discuz |
19 maart 2020 10:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
(Bericht 9270538)
Ja ik vraag me dat af: wanneer krijgen wij Belgen zo'n app om via geo-localisatie geconfirmeerde SARS-CoV2 patienten te kunnen traceren. Dat zou toch fantastisch zijn. Net zoals in Z-Korea, China... kan de gewone burger dan in real-time zien of er zich misschien grote(re) clusters in zijn/haar nabijheid bevinden. Kan echt wel voor meer geruststelling zorgen (vind ik). Of bestaat dit reeds al hier in Belgie? Please enlighten me.
|
De telecom-operatoren hier in België hebben die dienst meteen aangeboden toen het ernstig werd. Dat was toen de scholen nog open waren, ben je dat al vergeten?
Dezelfde tools zijn hier in het vrije westen al jaren in gebruik. Wettelijk mag het alleen gebruikt worden voor terroristen e.d., maar er is altijd een achterpoortje. De economische stabiliteit in gevaar brengen is ook een vorm van terrorisme, dat staat na 9/11 in zowat elk land in de wetboeken.
Men gaat niet graag over tot zo'n maatregels hier en zeker niet open en bloot, want dan kunnen politici moeilijk meer de schijn ophouden dat we hier zo hard werken voor 'de Vrijheid' :lol:
Wees maar gerust dat die info wel degelijk in detail geplot wordt door de overheid en de telefoonbedrijven, alleen heb jij er geen zaken mee. Kijk, een eekhoorn!
|