![]() |
Gemeenten krijgen zware wapens tegen autoterroristen
U kent ze wel; de zones 30 aan scholen en de fietsstraten, de straten waar doorgaand verkeer niet mag rijden die in theorie een ideale oplossing zijn, maar in de praktijk een dode letter blijven daar ze MASSAAL genegeerd worden door automobilisten.
Eindelijk krijgen gemeenten nu de mogelijkheid om zelf controles uit te voeren en te beboeten. Hiermee kan tevens de gemeentekas gespijsd worden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200309_04883025 |
Hopelijk gaat dit geen wildgroei van zone 30 uitlokken.
|
Er moet meer gedaan worden aan verkeersveiligheid. Dat betekent ook meer zones 30, maar wel op de juiste plaatsen.
En vooral ook aan de pakkans. En dan nog liefst een intelligente vorm van pakken: liever trajectcontrole dan te beperkte steekproeven. Maar dat een gemeente op de nu voorgestelde wijze zich direct kan verrijken via verkeersboetes, dat is geen goed bestuur. Dat is eer 'de kat bij de melk zetten'. |
Citaat:
Kortom, contradictorisch wat u daar zegt. |
Wat daar fout is, dat de gemeente een jackpot kan installeren op een snelweg, en die jackpot kan gebruiken als een tolheffing om zijnkas te spijzen.
Of neem zo,een welonopgevoede agent die met een handmeterke eventjes op woord van eer uw snelheid gaat vaststellen en op basis daarvan u boetes gaat uitdelen waarvan zijn buro dan rechtstreeks mee profiteert om extra budget te hebben voor een paar nieuwe wagens bvb Of zo een groen ecoterrorist die als wraaklustige fietser gaat eisen dat iedere Otto achter tante Simonne blijft hangen aan vijf kilometer per uur of zo een snelheid beneden de kruip snelheid van een auto, en op basis daarvan willekeurig boetes gaat uitdelen in fietsstrateb, om zo,zijn gezag te doen gelden. Flink systeem |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
op deze manier de pakkans vergroten, is nefast. Het is de kat bij de melk zetten om andere motieven te dienen dan verkeersveiligheid. De kat bij de melk: liever tien agenten wegtrekken uit de pool 'diefstallen', ten voordele van de pool 'snelheidscontrole'. Uit financiële motieven. In plaats van die verhouding te laten bepalen op "wat is de bezorgdheid van de inwoner'. |
Citaat:
Het motief speelt niet zozeer een rol, wel het resultaat en daar gaat het om. De bedoeling hiervan is bovendien dat de politie zich meer kan toeleggen op andere taken in plaats van louter flitsen. Kortom, ik kan deze maatregel alleen maar toejuichen als ik zie dat verkeersregels thans massaal aan hun laars gelapt worden. |
Vandaag een fietser gezien die zijn fiets expres onder een aankomende auto duwde.
Een zeer trage auto zelfs. Voetgangers snelheid. Zo zijn fietsers. Motief van de fietser? Baas zijn over alles en tegelijk proberen wat geld uit het hun opgezette ongelukjes te slaan. |
Citaat:
Volgende keer dus beter eerst de regelgeving nalezen vooraleer een verhaaltje uit uw duim te zuigen ;-) |
Citaat:
Ik heb een dashcam. |
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...beek~a5ee8841/ |
Citaat:
de burgemeesters (de slapzakken toch) gaan overal camera's en trajectcontrole plaatsen, omwille van de centen die dat opbrengt. Niet omwille van de afweging verkeersveiligheid/mobiliteit. |
Citaat:
Als ik u zeg dat ik het gezien heb dan heb ik het gezien. Om 10 minuten voor 10 uur deze morgen! |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...beek~a5ee8841/ |
Citaat:
Misschien hebt u wel eerder een automobilisten mentaliteit; u weet wel; van die mensen die alleen met de auto rijden en daardoor een bijzonder eenzijdig verkeersinzicht hebben en ook vaak een gevaar zijn op de baan. |
Citaat:
Misschien heeft uw inzicht eens een goede arts nodig? |
Citaat:
Ben je zeker dat je niet onder invloed was van het een of het ander ? Bovendien nog al de fietsers zo over dezelfde kam scheren... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be