![]() |
Lege steden
Wie voorstander is van volledige autoloze steden zoals er wel een paar zijn of partijen die daar naartoe werken.
Of scholieren die er wekelijks voor staken. Wel een voorsmaakje krijgt men nu al door de maatregel van alles te sluiten in het weekeindje. Laat het op jullie netvlies branden hoe snel we de dieperik ingaan. Losers! |
|
Citaat:
Als het licht nu nog niet aangaat in jullie duistere hersenpan ? Dan zijn jullie officieel idioot! |
Ja, klopt. Het is al lang geweten dat steden die kiezen voor voetgangers, fietsers en openbaar vervoer economische woestijnen worden. Zoals Kopenhagen, Madrid of Parijs - totaal dood. NOT.
|
Citaat:
|
Citaat:
De eerste 100 milj noodhulp ligt wel al klaar. Maar het zal niet baten als het langer zal duren. Het zal ontslagen en sluitingen regenen tot je verzuipt. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is heel mooi. En achter mooi komt niks meer. Er is een bestaansreden waarom alle handel in steden zit en niet in de Sahara. |
Citaat:
Citaat:
![]() Veel straffer is natuurlijk de waardesprongen van kunstvoorwerpen, zo is plots een pover schilderij van 5 euro (op het zicht was het niet meer waard) in enkele verkoopsstappen nu zelfs 15 miljoen waard omdat het een primitieve Van Gogh bleek ze zijn. Dat is heel wat meer dan de inflatie... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Openbaar vervoer
Citaat:
De lege Lijnbussen: al op gelet ? (Bijna) ALLE Lijnbussen rijden compleet leeg van 's morgens 6u tot 's avonds 20 u. Voor gans Belgie komt dat voor trams en álle bussen, volgens een raming, op bijna 1.000.000 km. Nutteloos. Kan men niet overstappen op een soort zondags regime vb om het uur 1 bus voor de weinigen die écht een bus NODIG hebben ? |
Als steden minder druk worden qua verkeer, dan kunnen ze alleen nog economisch overleven als toeristische stad. Een opeenvolging van cafeetjes met terrassen tussen musea edm.
Dan komen er teveel toeristen, zoals Brugge, of verder en erger, Venetië. |
Citaat:
In Gent hebben we de schelde en de Leie. De gondeliers zullen hun werk hebben |
Citaat:
|
Citaat:
Dieselbussen en -vrachtwagens hebben niet gesjoemeld met NOx-testen omdat daar altijd testen op de weg verplicht waren (RDE). Dus ze hebben altijd altijd een voldoende groot adbluereservoir gehad en dito hoeveelheid ingespoten, plaats hebben ze immers genoeg. Je verwisselt jouw sjoemeldieselwagen euro 5 tem 6c met een dieselbus/camion euro 6. :magniet: Bussen zouden maar voor 4% van de NOx verantwoordelijk zijn. (Euronorm 6) In de praktijk stoot een dieselpersonenwagen (behalve de laatste nieuwe sinds 2019) 2,5 maal meer NOx uit dan een dieselbus euro 6. Citaat:
(1) Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De lege bussen stoten dus niets uit volgens uw onzin. De dieselauto's waren in al uw vorige onzin de bron van veel vervuiling .....nu is het werkverkeer lees dienstvoertuigen diesels zo goed als niets meer ....Nox daling zo goed als niets en ze zouden heel veel fijnstof uitstoten ....hoe komt het dan dat het meer is dan vroeger tijden de lock down? |
Citaat:
Ik heb twee bronnen gegeven waar dieselwagens per liter diesel ca. 10 maal meer NOx uitstoten. En de reden waarom: In Europa zijn veel van die giftige uitlaatgassen afkomstig van dieselwagens, die hier nog altijd enorm populair zijn. Met haar nieuwe studie hoopt de International Council on Clean Transportation (ICCT), een onafhankelijk onderzoeksinstituut dat ook een sleutelrol speelde bij de ontmaskering van de dieselgate, een kentering te veroorzaken. Het rapport toont aan dat vrachtwagens en bussen, die getest werden in Duitsland en Finland, beduidend minder NOx uitstoten dan dieselwagens die voldoen aan de strengste emissiestandaard, de ‘Euro 6’-norm. Dat komt volgens de onderzoekers door het verschil in emissietests. Zware voertuigen worden in Europa onder veel striktere omstandigheden getest dan personenwagens. De uitstoot wordt met mobiele toestellen gemeten tijdens tests op echte wegen. Gewone wagens worden daarentegen nog altijd in een labo getest. Eenmaal op de weg verbruiken ze echter een pak meer. Minder dan de helft De onderzoekers deden de test in realistische rijomstandigheden en vergeleken de uitstoot van vrachtwagens en bussen met die van auto’s. De geteste vrachtwagens en bussen stootten gemiddeld ongeveer 210 mg NOx per gereden kilometer uit. Dat is minder dan de helft van de 500 mg die dieselwagens uitstootten. Bussen en vrachtwagens hebben echter grotere motoren en verbranden meer diesel per kilometer. De onderzoekers becijferden dat auto’s tien keer meer NOx per liter brandstof produceren. Op de weg blijken ze ongeveer zes keer meer uit te stoten dan toegelaten bij de officiële labotests. ---- Wat anders als jouw natte duim gezuig niet? :-D Als toemaatje een prentje van die 4% NO2 op rekening van dieselbussen in de stad, en 72,5% NO2 op rekening van jouw algeliefde dieselpersonenwagens: ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be