![]() |
Hoog tijd voor electrische salariswagens en minimum CO2 taks
Hoog tijd voor de electrische salariswagens: (ondertussen is er al veel keus)
De 2 overgebleven kerncentrales wat langer open houden. Investeer daar waar het nodig is. Zie de 6 hoofdpunten. Citaat:
|
Waarom zouden wij kostbare elektriciteit opofferen voor het genot van een autoritje?
Onlangs verkondigde u dat de laadpalen allemaal bevoorraad werden met groene stroom, groene stroom afkomstig van windmolens en zonnepanelen. Was dit een leugen? De zoveelste? |
Je moet de werkgevers niet belasten met alle maatregelen voor het milieu.
Want dan kunnen ze niet genoeg zorgen voor de huidige en toekomstige arbeidsplaatsen. Werknemer x levert prestaties voor zijn baas. Hij moet op zijn inkomen veel belastingen betalen. Ze hebben het nu zo geflikt dat die belastingen wat minderen, door gefoefel met de uitbetaling van zijn loon. In plaats van geld, geeft de werkgever hem een auto. Maar als de werknemer geen goesting heeft voor een elektrische auto, solfer hem er dan niet op met ene. Maak de zaken niet moeilijk. Verminder de lasten op arbeid, en dan kan je de salariswagen afschaffen. Wel je meer elektrische auto's, hef er dan minder btw edm op, en voorzie laadpalen edm. Dan zullen consumenten die dingen graag kopen. |
Citaat:
Elke bijkomende elektriciteitsverbruiker wordt gevoed met elektriciteit opgewekt met fossiele brandstoffen. Dat zijn de enige centrales die de reserve hebben om bijkomend verbruik op te vangen, ook kerncentrales niet. Dat is de simpele waarheid. |
Citaat:
Dat zal leiden tot een flinke daling van de brandstofprijs aan de pomp. Daar wordt nu een gigantische CO2 belasting op geheven. |
Citaat:
Veel werkgevers verdienen hopen geld met milieutoepassingen ... Citaat:
De draad gaat over electro- en energie-ingenieurs die de politici raad willen geven dmv 6 hoofdpunten. EV stimuleren is daar alvast 1 punt van. De politici doen eigenlijk het omgekeerde. Citaat:
Naja wie weet in 10 jaar, maar dan hoeft het ook niet meer, dan stappen ze vanzelf allemaal op EV over. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik schat dat hij er ongeveer ne halve euro bij wilt doen. |
Als de stroomkosten voor de werkgever voor 75% aftrekbaar zijn, dan is dat een stimulans om nog meer salariswagens op de baan te brengen, de werkgever kan z'n werknemers extra belonen op kap van de belastingbetaler.
Net hetgeen we niet nodig hebben om de files op te lossen. |
Citaat:
Als een werknemer rond wilt rijden met een voertuig type vw passat, dan is de elektrische versie flink wat duurder dan de benzine. Op dit ogenblik. Als je de werkgevers verplicht om voor de elektrische versie te kiezen, dan wordt dat duurder. Dat bedoel ik met: laad de werkgevers niet op met alle reddingen van milieu (en andere dingen). Voorzien als staat faciliteiten en voer een fiscaal beleid, zodat de mensen zelf kunnen kiezen. |
Citaat:
Citaat:
vraagt ook niemand - aan de werkgever, en - het blijft de keus van de werknemer. De politici kunnen dat wel beginnen te sturen, dat kan ook door extra CO2-taksen zijn (pt 6 aanbeveling), of zoals jezelf afsluit: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Voor jarenlang sjoemeldiesels te promoten hadden ze in het verleden tot 300 miljoen per jaar over. En nu is 2 miljoen per jaar al teveel (4000 €*500) btw in Duitsland hebben ze de max premie voor EV naar 6000 € gebracht, geldig tot einde 2024. In Frankrijk ongeveer idem, eigenlijk in gans Europa. Vlaanderen doet daar niet aan mee, en nu hebben ze het zelfs over een klimaatminister. Oh ironie. Vlaanderen gaat daarvoor "meer" openbare laadpunten zetten die men eigenlijk helemaal niet nodig heeft voor woon-werkverplaatsingen. 8O Citaat:
|
vervolg, Somers is nu officieel ook klimaatminister.
Citaat:
En alweer dat afgezaagd excuus dat er meer laadpalen, en veel sneller openbare laadpalen, moeten komen. Wie of wat vertraagt dat of houdt het tegen is toch de vraag? Denken ze daar nu echt dat er meer mensen een EV gaan kopen enkel om de troost dat er meer openbare laadpalen gaan komen? 95% van de Noorse eigenaars van een EV laden nooit of heel zelden aan puur openbare laadpalen (24/7) Aja dat wisten ze nog niet. :roll: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat maakt de draad erg saai. |
Citaat:
punt 5 gaat specifiek over electrische wagens, en transport is het enige waar België nog altijd geen CO2-vermindering kon halen, zelfs integendeel het blijft stijgen. En transport zou ook daardoor het meeste dalingspotentieel hebben - op redelijk korte termijn - vind ik in ander onderzoek. Soit: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be