![]() |
Electrische Zoe succesmodel van Renault geworden in Europa
Renault Zoe 2e beste model van Renault in Europa, januari 2020.
Enkel de Clio 5 deed beter. Citaat:
|
Omdat het geen winter geweest is
|
Citaat:
... en van die zachte winter dat wisten de Europeanen toen ze de Zoe in de zomer bestelden? :rofl: goeie! Levertijden Renault Zoe: Citaat:
Ondertussen 3e generatie en nu een 52 kWh batterijpack (vorige versie 41 kWh). Ook zuiniger geworden, bijna 400 km is te doen. (WLTP = 395 km) ![]() Testritje: Citaat:
|
Diene Zoe is onopgemerkt een compleet succes geworden.
Chapeau renault. |
En die peugeot e208 is ook bijzonder mooi.
30k euro. |
Citaat:
Menige had gehoopt op 100 kWDC. (bij verre trips boven 350 km) Dat zal voor de volgende versie zijn, mss was er te weinig *ruimte. Soit het is met *4,08 meter lengte een zeer compacte wagen, en dat daar tussen de wielen (2,58 m) een 52 kWh in kan is een teken van vooruitgang, bedenk dat de eerste versie maar ~24 kWh had, versie 2017 ging naar 41 kWh... Citaat:
![]() Dat ze enkel in januari 2020 -met 9.629 stuks, december nog 4.700 - plots meer dan het dubbele konden verkopen kan ook wat met de CO2-regel 95g/km te maken hebben, die start "zachtjes" vanaf 2020. Ze moeten er dus wel veel meer van maken. Die CO2-regel werpt dus al zijn vruchten af. Dat is ook al te zien in andere landen, natuurlijk gaat het aantal plug-in hybrides ook mee omhoog, want het is nog volgens de flut-NEDC gemeten, PHEV halen enkel rollenbank ook zeer lage CO2-cijfers. |
Citaat:
De e208 kan wel tot 100 kWDC laden. Verder is er nog het broertje Corsa e: https://tweakers.net/nieuws/154214/p...9991-euro.html |
Citaat:
|
![]() hé we zouden moeten een 'business opstarten met 'fuelcell' aanhangwagens voor mensen die op reis willen gaan...8O https://www.carsuk.net/is-your-elect...ttery-trailer/ |
Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/ep-te...oor-ev-s-22902 Is enkel voor de EV met de kleinste batterijpacks en geen snellaadmogelijkheid. Zoe met 22 kWh: https://www.automobile-propre.com/90...zoe-ep-tender/ Die kleine batterijpacks zijn langzaam aan het uitsterven, Zoe heeft nu ruim 2 maal meer (52 kWh), daarom ook deze draad. De meeste nieuwe compacte EVs kunnen ook tot 100 kWDC laden of op een halfuur heb je 80% terug gevuld en kun je weer 2,5-3 uur rijden. Die range extender is dus niet nodig. Maar als die firma denkt daar geld mee te kunnen verdienen, laat ze maar doen. De meeste kleine EVs zijn niet gehomologeerd voor slepen dus die aanhanger heeft dan ook geen zin. Wie koopt er überhaupt een EV met 24 kWh om lange vakantietrippen te maken? Doe eens normaal hé Paul. Een Fuel cell is veel duurder dan een batterijpack en je hebt nog eens H2 nodig. Alhoewel men zo een ding ook kan huren, neem ik dan toch liever het vliegtuig denk je niet? Citaat:
|
Citaat:
Plots hoorde ik achter mij een rammelend geluid zoals een Clark die kapot is. Het was een Zoë Ik keek eens rond en de helft van de werkplaats waren Zoë. Allemaal kapot. |
Citaat:
Bijna 10.000 Zoe's in een maand verkocht. De mond-tot-mondreclame van mambo heeft zijn effect niet gemist. Doe verder zo mambo. :lol: |
De Peugeot e208 heeft een vloeistofgekoelde batterij en kan laden tot 100 kW. En hij kost 30k euro (inclusief btw).
50 kWh batterij. De Nissan Leaf van 37k euro (inclusief btw) kan laden tot 50 kW, heeft geen thermisch management van de batterij. Denk dat die e208 (en dus de vrijwel identieke e-corsa) allebeide hits gaan zijn. In behoorlijk wat landen heb je nog grote EV premies waardoor die wagens prijsconcurrentieel gaan zijn met ICE's. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier de vorige versie van de Renault Zoe met 41 kWh batterijpack. Haalde 271 km bij -5 graden Celcius in de Eifel gereden, gemengd parcours denk ik (46 km snelweg), in elk geval sneeuw en putje winter. Zelfs achter strooiwagens moest gereden worden, berg en dal. Alle toeters en bellen aan, ruitewissers gebruikend, navigatie aan, alle folterarsenaal gebruikt enz... Verwarming op 24 graden gezet, Zoe heeft wel een aparte warmtepomp, maar dat hebben ze alle of nog zuinigere oplossingen. Nog niet eens 100% volgeladen vertrokken, ging niet wegens de temperatuur, geschat max rijbereik volgens boordcomputer was maar 382 bij vertrek km ipv 400 km bij minus 3 graden in Keulen. Citaat:
Wordt je echt daarvoor betaald zo een complete onzin te vertellen? Of weet je niet beter? 8O8O Of denk je dat Scandinavië naast Brazilië ligt? :lol: |
Citaat:
Auto's die vanaf het begin als full-elektrisch ontworpen zijn hebben daar geen last van - maar zij hebben waarschijnlijk geen extender nodig. |
Citaat:
Om met het gezin op vakantie naar Spanje te vertrekken zou ik wel een andere auto gebruiken - maar daar is deze ook helemaal niet voor bedoeld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be