![]() |
Piet Pienter en Bert Bibber
Laten we het daar eens over hebben.
Wie leest (las) ze? Wie heeft ze nog? De geniette versies? Of de gelijmde? Van NV De Vlijt of die van de Standaard? Wie heeft de integrale versie gereserveerd? Welke album vond u het beste? Moeten ze heruitgebracht worden? Heeft iemand "Susan bij de Knobbelgilde" liggen en wil die aan mij verkopen? Enz... Go!!! |
Ik koop al jaren elk PP en BB album dat ik vast kan krijgen voor max €2.
Geen idee hoeveel ik er heb liggen. In allerlei uitvoeringen. Vroege eerste drukken zijn amper te betalen. En meestal in erbarmelijke staat. Kwaliteit was destijds bij NV De Vlijt niet echt een prioriteit. Ze vielen al uiteen als je ze nog maar opendeed. Ook de laatste uitgave (van de Standaard) zijn niet goedkoop. Het is ook de enige uitgever die de volledige 45-delige reeks uitgegeven heeft. Wil je dus allemaal dezelfde ruggen in je boekenkast ga je voor die van de Standaard moeten gaan. |
Citaat:
Beste albums: Raadsel van de schimmenburcht, Verborgen Schat, Hypnosestralen, en eigenlijk elk album met Knobbel en/of Warwinkel. Susan bij de Knobbelgilde is een van de grappigste. En nee, ik verkoop 'm niet. :-) |
Ik vond die strips die plaatsvonden in Latijns-Amerikaanse dictaturen altijd amusant. Met een glansrol voor die Carne de Cordero. Zangkwintet de langen asem was ook goed.
|
Die relatie tss Bert Bibber en Susan was ook komisch en complex tegelijkertijd. Meestal werden zijn avances afgewezen of werd hij belachelijk gemaakt. Maar in albums zoals Herrie om Carolus Magnus en Marie Huana kwam Susan haar jaloersheid dan weer bovendrijven. Zoiets als het is een sul maar het is wel mijn sul.
|
![]() |
Citaat:
|
Ik heb er redelijk veel gelezen uit de reeks van piet Pienter & Bert Bibber & Susan. Naast die reeks was ik enorm fan van Guust Flater & Marsupilami en van Paling & Co. ![]() Ik heb een redelijke Sus & Wis verzameling maar dat is niet meer bij te houden de laatste tijd. (met gestopt dus) |
Ik had het meer voor Buck Danny en de Rode Ridder. 'galgenaas, maak kennis met het platte van mijn zwaard'
|
Piet Pienter en Bert Bibber heb ik indertijd geprobeerd, maar het is toch niet mijn ding. Ik weet niet waarom, misschien dat de knullige tekenstijl daar voor iets tussen zat.
|
Had ze vroeger allemaal, gelezen en herlezen, tot ze allemaal kapot waren.
|
Heb er ooit één album van gehad ("de Plakijzerpiraten"). Nog pas recentelijk naar de kringwinkel verhuisd. Ben altijd meer een liefhebber van Nero, Guust en Kuifje geweest.
|
Pol, Pel en Pingo.
Sjors en Sjimmie |
Ik had er maar een stuk of 3. Las dat wel graag, maar nooit verder mee gegaan.
Mijn collectie Storm, die ga ik wel nog eens moeten aanvullen. |
Citaat:
Ik had die vroeger allemaal maar ja ooit eens weggedaan ... :| ![]() |
Citaat:
Was mijn eerste strip, mijn tante heeft die zo dikwijls aan mij voorgelezen dat ik de tekst bij elk plaatje uit het hoofd wist en op mijn drie, vier jaar pretendeerde alsof ik kon lezen. ;-) En on topic. PP&BB veel gelezen, 'k vond ze grappig en vooral minder belerend, moraliserend dan S&W |
Citaat:
|
Het begrijpen en waarderen van de humor in PP&BB vereist een minimale opmerkingsgave met aansluitende hersenactiviteit in tegenstelling tot de eendimensionale strips.8-)
Voor sommigen te hoog gegrepen. |
Ik heb er toch ook veel gelezen.
|
Citaat:
'k Heb ze met plezier gelezen & herlezen. Bij de latere albums was wel te merken dat POM het wel degelijk tegen zijn goesting deed. Ook de kwinkslagen verborgen in de achtergrond ( reclameborden edm ) waren bijwijlen subliem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be