Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Groenen vieren al grootste overwinning in Hamburg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252138)

Micele 23 februari 2020 20:19

Groenen vieren al grootste overwinning in Hamburg
 
https://www.ndr.de/nachrichten/hambu...veblog100.html



Waarom een draad? Omdat @ mambo meent dat een LEZ tegen de wil van de ganse stadsbevolking is...

Hamburg heeft een van de strengste LEZ van Duitsland ingevoerd in 2018.

"168.000 lokale dieselvoertuigen mogen de LEZ Hamburg niet meer binnen"

Citaat:

https://www.motor-talk.de/news/hambu...-t6353427.html

HAMBURG: DIESEL-FAHRVERBOTE TRETEN ZUM 31. MAI IN KRAFT

-HAMBURG MACHT ERNST: FAHRVERBOTE STARTEN AM 31. MAI
verfasst am 23.05.2018

Ab dem 31. Mai dürfen Diesel unterhalb der Abgasnorm Euro-6 nicht mehr durch die Max-Brauer-Allee fahren. Die Stresemannstraße wird nur für ältere Diesel-Lkw tabu.

RUND 168.000 HAMBURGER DIESEL-PKW BETROFFEN

Dem Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) zufolge waren in Hamburg zum Jahresanfang insgesamt 264.406 Diesel-Pkw zugelassen. Davon erfüllten 96.356 Wagen die sauberste Euro-6-Norm, 80.803 die Euro-5-Norm, die anderen Euro-4 und schlechter. Betroffen sind von dem Fahrverbot in der Max-Brauer-Allee somit gut 168.000 Hamburger Pkw sowie alle anderen Diesel aus Deutschland und dem Ausland, die nicht die Euro-6-Norm erfüllen und nach Hamburg einfahren.

Ebenfalls unter ein Fahrverbot fällt ein rund 1,6 Kilometer langer Abschnitt der Stresemannstraße. Dieser soll aber nur für ältere Diesel-Lkw gesperrt werden, nicht für Pkw. Ausgenommen sind zudem Rettungsfahrzeuge, Anwohner und deren Besucher, Müllwagen, Lieferfahrzeuge und Taxis, sofern sie Passagiere aufnehmen oder absetzen.

brother paul 23 februari 2020 21:26

doe nu eens uw huiswerk

vergelijk eens de LEZ zone Gent en Hamburg

en bewijs nu eens of die duitse grundlighkeit overtroffen wordt door de Gents stropkes..

Ik kan mij heel levendig inbeelden dat Hamburg ergens een democratische input heeft die ervoor zorgt dat het draagvlak dantoch significant beter is ?
Of hebbenzij niet toevallig een beter 'cascasde' voorzien, niet zomaar effe een dictatoriale copypaste vaneenbuitenlands plannetje die toevallige lokale gevoeligheden over het hoofd ziet ?

weet je: kristof Calvo met zijn anunatje heeft hier in Belgie gewoon in zijn eigne voeten zitten schieten... Daarover gaan verkiezingen ook, stel dat Bart Dewever bij groen zit ipv van peppi en kokkie almaci-calvo.. Dan zou je ineens idd zien hoe goed groen scoort, omdat daar een gans andere dynamiek zou van uitgaan..

Dus ik denk echt niet dat je resultaten zo van 1:1 kunt overenten, dat verhaaltje heb ik keer op keer gezien. Iedereen van die partijen vinden zich altijd verbonden met de winnaar van een verkiezing en droomt dan van een extrapolatie; En in realiteit gebeurt dat misschien enkele procentpunten maar niet toevallig dezelfde resultaten...

Dus maak nu eens die vergelijking tussen de LEZ
De planning ?
De snelheid van invoeren ?
De hypocriete uitzonderingen ? voor OV, of stads
Democratisch draagvlak ?
Parkeerbeleid ?
OV beleid ?
Leefbaarheid ?
uitz voor elektrisch ?
Snelheid van uitbreiden van zones ?

brother paul 23 februari 2020 21:29

een eerste merkwaardig verschil:

je kan uw diesel 'nachrusten'... of aanpassen

bestaat die optie inBelgie ??

brother paul 23 februari 2020 21:34

dus een verbod van 580meter....wegen
lijkt mij iets anders dan een VOLLEDIGE ZONE

Micele 23 februari 2020 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251464)
doe nu eens uw huiswerk

Dat is gedaan.

Citaat:

vergelijk eens de LEZ zone Gent en Hamburg
Euronorm 4 diesel mogen niet binnen in het stadscentrum, niet in Gent niet in Hamburg. Natuurlijk zijn er verschillen in detail maar daarvoor gaat het niet hier.

Nog iets?

Citaat:

en bewijs nu eens of die duitse grundlighkeit overtroffen wordt door de Gents stropkes..
Geen idee waar jij naartoe wilt, begrijp je de draad nu al niet?

In Hamburg mogen in bepaalde straten ook Euronorm 5 diesel niet rijden, wil je de verkeersborden zien? Dus Hamburg is veel strenger dan Gent als je dat wilde weten. In Gent mag je zelf met een euronorm 4 diesel binnen als je ervoor betaalt, zulke poco-regelingen doet enkel Gent en Antwerpen (van gans Europa)

Citaat:

Ik kan mij heel levendig inbeelden dat Hamburg ergens een democratische input heeft die ervoor zorgt dat het draagvlak dantoch significant beter is ?
levendig inbeelden? Daar ben ik niets mee.
Is dat een vraag of een stelling? Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.

Citaat:

Of hebbenzij niet toevallig een beter 'cascasde' voorzien, niet zomaar effe een dictatoriale copypaste vaneenbuitenlands plannetje die toevallige lokale gevoeligheden over het hoofd ziet ?
Alweer een vraag. Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.

Citaat:

weet je: kristof Calvo met zijn anunatje heeft hier in Belgie gewoon in zijn eigne voeten zitten schieten... Daarover gaan verkiezingen ook, stel dat Bart Dewever bij groen zit ipv van peppi en kokkie almaci-calvo.. Dan zou je ineens idd zien hoe goed groen scoort, omdat daar een gans andere dynamiek zou van uitgaan..

Dus ik denk echt niet dat je resultaten zo van 1:1 kunt overenten, dat verhaaltje heb ik keer op keer gezien. Iedereen van die partijen vinden zich altijd verbonden met de winnaar van een verkiezing en droomt dan van een extrapolatie; En in realiteit gebeurt dat misschien enkele procentpunten maar niet toevallig dezelfde resultaten...

Dus maak nu eens die vergelijking tussen de LEZ
De planning ?
De snelheid van invoeren ?
De hypocriete uitzonderingen ? voor OV, of stads
Democratisch draagvlak ?
Parkeerbeleid ?
OV beleid ?
Leefbaarheid ?
uitz voor elektrisch ?
Snelheid van uitbreiden van zones ?
Dat hoef ik allemaal niet te weten, doe zelf uw huiswerk. Wil je Hamburg bestuderen? Lol.

Ik weet dat ondanks strenge LEZ de Groene partij zelfs de grootste winnaar wordt van de verkiezingen, en dat de CDU die de LEZ wilde afschaffen of milderen bijna 5% verloren heeft. Dat is mij voldoende.

Zelfs dat eenvoudige resultaat past niet in uw kraam? Mij eender he.
Het is FEIT.

Micele 23 februari 2020 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251468)
een eerste merkwaardig verschil:

je kan uw diesel 'nachrusten'... of aanpassen

bestaat die optie inBelgie ??

Zoek het op.
Waarom zou je een diesel die niet veel meer waard is aanpassen?
Hoeveel Duitsers geven meer dan 3000 € om een bijna waardeloze diesel aan te passen? ENKEL voor in het stadscentra binnen te rijden?
Met 3000 € kun je al veel OV tiketjes kopen en zonder parkeerproblemen inde stad Hamburg geraken.

Micele 23 februari 2020 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251475)
dus een verbod van 580meter....wegen
lijkt mij iets anders dan een VOLLEDIGE ZONE

Nu zie ik het ook is geen volledige zone.

Dit zijn de straten waar zelfs euronorm 5 diesel niet in mag

Citaat:



De zone in Hamburg is minder gefragmenteerd, maar de regels zijn net zo ingewikkeld. De zone bestaat weliswaar maar uit twee delen, maar de delen hebben daarentegen al verschillende toegangsregels. In de zone van de Stresemannstraße vallen alleen dieselvrachtwagens met de euronorm 0-5 onder het rijverbod, personenauto's (diesel/benzine) mogen hier momenteel nog zonder beperking rijden. Echter, op de Max-Brauer-Allee, zijn ook dieselauto’s verboden.

https://www.blaue-plakette.de/nl.html
Ik dacht dat Hamburg ook een echte zone had in het centrum.
Zoals deze oude bron van bild.de:
Citaat:

https://www.bild.de/regional/hamburg...7540.bild.html


Wie groß wird die Umweltzone? Neustadt und Altstadt (dunkler Bereich) werden mit Sicherheit zum Sperrgebiet gehören, aber Ring 2 (äußerer Innenstadtring, heller Bereich) ist auch im Gespräch. Sogar über eine Ausdehnung bis zur Veddel wird nachgedacht
Dus het is een van de weinige uitzonderingen in Duitsland.

Dit zijn alle LEZ in D stand 2018:



Soit in Baden-Württemberg zijn vele LEZ.
Daar zijn de groenen zelfs baas sinds 2011
https://de.wikipedia.org/wiki/Landes...C3%BCrttemberg

Minister-President: https://de.wikipedia.org/wiki/Winfried_Kretschmann

brother paul 23 februari 2020 22:44

mindblow van de dag: alle EV's hebben nog loodbatterijen...
 
https://cleantechnica.com/2020/02/23...ar-revolution/

ongeloofelijke mindblowing informatie

Micele 23 februari 2020 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251536)
https://cleantechnica.com/2020/02/23...ar-revolution/

ongeloofelijke mindblowing informatie

mindblow van de dag: alle EV's hebben nog loodbatterijen...

Wist jij dat niet? 8O :lol:

Je kunt die ook vervangen door een Lithium Ion 12 V Li-ion hoor:

https://www.amazon.com/12V-Lithium-B.../dp/B07K4SCB1Y


Het zijn wel geen grote startbatterijen zoals bij de plofwagens.

reservespeler 24 februari 2020 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251468)
een eerste merkwaardig verschil:

je kan uw diesel 'nachrusten'... of aanpassen

bestaat die optie inBelgie ??

Nee, een vriend (die ook op dit forum zit) van mij heeft z'n Mercedes Benzine laten aanpassen. Kwa uitstoot zit hij heel goed, alleen is hij niet OK voor LEZ.

reservespeler 24 februari 2020 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9251476)
Dat is gedaan.


Euronorm 4 diesel mogen niet binnen in het stadscentrum, niet in Gent niet in Hamburg. Natuurlijk zijn er verschillen in detail maar daarvoor gaat het niet hier.

Nog iets?


Geen idee waar jij naartoe wilt, begrijp je de draad nu al niet?

In Hamburg mogen in bepaalde straten ook Euronorm 5 diesel niet rijden, wil je de verkeersborden zien? Dus Hamburg is veel strenger dan Gent als je dat wilde weten. In Gent mag je zelf met een euronorm 4 diesel binnen als je ervoor betaalt, zulke poco-regelingen doet enkel Gent en Antwerpen (van gans Europa)

levendig inbeelden? Daar ben ik niets mee.
Is dat een vraag of een stelling? Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.


Alweer een vraag. Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk.


Dat hoef ik allemaal niet te weten, doe zelf uw huiswerk. Wil je Hamburg bestuderen? Lol.

Ik weet dat ondanks strenge LEZ de Groene partij zelfs de grootste winnaar wordt van de verkiezingen, en dat de CDU die de LEZ wilde afschaffen of milderen bijna 5% verloren heeft. Dat is mij voldoende.

Zelfs dat eenvoudige resultaat past niet in uw kraam? Mij eender he.
Het is FEIT.

Gisteren, op de zevende dag, kreeg de LEZ zone in Gent er stevig van langs, zelfs van de rooien.
  1. In één land verschillende regels
  2. Voor iedere zone een andere vergunning
  3. Geen goed alternatief voor mensen die hun wagen noodgedwongen weg moesten doen, niet financieel en niet kwa openbaar vervoer.
  4. Geen goed alternatief voor zelfstandigen en marktkramers, zo'n voertuigen gaan meestal (Unizo) 15 tot 20 jaar mee.
  5. ...

reservespeler 24 februari 2020 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9251485)
Zoek het op.
Waarom zou je een diesel die niet veel meer waard is aanpassen?
Hoeveel Duitsers geven meer dan 3000 € om een bijna waardeloze diesel aan te passen? ENKEL voor in het stadscentra binnen te rijden?
Met 3000 € kun je al veel OV tiketjes kopen en zonder parkeerproblemen inde stad Hamburg geraken.

Als je, zoals hier in België, voor iedere zone een nieuwe vergunning moet kopen, dan is uw 3000 euro snel op.
Zeker voor marktkramers en zelfstandigen.

Vergeet niet dat de inrichting van een bestelwagen (zoals Sortimo) al snel 5 tot 8000 euro kost. Van een marktkraamwagen weet ik het niet, maar het zal waarschijnlijk nog duurder zijn, zeker die met een koeling werken.


Maar in al z'n blindheid is er één iemand hier op het forum, die dat niet beseft.

brother paul 24 februari 2020 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9251669)
Nee, een vriend (die ook op dit forum zit) van mij heeft z'n Mercedes Benzine laten aanpassen. Kwa uitstoot zit hij heel goed, alleen is hij niet OK voor LEZ.

maar hé in Duitsland kan dat wel, in achterlijk belgie kan dat niet;.. 8O

Micele 24 februari 2020 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251748)
maar hé in Duitsland kan dat wel, in achterlijk belgie kan dat niet;.. 8O

Een benzine aanpassen valt nog goed mee. (eigen ervaring: van euro 1 naar euro 2)
Een veel betere katalysator -die ook beter ademt- en je hebt zelfs ietsje meer vermogen en koppel. De motor (uit)ademt terug als nieuw.

Bij een diesel kun je dat wel vergeten, men kan het bij enkele merken (aftermarket hardware hé) maar is te duur, en er is risico aan verbonden (meer verbruik, duurzaamheid enz... ADAC heeft daar vele artikels over geschreven)

In Duitsland is de keuring wel bevoegd voor de verandering van de euronorm door zijn emissietesten, na goedkeuring kan de milieunorm administratief aangepast worden in de papieren (Fahrzeugbrief).

Belgie is daar inderdaad achterlijk. Ik heb het geprobeerd in Belgie ook na talrijke mails naar de DIV. Maar zij kunnen het dwaas systeem ook niet veranderen. Onze keuring krijgt gewoon die volmacht niet, alhoewel ze wel de apparatuur hebben. (bij de hoofdkeuring). En dat bij mijn wagen van euro 1 naar euro 2, ging niet. In D was dat met 1 keuring geregeld.

Aangezien mijn wagen zelfs bouwjaar 1989 is heeft het zelfs geen euronorm gekregen in Belgie (oud gelijkvormigheidsattest stonden geen euronormen op).

Alhoewel ik voor Duitsland wel euro 2 heb voor die wagen, ook als buitenlander, maar inofficieel, ze kijken daar naar de wagen en niet naar de papieren om een groene sticker te krijgen. Uiteraard heb ik al de Duitse papieren (ABE) van die ombouw. Sowieso in Duitsland laten doen.

brother paul 24 februari 2020 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9251789)
Een benzine aanpassen valt nog goed mee. (eigen ervaring: van euro 1 naar euro 2)
Een veel betere katalysator -die ook beter ademt- en je hebt zelfs ietsje meer vermogen en koppel. De motor (uit)ademt terug als nieuw.

Bij een diesel kun je dat wel vergeten, men kan het bij enkele merken (aftermarket hardware hé) maar is te duur, en er is risico aan verbonden (meer verbruik, duurzaamheid enz... ADAC heeft daar vele artikels over geschreven)

In Duitsland is de keuring wel bevoegd voor de verandering van de euronorm door zijn emissietesten, na goedkeuring kan de milieunorm administratief aangepast worden in de papieren (Fahrzeugbrief).

Belgie is daar inderdaad achterlijk. Ik heb het geprobeerd in Belgie ook na talrijke mails naar de DIV. Maar zij kunnen het dwaas systeem ook niet veranderen. Onze keuring krijgt gewoon die volmacht niet, alhoewel ze wel de apparatuur hebben. (bij de hoofdkeuring). En dat bij mijn wagen van euro 1 naar euro 2, ging niet. In D was dat met 1 keuring geregeld.

Aangezien mijn wagen zelfs bouwjaar 1989 is heeft het zelfs geen euronorm gekregen in Belgie (oud gelijkvormigheidsattest stonden geen euronormen op).

Alhoewel ik voor Duitsland wel euro 2 heb voor die wagen, ook als buitenlander, maar inofficieel, ze kijken daar naar de wagen en niet naar de papieren om een groene sticker te krijgen. Uiteraard heb ik al de Duitse papieren (ABE) van die ombouw. Sowieso in Duitsland laten doen.

je importeert zo een Duitse aangepaste EURO5 benzine en komt die wijsneus dan doodleuk vertellen dat uw auto een EURO2 is 8O
Of zou die omweg wel lukken ?

Micele 24 februari 2020 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251815)
je importeert zo een Duitse aangepaste EURO5 benzine en komt die wijsneus dan doodleuk vertellen dat uw auto een EURO2 is 8O
Of zou die omweg wel lukken ?

Als je een auto importeert uit het buitenland tellen enkel de papieren (die zijn al een heel tijdje Europees he)

reservespeler 24 februari 2020 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9251748)
maar hé in Duitsland kan dat wel, in achterlijk belgie kan dat niet;.. 8O

Inderdaad, in Duitsland heeft ie blijkbaar geen probleem hiermee.

reservespeler 24 februari 2020 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9251848)
Als je een auto importeert uit het buitenland tellen enkel de papieren (die zijn al een heel tijdje Europees he)

Vriend is met z'n wagen op de keuring geweest.
Op papier in orde, in werkelijkheid mag ie niet binnen in de LEZ.

Micele 24 februari 2020 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9251877)
Vriend is met z'n wagen op de keuring geweest.
Op papier in orde, in werkelijkheid mag ie niet binnen in de LEZ.

Welk papier? Wat in orde?

Dan is het nog niet in de DIV-databank aangepast, neem ik aan.
Ofwel is zijn euronorm*brandstofsoort onvoldoende.

De milieunorm op het inschrijvingsbewijs bepaalt dat, de DIV koppelt dat aan de nummerplaat. LEZ-Be is nummerplaatherkenning via camera's. Eens in die DIV-databank -OK voor LEZ- mag je binnen.

Ik mag ook nergens in de LEZ van Be.
Maar wel met de hoofdwagen (euro 5 benzine)

Vb. van euronorm 5 diesel:


Deze Renault diesel euronorm 4 mag al niet meer binnen in Gent en Antwerpen vanaf 1.1.2020: (In Brussel zal dat 1.1.2022 zijn)

https://waaslandcars.be/lage-emissiezone-antwerpen/


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be