Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Duizend bomen geplant, en gelukkig dat ze daar mee zijn. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252082)

Garry 19 februari 2020 10:32

Duizend bomen geplant, en gelukkig dat ze daar mee zijn.

Een stel kinderen zijn zeer opgetogen over het feit dat ze duizend bomen geplant hebben die het probleem van het klimaat moeten aanpakken.

Wat ze de kinderen allemaal niet wijs maken hé. Het duurt nog jaaaaaaaaren vooraleer dat die takjes min of meer op boompjes gaan trekken. Dus aan het klimaat gaat dat, voor dat die kinderen klein kinderen hebben nog geen moer veranderen.

Als ze dan toch fier willen zijn iets positiefs te doen voor het klimaat, dat ze dan al eens stoppen met hun ouders al hun geliefde koekjes en dergelijke te doen kopen waar palmolie in verwerkt zit en waarvoor hectaren bos, (met volwassen bomen die NU DIRECT wel veel verschil kunnen maken) gekapt worden.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200216_0...enementenweide

morte-vivante 19 februari 2020 11:27

ok boomer

Eduard Khil 19 februari 2020 11:46

gewoon alle bomen kappen en gebruiken als biomassa. Tschijnt dat da goed is voor het milieu en klimaat :lol:

Garry 20 februari 2020 07:43

zouden ze nu eens niet stoppen met al die zever te verkopen in het nieuws. Tegen dat die takjes bomen zijn heeft de jongste deelnemer daar aanwezig zelf al kleinkinderen. En sinds wanneer platen ze bomen op nog geen twee meter afstand van elkaar?

Als ze maar over dat klimaat kunnen zeiken dan is het al lang OK.

Skobelev 20 februari 2020 07:55

Ik heb op mijn stuk grond, wat voorheen gebruikt werd om maïs te oogsten, een honderdtal bomen geplant, krijg ik nu een medaille?

reservespeler 20 februari 2020 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9249265)
zouden ze nu eens niet stoppen met al die zever te verkopen in het nieuws. Tegen dat die takjes bomen zijn heeft de jongste deelnemer daar aanwezig zelf al kleinkinderen. En sinds wanneer platen ze bomen op nog geen twee meter afstand van elkaar?

Vandaar dat ik niet begrijp dat pellets stoken milieuvriendelijk (CO² neutraal) is.

jogo 20 februari 2020 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9249265)

Sinds altijd.
(spontane verjonging begint nog veel dichter)

Blue Sky 20 februari 2020 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9248558)
Een stel kinderen zijn zeer opgetogen over het feit dat ze duizend bomen geplant hebben die het probleem van het klimaat moeten aanpakken.

Wat ze de kinderen allemaal niet wijs maken hé. Het duurt nog jaaaaaaaaren vooraleer dat die takjes min of meer op boompjes gaan trekken. Dus aan het klimaat gaat dat, voor dat die kinderen klein kinderen hebben nog geen moer veranderen.

Als ze dan toch fier willen zijn iets positiefs te doen voor het klimaat, dat ze dan al eens stoppen met hun ouders al hun geliefde koekjes en dergelijke te doen kopen waar palmolie in verwerkt zit en waarvoor hectaren bos, (met volwassen bomen die NU DIRECT wel veel verschil kunnen maken) gekapt worden.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200216_0...enementenweide

Het feit dat men bomen aanplant is een goede zaak, sowieso.
Waar het vooral wringt is het totale gebrek aan enige coherentie inzake het gevoerde beleid in ons zogezegd “ontwikkelde” land. Je hoeft daarvoor heus niet in het buitenland te zijn, want als je wanbeleid zoekt, dan is België daarvoor het uitgelezen land. Vriendjespolitiek, corruptie, onkunde, politiek onvermogen, totaal gebrek aan organisatie en inzicht, niet in staat om op lange termijn te kijken … het loopt duidelijk goed fout in dit landje.

Met betrekking tot deze materie is een goed voorbeeld een waardevol bos omgeven door weilanden. In België slaagt men erin het bos met eeuwenoude bomen te verkavelen, waarna men dus massaal bomen moet kappen én vervolgen een boscompensatie moet betalen om elders bomen aan te planten. De weilanden blijven op hetzelfde moment uiteraard onaangeroerd. Je houdt het niet voor mogelijk.

Voor Kafka moet je duidelijk in België zijn.

Garry 21 februari 2020 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9249296)
Het feit dat men bomen aanplant is een goede zaak, sowieso.
Waar het vooral wringt is het totale gebrek aan enige coherentie inzake het gevoerde beleid in ons zogezegd “ontwikkelde” land. Je hoeft daarvoor heus niet in het buitenland te zijn, want als je wanbeleid zoekt, dan is België daarvoor het uitgelezen land. Vriendjespolitiek, corruptie, onkunde, politiek onvermogen, totaal gebrek aan organisatie en inzicht, niet in staat om op lange termijn te kijken … het loopt duidelijk goed fout in dit landje.

Met betrekking tot deze materie is een goed voorbeeld een waardevol bos omgeven door weilanden. In België slaagt men erin het bos met eeuwenoude bomen te verkavelen, waarna men dus massaal bomen moet kappen én vervolgen een boscompensatie moet betalen om elders bomen aan te planten. De weilanden blijven op hetzelfde moment uiteraard onaangeroerd. Je houdt het niet voor mogelijk.

Voor Kafka moet je duidelijk in België zijn.

Je moet in de winkels eens trachten koekjes - wafels of eender welk ander gebakken lekkernij te vinden waar geen palmolie in zit. Te weten dat er honderden hectaren ontbost wordt voor de palmwinning. En eens gewonnen moet ze dan nog van einde ver met sterk vervuilende schepen naar onze kantrijen vervoerd worden. Maar dat stoort onze jeugd allerminst zolang ze hun lekkernijen thuis maar voorgeschoteld krijgen. Maar wel met veel trompetgeschal een hoop takjes in de grond gaan steken.

daiwa 21 februari 2020 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9249872)
Je moet in de winkels eens trachten koekjes - wafels of eender welk ander gebakken lekkernij te vinden waar geen palmolie in zit. Te weten dat er honderden hectaren ontbost wordt voor de palmwinning. En eens gewonnen moet ze dan nog van einde ver met sterk vervuilende schepen naar onze kantrijen vervoerd worden. Maar dat stoort onze jeugd allerminst zolang ze hun lekkernijen thuis maar voorgeschoteld krijgen. Maar wel met veel trompetgeschal een hoop takjes in de grond gaan steken.

En volgende week massaal op sterk vervuilende vliegtuigen stappen om op ski verlof te gaan.

Garry 21 februari 2020 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9249873)
En volgende week massaal op sterk vervuilende vliegtuigen stappen om op ski verlof te gaan.

idd.

praha 22 februari 2020 00:08

Nu onafgezien van het niemendalletje of de verdere hypocrisie is dacht ik bomen planten toch dé oplossing ... een biljoen om precies te zijn :-)
En Trump deed het ook al

Die geitenwollensokkendrager-bomenknuffelaars gaan toch nog gelijk krijgen se

Jan van den Berghe 22 februari 2020 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9249873)

Doen echte groenen dat? Ik betwijfel het...

XenApp 22 februari 2020 01:03

Mensen die geen hectare bomen hebben staan zouden €1000 belastingen extra moeten betalen.

Rahowa 22 februari 2020 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9249272)
Ik heb op mijn stuk grond, wat voorheen gebruikt werd om maïs te oogsten, een honderdtal bomen geplant, krijg ik nu een medaille?

Wat mij betreft wel.

Jay-P. 22 februari 2020 09:51

Citaat:

:cheer: OK boom-er :cheer:

daiwa 26 februari 2020 03:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9250391)
Doen echte groenen dat? Ik betwijfel het...

Ik heb op tv genoeg beelden gezien van tieners op de luchthaven die klaar stonden om op sterk vervuilende vliegtuigen te stappen.
Onder die tieners zijn met grote zekerheid ook klimaat brossers die verleden jaar elke donderdag spijbelden.

Zo verliezen die natuurlijk elke geloofwaardigheid.

Garry 28 februari 2020 01:28

Citaat:

Bonsaiboompjes, ja dat brengt goed op hé.

Garry 28 februari 2020 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9253106)
Ik heb op tv genoeg beelden gezien van tieners op de luchthaven die klaar stonden om op sterk vervuilende vliegtuigen te stappen.
Onder die tieners zijn met grote zekerheid ook klimaat brossers die verleden jaar elke donderdag spijbelden.

Zo verliezen die natuurlijk elke geloofwaardigheid.

idd

Garry 28 februari 2020 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9250389)
Nu onafgezien van het niemendalletje of de verdere hypocrisie is dacht ik bomen planten toch dé oplossing ... een biljoen om precies te zijn :-)
En Trump deed het ook al

Die geitenwollensokkendrager-bomenknuffelaars gaan toch nog gelijk krijgen se

Als planten de oplossing zou zijn gaat ge het resultaat daarvan nooit meer te zien krijgen. Denk aan de gezegde, "Boompje groot, planterke dood".

Ontbossing stop zetten zal veel eerder resultaat geven en dat hebben we allemaal in de hand. Stop met zaken te kopen waarin palmolie is verwerkt. Als de artikels met palmolie in vanaf morgen in het schap blijven liggen stopt die ontbossing van zelf.

Daarbij betekend heel die productie van palmolie niet anders dan slavernij op verplaatsing, alleen worden de slaven niet meer naar de plantage gebracht maar brengen ze de plantage naar de slaven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be