Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Wagen van het bedrijf? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252464)

Mambo 19 maart 2020 22:05

Wagen van het bedrijf?

Hoe zit dat in tijden van Lockdown met de bedrijfswagens en salariswagen?

maddox 19 maart 2020 22:18

Ik heb de mijne gisteren ingeleverd. De Franse moederfirma vind elke eurocent in België te veel, dus is de R&D afdeling opgeheven.
Ergo, ik rij terug met mijn eigen motorfiets en wagen

Dadeemelee 19 maart 2020 22:34

Enkel nog Corolla’s toegelaten. :-D

dpg 20 maart 2020 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9271376)
Ik heb de mijne gisteren ingeleverd. De Franse moederfirma vind elke eurocent in België te veel, dus is de R&D afdeling opgeheven.
Ergo, ik rij terug met mijn eigen motorfiets en wagen

De nadelen van een bedrijfswagen na een ontslag, geef mij maar loon.

De schoofzak 20 maart 2020 08:22

Ik hoop dat ze bedrijfswagens (dat zijn geen salariswagens) voorzien voor bouwarbeiders die niet meer in busjes gepropt mogen worden om naar de werf gevoerd te worden.

Overigens denk ik dat er geen verschil is:
je kiest: een voordeel in natura (salariswagen) ter waarde van 800 euro per maand, of een loonopslag ter waarde van bruto 800 euro, maar netto 400 euro.

maddox 20 maart 2020 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9271575)
De nadelen van een bedrijfswagen na een ontslag, geef mij maar loon.

U hebt niet volledig ongelijk, maar de wagen kwam gewoon bovenop het afgesproken loon. Ik had die niet nodig en had er ook niet om gevraagd.

reservespeler 20 maart 2020 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9271582)
Ik hoop dat ze bedrijfswagens (dat zijn geen salariswagens) voorzien voor bouwarbeiders die niet meer in busjes gepropt mogen worden om naar de werf gevoerd te worden.

Overigens denk ik dat er geen verschil is:
je kiest: een voordeel in natura (salariswagen) ter waarde van 800 euro per maand, of een loonopslag ter waarde van bruto 800 euro, maar netto 400 euro.

Het verschil zit hem er in als je ontslagen wordt of op pensioen gaat.

Mambo 20 maart 2020 10:39

Hoe zit dat met de salariswagen in tijden van economische werkloosheid?

reservespeler 20 maart 2020 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9271611)
U hebt niet volledig ongelijk, maar de wagen kwam gewoon bovenop het afgesproken loon. Ik had die niet nodig en had er ook niet om gevraagd.

Ik heb die geweigerd, ik krijg km vergoeding, brengt meer op.
Omdat ik een lichte vracht heb, kan ik die ook nog eens volledig inbrengen.

Tavek 20 maart 2020 13:26

Als ge een grote gezinswagen wilt hebben is een firmawagen nog steeds uitermate voordelig.

Als ge met een kleine goedkope wagen rijdt & km vergoeding kunt krijgen, kunt ge dik verdienen....

fred vanhove 20 maart 2020 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9271669)

Het verschil zit hem tussen 40 jaar lang zelf een auto bekostigen of niet. Ik denk dat je met het geld dat je dan hebt uitgespaard wel een aardig centje moet hebben kunnen opzijzetten voor je oude dag.

Begin maar eens te rekenen .....iedere 4 jaar een nieuwe mooie auto voor 0,0 euro....gratis benzine...gratis onderhoud en banden.....gratis verzekering en belasting. Dat zullen aardig wat eurootjes zijn tegenover iemand die dat allemaal uit eigen zak heeft moeten bekostigen.

fred vanhove 20 maart 2020 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9271673)

Kilometer vergoeding vind ik dan ook veel logischer en eerlijker.

Mambo 20 maart 2020 14:22

Mag men in tijd van technische werkloosheid zijn salaris wagen behouden of niet?

Tavek 20 maart 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9271908)
Mag men in tijd van technische werkloosheid zijn salaris wagen behouden of niet?

Hangt van de werkgever af, maar meestal wel.

Tavek 20 maart 2020 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9271905)
Het verschil zit hem tussen 40 jaar lang zelf een auto bekostigen of niet. Ik denk dat je met het geld dat je dan hebt uitgespaard wel een aardig centje moet hebben kunnen opzijzetten voor je oude dag.

Begin maar eens te rekenen .....iedere 4 jaar een nieuwe mooie auto voor 0,0 euro....gratis benzine...gratis onderhoud en banden.....gratis verzekering en belasting. Dat zullen aardig wat eurootjes zijn tegenover iemand die dat allemaal uit eigen zak heeft moeten bekostigen.

Dat hangt er vanaf.

Als je 0.36 euro per km krijgt voor bedrijfsverplaatsingen kan je al snel enkele honderden euros per maand opstrijken + je betaalt geen VAA of dergelijke.

Maar je moet wel bedrijfsverplaatsingen maken. En content zijn met 10jaar rijden met dezelfde wagen. Dan verdien je er aan ivg met een lease wagen.

dpg 20 maart 2020 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9272007)
Dat hangt er vanaf.

Als je 0.36 euro per km krijgt voor bedrijfsverplaatsingen kan je al snel enkele honderden euros per maand opstrijken + je betaalt geen VAA of dergelijke.

Maar je moet wel bedrijfsverplaatsingen maken. En content zijn met 10jaar rijden met dezelfde wagen. Dan verdien je er aan ivg met een lease wagen.

Plus ge kunt zelf bepalen hoe duur uw auto is, hoe en waar ge die laat onderhouden.

Geef me maar cash.

maddox 20 maart 2020 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9271673)

Ik had die kunnen weigeren, of gewoon op't werk laten staan. Maar dan had ik zelf mijn woon-werk mogen bekostigen. Het was gewoon de standaard regeling voor de mensen van de MTM afdeling.

Tavek 20 maart 2020 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9272018)
Plus ge kunt zelf bepalen hoe duur uw auto is, hoe en waar ge die laat onderhouden.

Geef me maar cash.

Het probleem is, is dat in BE die belastingvrije vergoedingen gelimieerd zijn tot 8000 euro per jaar.

Nu, daar moet je al deftig voor rijden, maar ik heb collegas die daar aan komen.

De schoofzak 20 maart 2020 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9271669)

Quatsh!!
Als je iets of wat succesvol zijt, zet je zowel wat pensioen als wat tijdelijke werkloosheidsuitkering gegarandeerd vet boven het afgetopte maximum.

reservespeler 20 maart 2020 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9272007)
Dat hangt er vanaf.

Twee tot drie jaar rijdt ik met mijn rangers.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be