Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Jambon met tomaten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252080)

Dadeemelee 19 februari 2020 08:34

Jambon met tomaten.

Jan blijft populair. Na de Mia’s nu ook op Vlaamse Cultuurprijzen. Het zullen wel uiterst linkse activisten zijn zeker?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200218_04854756

Citaat:

Jan Jambon (N-VA) uitgejouwd en bekogeld met tomaten bij uitreiking cultuurprijzen

quercus 19 februari 2020 08:48

Och, dat stelletje gefrustreerde culturo’s hoopt natuurlijk dat Jambon ergens “uit schrik” zou wegblijven. Hij kan ze best kloten door toch aanwezig te zijn.

Skobelev 19 februari 2020 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9248492)
Och, dat stelletje gefrustreerde culturo’s hoopt natuurlijk dat Jambon ergens “uit schrik” zou wegblijven. Hij kan ze best kloten door toch aanwezig te zijn.

Want het is plezant om tomaten naar u gegooid te krijgen?
Nu, het is hem gegund. Als je eerst tegen hun culturele benen zeikt hoeft het niet te verbazen dat je niet zo geliefd bent.
Misschien moet hij ook eens een prijs gaan uitreiken in een zaal vol publiek die de "woonbonus" nu heeft mislopen. Rotte eieren en tomaten zouden eveneens zijn deel zijn.

Hoomer 19 februari 2020 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9248486)
Jan blijft populair. Na de Mia’s nu ook op Vlaamse Cultuurprijzen. Het zullen wel uiterst linkse activisten zijn zeker?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200218_04854756

Zeg even een vraagje voor we ingaan op op dat extreem links janghangel dat daar de zaal vulde, die 10.000 Euro schenking aan de pvda is dat geen illegale partijfinanciering?

TheFourHorsemen 19 februari 2020 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9248499)
Zeg even een vraagje voor we ingaan op op dat extreem links janghangel dat daar de zaal vulde, die 10.000 Euro schenking aan de pvda is dat geen illegale partijfinanciering?

Of een betere vraag:

Zou dat geld niet beter worden gebruikt om de cultuursector te steunen? Die hadden toch geld nodig?

Als zij hun eigen sectorgenoten al niet willen steunen, waarom moeten wij dat dan doen?

Dat de tomatengooiers niet de meerderheid zijn, zal bij de volgende verkiezingen opnieuw worden bewezen.

quercus 19 februari 2020 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9248498)
Nu, het is hem gegund. Als je eerst tegen hun culturele benen zeikt hoeft het niet te verbazen dat je niet zo geliefd bent.
Misschien moet hij ook eens een prijs gaan uitreiken in een zaal vol publiek die de "woonbonus" nu heeft mislopen. Rotte eieren en tomaten zouden eveneens zijn deel zijn.

Procentueel bekeken is de besparing niet eens zoveel. Behalve dan voor die zogezegde “project”-subsidies. Maar kijk, als ze dan werkelijk Jambon zo afschuwelijk vinden en hem zo erg minachten, dan kunnen ze dat beter uiten door de susidies te weigeren. 8-)

Dadeemelee 19 februari 2020 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9248499)

Gegeven is gegeven.

Skobelev 19 februari 2020 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9248504)
Procentueel bekeken is de besparing niet eens zoveel. Behalve dan voor die zogezegde “project”-subsidies. Maar kijk, als ze dan werkelijk Jambon zo afschuwelijk vinden en hem zo erg minachten, dan kunnen ze dat beter uiten door de susidies te weigeren. 8-)

Voor mij hoeven die subsidies niet gegeven te worden. Het geeft wel een beeld hoe schaamteloos Jambon is, net als zijn soortgenoten politiekers.

Dadeemelee 19 februari 2020 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9248504)

Geef dan ook toe dat het vanwege Jambon pure provocatie was tegen de ‘linksen’ en pro de ‘Bokrijk’ vendelierscultuur..

TheFourHorsemen 19 februari 2020 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9248505)
Gegeven is gegeven.

Dus als Huts een paar miljoen geeft aan N-VA, is dat ook geen probleem?

Hoomer 19 februari 2020 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9248505)
Gegeven is gegeven.

Sorry, maar dat is echt wel illegale partijfinanciering. :roll: Of mag dat als het bij de communisten is? Zal nog wel een staartje krijgen waar we niets gaan van horen.

Dadeemelee 19 februari 2020 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9248510)

Er zijn maximum bedragen. Ik ken ze niet uit het hoofd.

TheFourHorsemen 19 februari 2020 09:19

---

Vette Pois(s)on 19 februari 2020 09:43

wat een zaaltje...

quercus 19 februari 2020 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9248508)
Geef dan ook toe dat het vanwege Jambon pure provocatie was tegen de ‘linksen’ en pro de ‘Bokrijk’ vendelierscultuur..

“De Bokrijk vendelierscultuur”... jongens toch, waar halen ze het uit!
Dadee, laat dat vendeliersproza maar over aan uw inspirator Panda.

Hoomer 19 februari 2020 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9248513)
Er zijn maximum bedragen. Ik ken ze niet uit het hoofd.

Ik zal het u zeggen 2000 €uro max.voor bedrijf en 500Euro voor een gewone sterveling. 8-)

quercus 19 februari 2020 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9248534)
Ik zal het u zeggen 2000 €uro max.voor bedrijf en 500Euro voor een gewone sterveling. 8-)

Stel dat ik in een zéér vrijgevige bui 25 000 € stort op de rekening van N-VA. Wat zou ik als gewone sterveling strafrechtelijk riskeren?

De schoofzak 19 februari 2020 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9248498)

Ik vind het een goede zaak dat mijn uitgeperste inkomen, in de vorm van belastingscenten, niet zoveel meer gaat naar:
a) dat cultuur gezwam (dat ieder betaalt voor zijn eigen cultuurplezier, afgezien van heel beperkte en goed gerichte subsidietjes - verkleindwoord)
b) het sponsoren van de verhoging van de prijzen van de huizen, terwijl kopers ondertussen nog maar een fractie betalen van de rente die men vroeger moest betalen)
c) afbetaling van de staatsschuld (wat betekent dat de staat moet ontvetten, meer dan tot nu toe, en dus ook vb. de twee voorgaande voorbeelden)

De schoofzak 19 februari 2020 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9248510)

Dat is niet meer nodig. De partij van mijn voorkeur zit boven op een berg geld.
Dank zij een wet die zij zelf niet eens meegestemd hebben.

De schoofzak 19 februari 2020 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9248536)
Stel dat ik in een zéér vrijgevige bui 25 000 € stort op de rekening van N-VA. Wat zou ik als gewone sterveling strafrechtelijk riskeren?

Niks.
Maar wat de partij dan met die centen moet doen, dat weet ik niet.
Misschien doorstorten boven het bekende bedrag, naar een vzw met een goed doel?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be