![]() |
Laadpaal files... het nieuwe normaal: moeten we daar ook een filetaks heffen ?
|
Realiteit komt om het hoekje kijken. Naar welk % van bezetting van E-wagens wilt men naartoe werken?
Ik zou me met mijn aankoop van +100.000€ flink bekocht voelen en het is nog maar een begin... |
Citaat:
Soit ze waren verwittigd hé. Citaat:
Filetaks kun je wel heffen bij de draaiende plofmotoren in de tankfile. Dat moet nogal vervuilen en vergiftigen. Citaat:
|
Citaat:
want hé die EV's hebben 400pk kunnen optrekken gelijk een porsch en betalen niets van taksen het minimum, dat is niet fair en al die rijke rijden met zo'n asobak en betalen geen taksen meer... wait AND SEE |
Citaat:
Op EVs kan men nooit directe emissietaksen heffen. Want men kan ze: 1. nooit meten (EVs zijn niet onderworpen aan emissietesten) 2. zie punt 1 3. Of altijd allerbeste emissienorm, namelijk geen. lol Zelfs CO2 kan men niet echt bepalen door de talrijke laadmogelijkheden die EVs hebben. Men kan ze zelfs 100% groen opladen, zelfs thuis (via zonnepanelen en grote thuisbatterij, *Tesla is met dat softwarepaket al bezig: https://electrek.co/2020/02/20/tesla...icle-charging/ ) Ook bij de werknemer is 100% groen opladen mogelijk (er zijn zelfs bedrijven met windturbines) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zij vliegen daarover heen. Jongens toch! |
Citaat:
Daar zullen wel taxen op geheven worden. Een Elektrische auto heeft een bepaald aantal PK's ook daar kunnen taxen / km op geheven worden. |
Citaat:
Maar de extra emissieheffing is enkel voor wagens met uitlaatemissies. Emissietaks gaat men altijd heffen. |
Citaat:
Je ziet het niet, maar ze stralen dingen uit die slecht, zeer slecht zijn voor de volksgezondheid. |
Citaat:
https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie Berekening BIV en wegenbelasting heeft altijd iets met emissies en euronorm te doen. Je kunt er niet onderuit. Doe de berekening maar. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een BEV heeft geen uitlaat. Beide 0. Ook volgens Europese regels en definities is de BEV een nul CO2-voertuig. Probeer nog eens. :-) Moest de slimme kilometerheffing er komen betaald een BEV natuurlijk evenveel als een andere wagen. Maar een emissieheffing zal er altijd zijn. De maatschappij heeft tenslotte gezondheidskosten te betalen. Citaat:
Citaat:
|
Het was in het breed en lang aangekondigd....
|
Citaat:
1) je hebt zonnepanelen thuis, maar je laadt je auto onderweg met grijze stroom. Dan moet een gascentrale die stroom leveren. Ondertussen leveren jouw zonnepanelen wel hun elektriciteitsproductie aan je buur. 2) Je hebt zonnepanelen thuis, en laadt je auto 'groen' op met je eigen elektriciteit. Dan moet een gascentrale de stroom aan je buur leveren. Verschil op het vlak van luchtvervuiling of CO2 - nul, nada, zilch. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En Teslas kunnen al uren op voorhand zien dat al hun SUC-stations overvol zijn. Maar het stoort hun blijkbaar niet of ze nu in de file op de snelweg staan of in de file aan de Tesla SUC. Hun rustpauze zal dan langer maar comfortabeler zijn. |
Citaat:
Citaat:
De belabberde energetische efficiente van verbrandingsmotoren is hier de schuldige van. |
Citaat:
Niets,of niemand die de slimme kilometerheffing die dit systeem moet vervangen gaat beletten om de EV even hard te gaan belasten omdat hij het wegdek gebruikt. Wait and see Heb jij een haarfijne anyltische formule van de kilometerheffing in spe ?? |
Citaat:
Amai dat is zuinig hè 20Kwh is 10kg CO2 per 100km of 100g per kilometer Een diesel van 120g CO2 per km is dan 20% meer... En oh mirakel, je koopt groene stroom maar betaalt meer voor die stroom want hij is groen remember, 10% meer mijnheer de groen omdat je uw geweten afkoopt met een fake boekhouding die uw elektriciteit witwast |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be