![]() |
Jobs ?
De VDAB staat barstensvol vacatures.
Terwijl alles stil ligt! ;-) Zo gaan de cijfertjes niet kloppen he? |
Citaat:
Het loon van de zakelijk leider van vzw Let Us Change: 2.558 euro bruto. |
Een paar kameraden (ir.'s) van grote Belgische bedrijven hebben reeds te horen gekregen dat ze een maandje niet meer moeten komen werken en maar gaan doppen.
Dit zijn middenkader profielen of hogere bedienden. Het aantal technisch werklozen gaat enorm zijn. |
Citaat:
Tot 2 weken geleden werd ik regelmatig gevraagd. Nu niet meer. Ik zie sombere tijden aankomen. |
In tijden dat er geen werk aangeboden kan worden is het absurd en ook fout al die vacatures te laten staan.
Talloze mensen zullen er weer op afgerekend worden te weinig achter een job gezocht te hebben in deze databases. En mogelijks gesanctioneerd ook nog eens. De VDAB zou meteen alle vacatures nu moeten weghalen en enkel de huidige actuele mogen gebruiken. Waar de zekerheid is dat ze ook actief zijn nu. |
Bij Volvo Gent is er interessant werk:
Batterijpacks en electrische wagens bouwen. Citaat:
https://electrek.co/2020/03/09/volvo...c40-crossover/ |
Nu is er daar niks.
|
Productiebedrijven zouden gewoon moeten kunnen werken. Met inachtneming van een boel extra preventiemaatregelen e.d. Maar dat moet perfect kunnen.
Het bedrijf waar ik werk is er een voorbeeld van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben een ochtendmens. |
Dat verhaal kennen we al lang:
99% FAKE en NEPjobs op de site van de VDAB: - Interimkantoren maken maar al te graag reclame voor hun interimkantoor, met NEPjobs die dagelijks en wekelijks opnieuw gepubliceerd worden. Indien je solliciteert wordt je weggestuurd met een smoes. Alle interimkantoren zijn hetzelfde: blijf er weg! - Bij ACCENT interim hebben ze zelfs zeer veel interesse in je seksleven en geaardheid! |
Citaat:
Het is zoals de containerparken, na 3 weken kunnen die plots wel open zijn, onder strikte voorwaarden. Maar probeer je oud ijzer niet naar een handelaar te brengen, want dat is geen noodzakelijke verplaatsing. Bij de AVEVE mag je plantgoed gaan kopen, maar de tuincentra moeten gesloten blijven, net als de doe het zelf winkels, terwijl die gemakkelijk dezelfde regels kunnen toepassen als de Aldi of de Carrefour. Met al hun coronamaatregelen zijn ze niet bezig de bevolking te beschermen, maar onze volledige economie naar de bliksem aan het helpen. Om hun maatregelen nog te kunnen rechtvaardigen, moeten ze zelfs de palliative in de RVT's die toevallig besmet zijn met Covid19 in de cijfers opnemen. |
En plots komen de jobs uit de grond opgesprongen.
Maar ja, als je werk zoekt, hou u weg van de VDAB en de doorsnee uitzendkantoren. Natuurlijk, voor laaggeschoold kiesvee is dat geen optie, recruters en headhunters steken geen tijd in zulke figuren. In alle geval, ik denk dat ik voorlopig niet verder ga zoeken. Genoeg ijzers in het vuur. |
Citaat:
En daar staat uw atelier dan... en uw huidige werkgever kan voorlopig niks meer met u aanvangen. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu de kroegen dicht zijn komt dit minder voor :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be