Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Corona: de mondmaskers P2 en P3 zijn uitverkocht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252314)

Nr.10 10 maart 2020 22:39

Corona: de mondmaskers P2 en P3 zijn uitverkocht

P2

P3
Behoorlijk uitverkocht.

koe de poing 10 maart 2020 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9262713)
P2

P3
Behoorlijk uitverkocht.

Tja, je moet ergens je gat aan afvegen als alle wc-papier al opgehamsterd is

Mambo 11 maart 2020 00:40

Ik heb nog een paar echte gasmaskers .
Geen papieren brol.

kojak 11 maart 2020 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9262734)
Ik heb nog een paar echte gasmaskers .
Geen papieren brol.

Die maskers moet je wel op tijd bijvullen zenne.
Niet vergeten. ;)

orfeus5412 15 maart 2020 19:52

Citaat:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...rona-15-maart/
De kans dat een bestelling van 5 miljoen mondmaskers voor ons land nog op tijd wordt geleverd is "miniem". Dat laat minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) weten. De leverancier heeft nog tot middernacht de tijd om de maskers te leveren. Maar er is mogelijk sprake van fraude door de producent uit Turkije, laat minister De Block weten. Twee miljoen van die mondmaskers waren bestemd voor de ziekenhuizen. Het dossier is overgemaakt aan het parket.
Turkije...en fraude (of afpersing misschien..) wie had dat durven denken ???

Dadeemelee 15 maart 2020 20:18

Ik heb nog altijd stofmaskers uit den Brico liggen. Die helpen nauwelijks als afweer, maar wel moest ik zelf besmet geraken.

Verder vraag ik mij af of ontsmetting en hergebruik niet mogelijk zijn. Die dingen op 60°C gedurende 1 dag, dan zijn de virussen er toch aan? Dat zegt men toch.

Mambo 15 maart 2020 21:01

Machine voor productie mondmaskers te koop.
Koopje;

https://www.moyersoen-auctions.com/o..._fabricage_van

kojak 15 maart 2020 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9266937)
Ik heb nog altijd stofmaskers uit den Brico liggen. Die helpen nauwelijks als afweer, maar wel moest ik zelf besmet geraken.

Verder vraag ik mij af of ontsmetting en hergebruik niet mogelijk zijn. Die dingen op 60°C gedurende 1 dag, dan zijn de virussen er toch aan? Dat zegt men toch.

In een oplossing dompelen van 3% HAC en nadien spoelen.
Dat overleeft geen enkele virus denk ik.
Wel zien dat je de 'straffe' koopt en niet de gewone die je overal op het net tegenkomt.

Dadeemelee 15 maart 2020 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9267019)
In een oplossing dompelen van 3% HAC en nadien spoelen.
Dat overleeft geen enkele virus denk ik.
Wel zien dat je de 'straffe' koopt en niet de gewone die je overal op het net tegenkomt.

Ik vermoed dat ze in de hospitalen toch deftige gebruiken. Inge Vervotte zei dat ze recyclage aan het onderzoeken zijn.
En je mag de structuur van dat weefsel ook niet beschadigen, dus uitwassen? Enfin ik weet het niet zo.
Bestraling misschien, hoe goed kan Covid daartegen?

kojak 15 maart 2020 22:31

Wat dat uitwassen betreft mag je idd de structuur niet beschadigen.
Ik dacht eerder aan onderdompelen en spoelen nadien.
Maar de structuur zelf zal ook wel een levensduur hebben natuurlijk.
Alleen al het gebruik zal al zorgen voor een slijtage veronderstel ik.

Maar iets waar men het niet over gehad heeft ivm een te kort aan mondmaskers ( dat ondertussen voorlopig is opgelost heb ik net gehoord op de radio) is ons leger.
Ons leger heeft ook een reserve, maar dat is eerder een militaire aangelegenheid en ik vermoed geheim.
Ik weet zo dat er bvb in Neder over Heembeek in het militair hospitaal heel wat 'gerief' klaar ligt voor mocht er iets ergs gebeuren in ons landje.
Ook de plaats waar ze een tijdje mensen die terugkwamen uit China in quarantaine geplaatst hebben.
In welke mate zou die reserve kunnen dienen ?

Mambo 15 maart 2020 22:37

Ik heb nog NBC maskers van het leger. Verzegeld.
Maar dat zijn geen papieren.

Ik heb er nu eentje geopend en die trek je volledig over je hoofd en kijkt door zo een raampje en er zit daar een echt masker ingewerkt.

Na 10 minuten zweet je u daar dood in.

Wel effectief. Iedereen loopt weg als ze je zien.

Dadeemelee 15 maart 2020 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9267077)
Wat dat uitwassen betreft mag je idd de structuur niet beschadigen.
Ik dacht eerder aan onderdompelen en spoelen nadien.
Maar de structuur zelf zal ook wel een levensduur hebben natuurlijk.
Alleen al het gebruik zal al zorgen voor een slijtage veronderstel ik.

Maar iets waar men het niet over gehad heeft ivm een te kort aan mondmaskers ( dat ondertussen voorlopig is opgelost heb ik net gehoord op de radio) is ons leger.
Ons leger heeft ook een reserve, maar dat is eerder een militaire aangelegenheid en ik vermoed geheim.
Ik weet zo dat er bvb in Neder over Heembeek in het militair hospitaal heel wat 'gerief' klaar ligt voor mocht er iets ergs gebeuren in ons landje.
Ook de plaats waar ze een tijdje mensen die terugkwamen uit China in quarantaine geplaatst hebben.
In welke mate zou die reserve kunnen dienen ?

Dat zijn wel andere types. Met opgeschroefde filters voor specifieke toxische stoffen. Ik zie de verpleegsters en dokters daar niet mee rondlopen. :lol:

kojak 15 maart 2020 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9267089)
Ik heb nog NBC maskers van het leger. Verzegeld.
Maar dat zijn geen papieren.

Ik heb er nu eentje geopend en die trek je volledig over je hoofd en kijkt door zo een raampje en er zit daar een echt masker ingewerkt.

Na 10 minuten zweet je u daar dood in.

Wel effectief. Iedereen loopt weg als ze je zien.

Ik heb nu wel het grote voordeel dat ik daarvoor geen masker waar ik me anders in doodzweet voor moet opzetten. :lol:

kojak 15 maart 2020 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9267096)
Dat zijn wel andere types. Met opgeschroefde filters voor specifieke toxische stoffen. Ik zie de verpleegsters en dokters daar niet mee rondlopen. :lol:

Lol, ja, die hebben ze ook natuurlijk, maar ik had het nu wel over 'medisch materiaal'.
Moesten ze daarmee hun gewonde soldaten moeten opereren, dan sterven die al van de schrik voor ze der zelfs maar aan begonnen zijn. :-D

maddox 15 maart 2020 23:48

'k Heb zo'n 6900 masker met HEPA filters en geforceerde verluchting (zelfbouw). Maar die gatachterlijk dure filters ga ik niet uitpakken voor een griepachtig virus met grootheidswaanzin.

Mambo 15 maart 2020 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9267103)
Lol, ja, die hebben ze ook natuurlijk, maar ik had het nu wel over 'medisch materiaal'.
Moesten ze daarmee hun gewonde soldaten moeten opereren, dan sterven die al van de schrik voor ze der zelfs maar aan begonnen zijn. :-D

Die welke ik heb bedekken gans het hoofd.

Met uw kopje bloot lopen is geen goed idee.

Dadeemelee 16 maart 2020 14:28

Dank aan de Chinezen en Koning Filip:

https://www.demorgen.be/nieuws/meer-...ning~bcf435c9/

Citaat:

Een leverancier uit het Oost-Vlaamse Zulte zou maar liefst 5 miljoen mondmaskers op de kop kunnen tikken in China. Dat heeft N-VA-kamerlid Kathleen Depoorter gezegd aan VTM NIEUWS. Het zou de dreigende nood aan beschermingsmateriaal moeten lenigen. Intussen werd ook bekend dat ons land een half miljoen mondmaskers krijgt van de Chinese miljardair Jack Ma, de oprichter van internetwinkel Alibaba. En dat dankzij een persoonlijke tussenkomst van onze koning.

Eduard Khil 16 maart 2020 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9267583)
Dank aan de Chinezen en Koning Filip:

LOL ik herinner me nog de reactie van Dikke Maggie een paar dagen geleden op de zoektocht van dat n-va kamerlid naar maskers "dat is niet aan de orde en niet de juiste manier om het te doen"

Ja we zien het, Dikke Maggie heeft haar zaakjes natuurlijk wél goed geregeld

Dadeemelee 16 maart 2020 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9267602)
LOL ik herinner me nog de reactie van Dikke Maggie een paar dagen geleden op de zoektocht van dat n-va kamerlid naar maskers "dat is niet aan de orde en niet de juiste manier om het te doen"

Ja we zien het, Dikke Maggie heeft haar zaakjes natuurlijk wél goed geregeld

Correctie:

Citaat:

Bij de openbare aanbesteding die de overheid had uitgeschreven, stond de betrokken leverancier pas op de derde plaats. Maar nadat de eerste zich terugtrok met leveringsproblemen en de lading van de tweede – een bedrijf uit het Oost-Vlaamse Temse – spoorloos raakte, kwam het bedrijf uit Zulte plotseling in polepositie.
Lijkt mij de juiste procedure, anders was er waarschijnlijk ambras over gesjoemel met aanbestedingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be