Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Praat van Dewever. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252039)

Garry 16 februari 2020 00:16

Praat van Dewever.

Sturen aan op verkiezingen enkel en alleen omdat ze verwachten dat de NVA er verzwakt zou uit komen,... volgen Dewever.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...llen~bef44043/

Dat nu uitgerekend die zelfde Dewever steeds zegt dat er rekening moet gehouden worden met de kiezer. Maar wanneer hij verwacht dat de kiezer hem minder goede kaarten zou kunnen bedelen heeft hij er geen nood aan te luisteren naar de kiezer.

Het is steeds van, " De kiezer heeft de kaarten geschut en...." nu blijkt dat er met die kaarten geen spel te spelen valt trekken ze allemaal hun kak weer in terwijl het dood normaal is dat ge in zo'n geval de gever opnieuw laat de kaarten schudden en opnieuw laat delen.

Is er nu iemand zo gek van, wanneer alle spelers slechte kaarten hebben zodat er geen spel mogelijk is, van dan 250 dagen met die zelfde kaarten in zijn hand te blijven zitten? Is het zo dat ze denken dat er iets goed tot stand gaat komen?:roll:

reservespeler 16 februari 2020 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9246268)
Sturen aan op verkiezingen enkel en alleen omdat ze verwachten dat de NVA er verzwakt zou uit komen,... volgen Dewever.

Dat nu uitgerekend die zelfde Dewever steeds zegt dat er rekening moet gehouden worden met de kiezer. Maar wanneer hij verwacht dat de kiezer hem minder goede kaarten zou kunnen bedelen heeft hij er geen nood aan te luisteren naar de kiezer.

Het is steeds van, " De kiezer heeft de kaarten geschut en...." nu blijkt dat er met die kaarten geen spel te spelen valt trekken ze allemaal hun kak weer in terwijl het dood normaal is dat ge in zo'n geval de gever opnieuw laat de kaarten schudden en opnieuw laat delen.

Is er nu iemand zo gek van, wanneer alle spelers slechte kaarten hebben zodat er geen spel mogelijk is, van dan 250 dagen met die zelfde kaarten in zijn hand te blijven zitten? Is het zo dat ze denken dat er iets goed tot stand gaat komen?:roll:

Wij zien natuurlijk ook wat we zien.
Het VB is heel populistisch bezig op het smoelenboek, het is natuurlijk hun goed recht, maar hetgeen ze schrijven kunnen ze nooit waarmaken als ze mogen toetreden tot een regering.

Maar … maar ondertussen trekken ze wel kiezers naar zich toe.

subocaj 16 februari 2020 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9246268)

De schrik voor een monsterscore van VB en PVDA zit er goed in.
Vooral bij de windbuil van A.

reservespeler 16 februari 2020 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9246294)

Waar ziet u schrik?

subocaj 16 februari 2020 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246296)
Waar ziet u schrik?

Voor nieuwe verkiezingen zitten alle partijen met een zware obstipatie.
Tijd voor een klysma.

reservespeler 16 februari 2020 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9246308)
Tijd voor een klysma.

Nieuwe verkiezingen zouden ons nu niet goed uitkomen, maar schrik is wel een heel groot woord hé.

reservespeler 16 februari 2020 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9246308)
Tijd voor een klysma.

60% van de Vlamingen vindt dat de N-VA geen schuld heeft aan eventuele nieuwe verkiezingen.

Die andere 40% stemde toch niet voor ons.

Universalia 16 februari 2020 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9246294)

Dat denk ik ook wel. :-D

Laten we de kaarten schudden ...

reservespeler 16 februari 2020 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9246316)
Dat denk ik ook wel. :-D

Laten we de kaarten schudden ...

Waarom kijk ik naar iets anders dan naar de kaarten (bij de eerste blik)?

Universalia 16 februari 2020 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246319)

Ik heb er geen idee van. :lol:

reservespeler 16 februari 2020 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9246323)
Ik heb er geen idee van. :lol:

Tja … :lol:

subocaj 16 februari 2020 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246315)
60% van de Vlamingen vindt dat de N-VA geen schuld heeft aan eventuele nieuwe verkiezingen.

Die andere 40% stemde toch niet voor ons.

Als ze zo gestemd hadden federaal was er geen probleem.
BDW heeft zichzelf overschat en weet maar al te goed dat bij herverkiezingen, hij nog hopen stemmen aan VB zal toevoegen en die komen van zijn partij.

subocaj 16 februari 2020 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246319)

Welke kaarten?;-)

reservespeler 16 februari 2020 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9246348)
BDW heeft zichzelf overschat en weet maar al te goed dat bij herverkiezingen, hij nog hopen stemmen aan VB zal toevoegen en die komen van zijn partij.

Is dat zo?

We kunnen inderdaad nog iets verliezen, maar ik geloof nooit dat deze stemmen naar het VB zullen gaan.

subocaj 16 februari 2020 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246352)
Is dat zo?

We kunnen inderdaad nog iets verliezen, maar ik geloof nooit dat deze stemmen naar het VB zullen gaan.

Dat is je volste recht, maar ik en jammer genoeg BDW geloven dat wel.

reservespeler 16 februari 2020 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9246366)
Dat is je volste recht, maar ik en jammer genoeg BDW geloven dat wel.

Ik denk niet dat Bart anders denkt.
Ik had toch niet die indruk op de laatste PR.

quercus 16 februari 2020 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9246348)

Uw laatste zin klopt niet. De winst van het VB is duidelijk groter dan het verlies van NVA. Dat komt in de opiniepeilingen zelfs nog sterker naar voor.

Universalia 16 februari 2020 09:54

Als het dan toch over kaartspellen gaat dan is een drankje tijdens het spelen wel op zijn plaats. (Ik wil naar niemand een steen gooien met deze post )

Garry 16 februari 2020 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246292)
Wij zien natuurlijk ook wat we zien.
Het VB is heel populistisch bezig op het smoelenboek, het is natuurlijk hun goed recht, maar hetgeen ze schrijven kunnen ze nooit waarmaken als ze mogen toetreden tot een regering.

Maar … maar ondertussen trekken ze wel kiezers naar zich toe.

Wat kom je nu vertellen? schrik voor het VB, die partij waarvan ze al die jaren ze omsloten hielden in een cordon zodat ze , volgens hun bekrompen meningen nooit iets te betekenen zouden krijgen. Wel,... daar moeten die almachtige nu toch geen schrik voor hebben???

Garry 16 februari 2020 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246314)
Nieuwe verkiezingen zouden ons nu niet goed uitkomen, maar schrik is wel een heel groot woord hé.

Ja, wat is dat dan voor een uitlating? We zijn pro de democratie en de kiezer zijn woord is wet maar niet als het ons even niet goed uitkomt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be