content was met Geens zijn optreden zegt genoeg.

reservespeler 1 februari 2020 06:39

Citaat:

Denkt u dat echt?
Bent u zo'n dwaas?
Bent u zo verblind door uw haat op de N-VA?

Het leven kan toch simpel zijn voor sommige mensen.

reservespeler 1 februari 2020 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9237055)
Nog 2 Posts en ik heb een CD&V partijkaart?

Die zijn waardenloos daar krijg je tegenwoordig 10 euro bij.

Hypochonder 1 februari 2020 07:01

Citaat:

Ik ga met de volgende zin eens afdalen naar het niveau dat u hier brengt: als de sossen dit land niet gratis en voor niks aan de bruinzakken had gegeven dan waren Zaventem en Maalbeek ook misschien vermeden kunnen worden.

Jan van den Berghe 1 februari 2020 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9237399)
Ik denk niet dat er veel zijn die zo kort na hun veroordeling al penitentiair verlof krijgen.
Het feit dat het Brugs parket niet content was met Geens zijn optreden zegt genoeg.

Wat zegt dat dan wel? Het Brugse parket heeft trouwens geen enkele officiële mededeling gedaan.

Xenophon 1 februari 2020 10:30

Citaat:

Er was een tijd dat penitentiair verlof enkel kon in het laatste deel van uw straf.

Laat me duidelijk wezen in mijn voorspelling, dit jaar gaat de man naar huis.

Bad Attila 1 februari 2020 10:51

Citaat:

Weinig gedetineerden met zwaardere straffen hebben zo lang in voorhechtenis nagezeten dat zij zo snel aan hun derde van de straf zaten.

Nu, is er een "speciale" relatie tussen doktor en Geens, dat weet ik niet? Relatie genre "we gaan beide naar de kerk". Dat kan best kunnen.

Xenophon 1 februari 2020 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9237474)
Wat zegt dat dan wel? Het Brugse parket heeft trouwens geen enkele officiële mededeling gedaan.

Nee, dat zal niet.

Een officiële mededeling van het parket met kritiek op de minister, dat gaan we niet gauw zien.

Ze lekken dat naar de krant.

Jan van den Berghe 1 februari 2020 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9237505)
Nee, dat zal niet.

Een officiële mededeling van het parket met kritiek op de minister, dat gaan we niet gauw zien.

Ze lekken dat naar de krant.

Dan is het van nul en generlei waarde. We weten immers niet of het om een gedragen mening gaat dan wel een van een paar misnoegde individuen.

Ook al omdat de minister binnen zijn bevoegdheid handelde. En het alles hangt ook samen met de aard van de veroordeling, de misdaad en het gevaar voor de samenleving (of niet) van de veroordeelde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be