Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   "We zijn een eigenwijs en tegendraads volk, ons egoïsme gaat ons de das omdoen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252399)

Henri1 16 maart 2020 06:36

"We zijn een eigenwijs en tegendraads volk, ons egoïsme gaat ons de das omdoen"

Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent. In een brief naar "de medemens" haalt hij uit naar mensen die de maatregelen van de overheid niet serieus nemen. "Je kan het leven van een medemens redden. Wees niet egoïstisch."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...na-wim-derave/

Blijf in uw kot, ik meen het.

Merkel toch gelijk ?

Karel Martel B 16 maart 2020 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9267239)
Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent.

Vertaling:

Onze open grenzen fetish gaat voor tienduizenden doden zorgen, hoog tijd om de andere mensen een schuldgevoel aan te praten.

Garry 16 maart 2020 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9267254)
Vertaling:

Onze open grenzen fetish gaat voor tienduizenden doden zorgen, hoog tijd om de andere mensen een schuldgevoel aan te praten.

2

Hypochonder 16 maart 2020 08:21

We laten het hier eerst volstromen met bruinzakken, profiteurs, lamzakken en dommekloten uit alle uithoeken van de wereld en als er dan een pandemie uitbreekt dan worden we uitgemaakt voor egoïsten... Of hoe sommigen er alweer op wonderbaarlijke wijze in slagen om alles om te draaien.

Het Verzet 16 maart 2020 08:28

pajoske 16 maart 2020 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9267263)
We laten het hier eerst volstromen met bruinzakken, profiteurs, lamzakken en dommekloten uit alle uithoeken van de wereld en als er dan een pandemie uitbreekt dan worden we uitgemaakt voor egoïsten... Of hoe sommigen er alweer op wonderbaarlijke wijze in slagen om alles om te draaien.

??????

Ik zie het verband niet tussen open grenzen, bruinen, profiteurs....

Deze ziekte is vooral naar België gekomen door vakantiegangers naar Italië, en werkenden (meestal hoog opgeleid) die tussen China en België reisden.

Wie een band met migratie van gelukszoekers ziet is ofwel een bedrieger ofwel oerdom.

kojak 16 maart 2020 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9267360)
??????

Deze ziekte is vooral naar België gekomen door vakantiegangers naar Italië, en werkenden (meestal hoog opgeleid) die tussen China en België reisden.

Wie een band met migratie van gelukszoekers ziet is ofwel een bedrieger ofwel oerdom.

't zal weer de schuld van de Islam zijn. Heb je dat nu nog niet door ?

kojak 16 maart 2020 11:14

Citaat:

Vertaling:

Belgen die naar het buitenland gaan en het virus terug mee naar hier brengen.
Idd. Indien de grenzen potdicht waren geweest konden die ook het land niet uit en er ook niet meer terug in.
Is het dat wat je wou zeggen ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9267263)

Idd. Een mooi voorbeeldje van hoe men op wonderbaarlijke wijze er weer in slaagt om alles om te draaien. ;)

Tavek 16 maart 2020 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9267360)
??????

Check.

Sneaky 16 maart 2020 12:41

Ten eerste trekt de communicatie van de overheid op geen kloten. Het is overall onduidelijkheid troef. En dan zijn ze verwonderd dat iedereen een andere aanvulling geeft aan die regels.

Als je geen lock-down feestjes wil dan sluit je de cafés met onmiddelijke ingang. Je kan niet de cafés nog een dag open houden en dan komen huilen dat mensen nog op café zijn geweest.

De pers noemt de huidige maatregelen draconisch. Maar ze gaan nog niet ver genoeg en elke maatregel hebben ze afzonderlijk nog 3 keer moeten verduidelijken. De politieke kaste heft geen moed getoond...

Ik vind deze draad dan ook volledige onzin. De regering had vroeger en doortastender moeten optreden en duidelijker communiceren.

En de link met de massa-import is ook onzin. Dat erin zien getuigt van oogkleppen...

reservespeler 16 maart 2020 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9267239)
Er komt een drama op ons af als het gaat over het nieuwe coronavirus. Dat zegt Wim Derave, professor inspanningsfysiologie aan de UGent. In een brief naar "de medemens" haalt hij uit naar mensen die de maatregelen van de overheid niet serieus nemen. "Je kan het leven van een medemens redden. Wees niet egoïstisch."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...na-wim-derave/

Blijf in uw kot, ik meen het.

Merkel toch gelijk ?

Ik begrijp niet dat er dit weekend nog mensen op citytrip gegaan zijn.
Deze mensen staan nu te huilen voor de camera dat ze niet meer kunnen terugkomen.

reservespeler 16 maart 2020 12:44

Citaat:

Vertaling:

Inderdaad.

Tavek 16 maart 2020 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9267486)
Ik begrijp niet dat er dit weekend nog mensen op citytrip gegaan zijn.
Deze mensen staan nu te huilen voor de camera dat ze niet meer kunnen terugkomen.

Idioten die krijgen wat ze verdienen.

Tavek 16 maart 2020 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9267488)
Inderdaad.

Sorry, maar dat is niet echt slimme praat.

De broeihaarden van Coronavirus zijn veroorzaakt door rijke Vlamingen die zijn gaan skieen in Tirol.

Niet door vluchtelingen of vreemdelingen.

Sneaky 16 maart 2020 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9267492)

De broeihaarden van Coronavirus zijn veroorzaakt door rijke Vlamingen die zijn gaan skieen in Tirol.

2!

dpg 16 maart 2020 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9267492)

Vorige week zat er hier nog een groot licht commentaar te geven toen ik post dat het onbegrijpelijk was dat er nog steeds auto´s met skibox op het dak richting de sneeuw zag rijden.

Terwijl ze in Tirol en omstreken de pistes aan het sluiten waren. :roll: :roll:

SDX 16 maart 2020 13:41

Ah, da's nieuw.
Dat WuhanCoronavirus is oorspronkelijk in Tirol ontstaan?

Jay-P. 16 maart 2020 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9267551)
Ah, da's nieuw.

Daarom dat de Jan op retraite is?

Tavek 16 maart 2020 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9267551)
Ah, da's nieuw.

Ik ben deze racistenzever kotsmoe.

Elio di Supo 16 maart 2020 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9267563)
Ik ben deze racistenzever kotsmoe.

Ik geloof u niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be