![]() |
Groenen vieren al grootste overwinning in Hamburg
https://www.ndr.de/nachrichten/hambu...veblog100.html
![]() Waarom een draad? Omdat @ mambo meent dat een LEZ tegen de wil van de ganse stadsbevolking is... Hamburg heeft een van de strengste LEZ van Duitsland ingevoerd in 2018. "168.000 lokale dieselvoertuigen mogen de LEZ Hamburg niet meer binnen" Citaat:
|
doe nu eens uw huiswerk
vergelijk eens de LEZ zone Gent en Hamburg en bewijs nu eens of die duitse grundlighkeit overtroffen wordt door de Gents stropkes.. Ik kan mij heel levendig inbeelden dat Hamburg ergens een democratische input heeft die ervoor zorgt dat het draagvlak dantoch significant beter is ? Of hebbenzij niet toevallig een beter 'cascasde' voorzien, niet zomaar effe een dictatoriale copypaste vaneenbuitenlands plannetje die toevallige lokale gevoeligheden over het hoofd ziet ? weet je: kristof Calvo met zijn anunatje heeft hier in Belgie gewoon in zijn eigne voeten zitten schieten... Daarover gaan verkiezingen ook, stel dat Bart Dewever bij groen zit ipv van peppi en kokkie almaci-calvo.. Dan zou je ineens idd zien hoe goed groen scoort, omdat daar een gans andere dynamiek zou van uitgaan.. Dus ik denk echt niet dat je resultaten zo van 1:1 kunt overenten, dat verhaaltje heb ik keer op keer gezien. Iedereen van die partijen vinden zich altijd verbonden met de winnaar van een verkiezing en droomt dan van een extrapolatie; En in realiteit gebeurt dat misschien enkele procentpunten maar niet toevallig dezelfde resultaten... Dus maak nu eens die vergelijking tussen de LEZ De planning ? De snelheid van invoeren ? De hypocriete uitzonderingen ? voor OV, of stads Democratisch draagvlak ? Parkeerbeleid ? OV beleid ? Leefbaarheid ? uitz voor elektrisch ? Snelheid van uitbreiden van zones ? |
een eerste merkwaardig verschil:
je kan uw diesel 'nachrusten'... of aanpassen bestaat die optie inBelgie ?? |
dus een verbod van 580meter....wegen
lijkt mij iets anders dan een VOLLEDIGE ZONE |
Citaat:
Citaat:
Nog iets? Citaat:
In Hamburg mogen in bepaalde straten ook Euronorm 5 diesel niet rijden, wil je de verkeersborden zien? Dus Hamburg is veel strenger dan Gent als je dat wilde weten. In Gent mag je zelf met een euronorm 4 diesel binnen als je ervoor betaalt, zulke poco-regelingen doet enkel Gent en Antwerpen (van gans Europa) Citaat:
Is dat een vraag of een stelling? Antwoord toch zelf. Doe uw huiswerk. Citaat:
Citaat:
Ik weet dat ondanks strenge LEZ de Groene partij zelfs de grootste winnaar wordt van de verkiezingen, en dat de CDU die de LEZ wilde afschaffen of milderen bijna 5% verloren heeft. Dat is mij voldoende. Zelfs dat eenvoudige resultaat past niet in uw kraam? Mij eender he. Het is FEIT. |
Citaat:
Waarom zou je een diesel die niet veel meer waard is aanpassen? Hoeveel Duitsers geven meer dan 3000 € om een bijna waardeloze diesel aan te passen? ENKEL voor in het stadscentra binnen te rijden? Met 3000 € kun je al veel OV tiketjes kopen en zonder parkeerproblemen inde stad Hamburg geraken. |
Citaat:
Dit zijn de straten waar zelfs euronorm 5 diesel niet in mag Citaat:
Zoals deze oude bron van bild.de: Citaat:
Dit zijn alle LEZ in D stand 2018: ![]() Soit in Baden-Württemberg zijn vele LEZ. Daar zijn de groenen zelfs baas sinds 2011 https://de.wikipedia.org/wiki/Landes...C3%BCrttemberg Minister-President: https://de.wikipedia.org/wiki/Winfried_Kretschmann |
mindblow van de dag: alle EV's hebben nog loodbatterijen...
|
Citaat:
Je kunt die ook vervangen door een Lithium Ion 12 V Li-ion hoor: https://www.amazon.com/12V-Lithium-B.../dp/B07K4SCB1Y ![]() Het zijn wel geen grote startbatterijen zoals bij de plofwagens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeker voor marktkramers en zelfstandigen. Vergeet niet dat de inrichting van een bestelwagen (zoals Sortimo) al snel 5 tot 8000 euro kost. Van een marktkraamwagen weet ik het niet, maar het zal waarschijnlijk nog duurder zijn, zeker die met een koeling werken. Maar in al z'n blindheid is er één iemand hier op het forum, die dat niet beseft. |
Citaat:
|
Citaat:
Een veel betere katalysator -die ook beter ademt- en je hebt zelfs ietsje meer vermogen en koppel. De motor (uit)ademt terug als nieuw. Bij een diesel kun je dat wel vergeten, men kan het bij enkele merken (aftermarket hardware hé) maar is te duur, en er is risico aan verbonden (meer verbruik, duurzaamheid enz... ADAC heeft daar vele artikels over geschreven) In Duitsland is de keuring wel bevoegd voor de verandering van de euronorm door zijn emissietesten, na goedkeuring kan de milieunorm administratief aangepast worden in de papieren (Fahrzeugbrief). Belgie is daar inderdaad achterlijk. Ik heb het geprobeerd in Belgie ook na talrijke mails naar de DIV. Maar zij kunnen het dwaas systeem ook niet veranderen. Onze keuring krijgt gewoon die volmacht niet, alhoewel ze wel de apparatuur hebben. (bij de hoofdkeuring). En dat bij mijn wagen van euro 1 naar euro 2, ging niet. In D was dat met 1 keuring geregeld. Aangezien mijn wagen zelfs bouwjaar 1989 is heeft het zelfs geen euronorm gekregen in Belgie (oud gelijkvormigheidsattest stonden geen euronormen op). Alhoewel ik voor Duitsland wel euro 2 heb voor die wagen, ook als buitenlander, maar inofficieel, ze kijken daar naar de wagen en niet naar de papieren om een groene sticker te krijgen. Uiteraard heb ik al de Duitse papieren (ABE) van die ombouw. Sowieso in Duitsland laten doen. |
Citaat:
Of zou die omweg wel lukken ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op papier in orde, in werkelijkheid mag ie niet binnen in de LEZ. |
Citaat:
Dan is het nog niet in de DIV-databank aangepast, neem ik aan. Ofwel is zijn euronorm*brandstofsoort onvoldoende. De milieunorm op het inschrijvingsbewijs bepaalt dat, de DIV koppelt dat aan de nummerplaat. LEZ-Be is nummerplaatherkenning via camera's. Eens in die DIV-databank -OK voor LEZ- mag je binnen. Ik mag ook nergens in de LEZ van Be. Maar wel met de hoofdwagen (euro 5 benzine) Vb. van euronorm 5 diesel: ![]() Deze Renault diesel euronorm 4 mag al niet meer binnen in Gent en Antwerpen vanaf 1.1.2020: (In Brussel zal dat 1.1.2022 zijn) ![]() https://waaslandcars.be/lage-emissiezone-antwerpen/ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be