![]() |
Welke hoofdzonde(n) heb je al eens gepleegd?
Ter herinnering, de 7 hoofdzonden zijn lust, gulzigheid, hebzucht/gierigheid, traagheid/luiheid, gramschap, nijd en hovaardigheid.
Ik denk dat ik ze zowat allemaal wel begaan heb. Mss hebzucht nog wel het minst van allemaal. |
Dat zijn geen "zonden", dat is des mensen. ;-)
|
Ik ga recht naar de hel.
Gebuisd over heel de lijn. Post scrotum: ik dacht wel dat de term "doodzonde" was, en niet hoofdzonde. |
Citaat:
|
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodzonde |
In deze aanvaard ik enkel letterlijke citaten uit de catechismus.
Want die is goedgekeurd door god himself. Op advies van den heilige geest. |
Ik ben niet zo hebzuchtig maar voor de rest pleit ik schuldig.
|
Citaat:
Wij plegen ze de ganse week, maar niet allemaal op dezefde dag hé ! ;-) |
nee.
|
Citaat:
|
Bij nader inzien: ik gun een ander het licht in de ogen. Nijd is ook niet echt aan mij besteed.
|
Die hoofdzondes zijn doodzonde, in de grond.
|
Citaat:
Dat zijn pas hoofdzonden.... :lol: |
Zonde.
Puber gaat biechten bij jonge moderne onderpastoor. Puber: ik ben naar het huis van mijn liefje gegaan, toen haar ouders naar de film gingen Pastoor: da's geen zonde Puber: toen heb ik haar borsten mogen zien Pastoor: da's geen zonde Puber: dan mocht ik haar helemaal naakt zien en zij mij. Pastoor: da's geen zonde Puber: dan kusten en streelden me mekaar terwijl we op de zetel lagen Pastoor: da's geen zonde Puber: en plots stonden haar ouders in de living Pastoor: da's zonde. |
degene die vrij is van zonden werpe de eerste steen....
(niemand gooit stenen...) |
Citaat:
|
Citaat:
Herinner ik mij mijn grootmoeder zaliger nog die op mijn gesloten kamerdeur stond te rammen al gillende 'wat zijn jullie aan het doen?' Ik gilde beleefd terug: 'wiskunde aan het herhalen bomma, de stelling van Pietje Gras' Zondigde ik toen? :| p.s. Ik geloof dat ik nog enkele 'geestelijke' werken van Barmhartigheid aanhaalde toen. De onwetenden onderrichten, de zondaars vermanen, het onrecht geduldig lijden ... 8O |
Vraag eens of Sterke Jan zijn hoofdzonden hier eens komt neerpennen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be