Micele |
25 februari 2020 11:01 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
(Bericht 9252563)
Tsja, Hollanders he. Om een paar centen te besparen gaan ze tientallen tot honderd kilometer rijden of om doelloos rond te toeren gaan ze zogezegd goedkoop over de grens tanken waarbij ze dan nog in de file moeten gaan staan ook... Je leest zo tussen de regels door wat voor volk daar staat aan te schuiven en het stikt van zo'n volk in NL...
|
Tanktoerisme is overal in Europa, tussen D en Oostenrijk en Zwitserland...
Gebeurt overal en niet enkel aan de grens.
Als een tankstation een stuntactie onderneemt en de mogelijkheid biedt een halve dag of enkele uren goedkoop te tanken staan er gegarandeerd files tot ver op de hoofdweg.
Tirol: https://tirol.orf.at/v2/news/stories/2576752/
Rosenheim: https://www.ovb-online.de/rosenheim/...u-8136617.html
Celle: https://celleheute.de/89-cent-fuer-8...usnahmezustand
Kusel: https://www.rheinpfalz.de/lokal/kuse...verkehrschaos/
Zelfs zonder reclamestunt, maar gewoon spotgoedkope diesel:
https://sbgv1.orf.at/stories/371712
Hier een grappige normaal gaan de Duitsers in Zwitserland tanken, nu was het prijsverschil omgekeerd, voor 20 cent gingen de Zwitsers massaal in D tanken: https://www.badische-zeitung.de/anst...-99202275.html
Andere oorzaken zijn paniek (politieke uitspraak UK), softwarefouten, aangekondigde stakingen, bevoorradingsprobleem enz...:
https://www.spiegel.de/auto/aktuell/...-a-824690.html
https://www.handelsblatt.com/arts_un...AEixKmfyaU-ap4
Of gewoon teveel verkeer:
https://www.meinbezirk.at/kufstein/c...er-stau_a40385
Of gewoon snelwegafritten waar het verkeer massaal afrijdt om goedkoper langs de gewone weg te tanken:
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190708_04499812
Tankstations langs gewestwegen zijn vaak goedkoper dan die langs snelwegen.
‘Belasting op tanktoerisme verplaatst probleem alleen’
Niet op maar naast de snelwegen tanken kan aardig wat geld schelen. Zoveel zelfs dat burgemeesters maatregelen nemen tegen ‘tanktoerisme’.
|
Ik verwacht zelfs nog meer tankfiles in de toekomst want kleinere pompen gaan verdwijnen, ook omdat ze geen (milieu)vergunning meer krijgen.
Citaat:
https://www.ad.nl/binnenland/helft-v...jnen~a6225194/
'Helft van tankstations in Nederland zal verdwijnen'
De helft van de 4500 tankstations in Nederland zal verdwijnen, voorspelt de organisatie van zelfstandige pomphouders. Zuinige auto's vragen minder benzine, op de shop kan de zaak niet draaien en de grens van besparingen is allang bereikt.
|
Maar met de komst van meer E-wagens en degelijke Plug-in hybrides kunnen de mensen tenminste met volle batterij van thuis vertrekken (als ze het willen en kunnen).
Een onderzoek in Noorwegen (2016) maakt dat duidelijk, de meesten zijn helemaal niet van openbare laadpalen afhankelijk, slechts 5 tot 6 % laadt nooit thuis.
Citaat:
According to the survey results, plug-in vehicles are mainly charged at home, whether in their garage or at an outdoor parking on the owner property, with 59% of BEV owners and 74% of PHEV owners charging this way. Only 6% of BEV owners and 5% of PHEV owners never charge at home. Charging at work is relatively common among BEV owners, 28% do it more than twice a week, 38% weekly. About 21% of PHEV owners do it at least weekly. Charging elsewhere is rare, but BEVs owners more frequently recharged at public charging stations and shopping centers than PHEV owners. Fast charging is used for irregular trips where users plan to use fast chargers to accomplish the trip or to solve a problem on the go. Most battery electric vehicle owners manage everyday life well and are satisfied with the vehicle which in combination with attractive local incentives not available to plug-in hybrid owners and other vehicle users.[21]
|
|