Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Heeft Bart De Wever (en NVA-top) schrik van sterke vrouwen? Is NVA patriarchaal? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252197)

Dadeemelee 29 februari 2020 11:58

Heeft Bart De Wever (en NVA-top) schrik van sterke vrouwen? Is NVA patriarchaal?

Er valt wel wat voor te zeggen. Partiarchale NVA? Past in hun conservatieve visie en ethisch-katholiek gedachtengoed.

https://www.demorgen.be/politiek/waa...tten~bbbd56dd/
Citaat:

Maar er is meer. Rutten is niet de eerste politica die zo stevig wordt aangevallen vanuit de N-VA-top. Er zit een patroon van geniepigheid en genadeloosheid in de manier waarop de N-VA vrouwelijke tegenstrevers probeert uit te schakelen. En dus is de vraag: heeft Bart De Wever een probleem met sterke vrouwen (of met vrouwen in sterke posities)?
Citaat:

De eerste die de toorn van De Wever mocht ondergaan, was Caroline Gennez (sp.a).
Citaat:

Of neem Meyrem Almaci. Toen haar partij Groen in 2017 een hogere vlucht begon te nemen en in Antwerpen mogelijk de spil kon worden van een alternatieve coalitie zonder N-VA, dook toenmalig N-VA-Kamerlid Peter Dedecker plotsklaps een vraag van Almaci uit 2014 op om de kosten van kinderopvang tijdens de gemeenteraadszittingen terugbetaald te krijgen. Almaci kreeg die terugbetaling niet, maar het beeld dat ook zij meegraait was wel vakkundig neergezet.
Citaat:

In de machinekamer van de partijtop, waar de strategische beslissingen genomen worden, zijn het nog altijd mannen die de dienst uitmaken. Dat spoort met de conservatieve, nog veeleer patriarchale visie op samenleving en politiek die De Wever & co. aanhangen. In die visie staat de leider centraal, verheven op een schild. Typisch is die leider een man. Vrouwen die die macht uitdagen, worden dan om twee redenen geviseerd: omdat ze de uitdager zijn en omdat ze als vrouw de uitzondering zijn.

Karel Martel B 29 februari 2020 12:02

K&k, Ffs

Dadeemelee 29 februari 2020 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9255211)
K&k, Ffs

Oei, lange tenen?

Zipper 29 februari 2020 12:09

De zoveelste Kakken op De Wever is mijn hobby, en geeft mijn leven enige zin-draad, gestart door Dadeedinges.

reservespeler 29 februari 2020 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9255208)
Er valt wel wat voor te zeggen. Partiarchale NVA? Past in hun conservatieve visie en ethisch-katholiek gedachtengoed.

https://www.demorgen.be/politiek/waa...tten~bbbd56dd/

Tja, het is wat het is.
Je bent natuurlijk blind voor de sterke vrouwen die de N-VA heeft sinds de oprichting.

Niet erg, nen trol verdient niet beter.

Jay-P. 29 februari 2020 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9255216)
De zoveelste Kakken op De Wever is mijn hobby, en geeft mijn leven enige zin-draad, gestart door Dadeedinges.

Wat den Bart van A. denkt of doet weet ik niet.
Maar persoonlijk hou ik mijnen doemp thuis ook wat meer in dan hier op 't Froempke.
Gij niet? :-P

Dadeemelee 29 februari 2020 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9255216)

Inhoudelijk niks te zeggen?

Kritiek op de NVA mag niet zeker?

Zipper 29 februari 2020 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9255225)

Wat valt er dan te zeggen over uw zoveelste troldraad die je opstart ????

Dadeemelee 29 februari 2020 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9255226)
Wat valt er dan te zeggen over uw zoveelste troldraad die je opstart ????

Wel je kan proberen inhoudelijk te reageren. Maar dat lukt niet goed zie ik. :-D

Zipper 29 februari 2020 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9255228)
Wel je kan proberen inhoudelijk te reageren. Maar dat lukt niet goed zie ik. :-D

Inhoudelijk reageren op oeverloos getrol ???

reservespeler 29 februari 2020 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9255225)

Ik zie gene kritiek.

reservespeler 29 februari 2020 12:31

Citaat:

Waarop kan er inhoudelijk gereageerd worden?

JimmyB 29 februari 2020 12:35

Citaat:

Inhoudelijk denk ik dat dit te ver gezocht is.

Er zijn verschillende problemen tussen de de N-VA en de Open VLD momenteel. Maar dit ligt aan het moment. De N-VA gaat gewoon op ramkoers met iedereen wanneer het hen best uitkomt.

Zo hebben ze tijdens de gemeenteraadsverkiezingen CD&V er serieus onderuit gehaald, tijdens de recente verkiezingen Groen! en nu de Open VLD omdat ze niet mee marcheren in hun Vlaamse logica.

Voor de CD&V hebben ze een wortel voor de neus hangen, nml de ethische kwesties, maar voor de liberalen hebben ze niet onmiddellijk iets en dan is aanval het beste middel.

Er wordt trouwens over het algemaan verwacht dat een eventueel regeerakkoord zonder de N-VA blauwer zal zijn dan één met de N-VA, dus federaal matcht de N-VA en Open VLD gewoon niet zo goed.

Anselmo 29 februari 2020 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9255213)
Oei, lange tenen?

Man,man, heb jij een probleem !
Wel hard gewerkt om die compilatie uit te zoeken.

Universalia 29 februari 2020 12:40

Heeft Bart De Wever (en NVA-top) schrik van sterke vrouwen? Is NVA patriarchaal?

Of BDW er schrik van heeft dat lijkt mij twijfelachtig.

Maar er is wel een gulden regel en die luidt:

Toen vrouwen zich met politiek zijn gaan moeien is het in de meeste gevallen serieus fout gelopen en daar zijn voorbeelden genoeg van. :twisted:

Ik wil de ellenlange lijst zelfs niet schrijven. :-D

Xenophon 29 februari 2020 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9255243)
Man,man, heb jij een probleem !
Wel hard gewerkt om die compilatie uit te zoeken.

Een hard werkende trol. :D

Ik vraag me af hoe lang men dat hier blijft tolereren.

Knuppel 29 februari 2020 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9255223)
Wat den Bart van A. denkt of doet weet ik niet.

Geen nood.
Dadeemelee weet wat Bart denkt.

Knuppel 29 februari 2020 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9255234)
Waarop kan er inhoudelijk gereageerd worden?

Op de hersenspinsels van een supertrol?

Dadeemelee 29 februari 2020 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 9255242)
Inhoudelijk denk ik dat dit te ver gezocht is.

Er zijn verschillende problemen tussen de de N-VA en de Open VLD momenteel. Maar dit ligt aan het moment. De N-VA gaat gewoon op ramkoers met iedereen wanneer het hen best uitkomt.

Zo hebben ze tijdens de gemeenteraadsverkiezingen CD&V er serieus onderuit gehaald, tijdens de recente verkiezingen Groen! en nu de Open VLD omdat ze niet mee marcheren in hun Vlaamse logica.

Voor de CD&V hebben ze een wortel voor de neus hangen, nml de ethische kwesties, maar voor de liberalen hebben ze niet onmiddellijk iets en dan is aanval het beste middel.

Er wordt trouwens over het algemaan verwacht dat een eventueel regeerakkoord zonder de N-VA blauwer zal zijn dan één met de N-VA, dus federaal matcht de N-VA en Open VLD gewoon niet zo goed.

Het komt in ieder geval erg paternalistisch/dictatoriaal over.

Als een partijvoorzitter Bart tegenspreekt start hij een haatcampagne. Gewoon met de voeten vooruit. En als het een vrouw is, dan is het dubbel zo erg.

Geen erg nette manier van politiek voeren.

CD&V heeft er zich blijkbaar bij neergelegd dat de NVA de baas is. Afwachten of het hen electoraal iets gaat opleveren.

Dadeemelee 29 februari 2020 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9255253)
Een hard werkende trol. :D

Ik vraag me af hoe lang men dat hier blijft tolereren.

Sorry, maar die haatcampagnes tegen Gennez, Almaci en Rutten ga je toch niet ontkennen? 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be