![]() |
Wagen van het bedrijf?
Hoe zit dat in tijden van Lockdown met de bedrijfswagens en salariswagen?
|
Ik heb de mijne gisteren ingeleverd. De Franse moederfirma vind elke eurocent in België te veel, dus is de R&D afdeling opgeheven.
Ergo, ik rij terug met mijn eigen motorfiets en wagen |
Enkel nog Corolla’s toegelaten. :-D
|
Citaat:
|
Ik hoop dat ze bedrijfswagens (dat zijn geen salariswagens) voorzien voor bouwarbeiders die niet meer in busjes gepropt mogen worden om naar de werf gevoerd te worden.
Overigens denk ik dat er geen verschil is: je kiest: een voordeel in natura (salariswagen) ter waarde van 800 euro per maand, of een loonopslag ter waarde van bruto 800 euro, maar netto 400 euro. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe zit dat met de salariswagen in tijden van economische werkloosheid?
|
Citaat:
Omdat ik een lichte vracht heb, kan ik die ook nog eens volledig inbrengen. |
Als ge een grote gezinswagen wilt hebben is een firmawagen nog steeds uitermate voordelig.
Als ge met een kleine goedkope wagen rijdt & km vergoeding kunt krijgen, kunt ge dik verdienen.... |
Citaat:
Begin maar eens te rekenen .....iedere 4 jaar een nieuwe mooie auto voor 0,0 euro....gratis benzine...gratis onderhoud en banden.....gratis verzekering en belasting. Dat zullen aardig wat eurootjes zijn tegenover iemand die dat allemaal uit eigen zak heeft moeten bekostigen. |
Citaat:
|
Mag men in tijd van technische werkloosheid zijn salaris wagen behouden of niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je 0.36 euro per km krijgt voor bedrijfsverplaatsingen kan je al snel enkele honderden euros per maand opstrijken + je betaalt geen VAA of dergelijke. Maar je moet wel bedrijfsverplaatsingen maken. En content zijn met 10jaar rijden met dezelfde wagen. Dan verdien je er aan ivg met een lease wagen. |
Citaat:
Geef me maar cash. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu, daar moet je al deftig voor rijden, maar ik heb collegas die daar aan komen. |
Citaat:
Als je iets of wat succesvol zijt, zet je zowel wat pensioen als wat tijdelijke werkloosheidsuitkering gegarandeerd vet boven het afgetopte maximum. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be