Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   POLL: Heb jij Corona? - 21-22 maart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252490)

Voltian 21 maart 2020 23:50

POLL: Heb jij Corona? - 21-22 maart

Laten we eens kijken hoe het zit met de groepsimmuniteit van p.be en peilen naar welk % van de P.be-populatie corona heeft, heeft gehad of denkt te hebben.

maddox 22 maart 2020 00:00

Geen idee, ik ben sowieso niet de meest menslievend persoon, en kom eigenlijk liever niet buiten tenzij het voor een goeie zaak is.

Mijn huisgenoten krijgen de nodige beschermingsmiddelen van me. Mondmaskers van het goeie type, alcohol/demi water spray om te ontsmetten (als die op is gaat het goedkope Eau de Cologne worden, 90% alcohol met leuk geurtje).

Maar ik zal het zeker melden als het in Huize Chaos prijs is.

De gemuilkorfde 22 maart 2020 00:18

Ik denk dat je dat gewoon niet kunt weten, tot het zover is.
Sowieso maak ik vaak verkoudheden door, en daar horen hoestjes bij.
Of ik het dus nu heb, geen idee, want de symptomen kunnen ook licht zijn.
Tot hiertoe nog geen koorts, dus als er geen makkelijke manier is om het te testen, kan het zijn dat ik het doormaak en niet eens weet.
Ook het psychologische speelt mee.
Heel de tijd afgezonderd zitten is niet goed voor de mentale gezondheid, wat ook weer niet voor een gevoel van goede gezondheid zorgt.

Svennies 22 maart 2020 00:41

Bwa,anders moet ik elke winter naar de dokter wegens een bronchitis wat niet belette dat ik gewoon verder ging werken,en nu,niets hé ,we zullen het zo maar houden zeker...

Zucht 22 maart 2020 00:48

De corona patiënten die genezen zijn vermelden een verlies van reuk-en-soms-ook-smaakvermogen.
Bij sommigen is dat verlies permanent.

Bron : Frans TV journaal.

Garry 22 maart 2020 01:33

Wie zegt," getest en negatief bevonden", dat vertelt enkel en alleen dat ge op het moment dat ze u getest hebben geen corona infectie had. Maar in het buiten gaan kan het zijn dat ge intussen al wel positief bent. Alleen weet ge het niet, juist zoals ge het vóór dat ze je getest hebben , niet wist. Dus....

Garry 22 maart 2020 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9273431)
Ik denk dat je dat gewoon niet kunt weten, tot het zover is.
Sowieso maak ik vaak verkoudheden door, en daar horen hoestjes bij.
Of ik het dus nu heb, geen idee, want de symptomen kunnen ook licht zijn.
Tot hiertoe nog geen koorts, dus als er geen makkelijke manier is om het te testen, kan het zijn dat ik het doormaak en niet eens weet.
Ook het psychologische speelt mee.
Heel de tijd afgezonderd zitten is niet goed voor de mentale gezondheid, wat ook weer niet voor een gevoel van goede gezondheid zorgt.

Ik voel me een gelukkig man. Ik woon een heel eind ver van de stad in een vrijstaande woning met een tuin.

Het valt me op dat er nu heel wat minder voorstanders voor wonen in de steden en gebruik maken van het openbaar vervoer te horen zijn.

Hoe staat het eigenlijk met dat openbaar vervoer. Mag er daar ook niet meer dan één persoon per 10 vierkante meter zitten zoals in de winkels?????

Weyland 22 maart 2020 01:45

Ben nog steeds kerngezond. Heb enkel migraine gehad, maar dat heb ik vaker.

Svennies 22 maart 2020 01:53

Ja man,alles is uiteindelijk relatief....

Mijn schoondochter én mijn schoonzoon zitten momenteel in de frontlijn...
De schoondochter in Antwerpen,en de schoonzoon in de UZ in Gent...

Ik hoop maar dat ze er allebei ongeschonden gaan uitkomen,zowel lichamelijk als psychologisch...

Maar ik vrees ervoor gezien de berichten die ik nu al van hun mee krijg....

patrickve 22 maart 2020 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9273452)
Wie zegt," getest en negatief bevonden", dat vertelt enkel en alleen dat ge op het moment dat ze u getest hebben geen corona infectie had. Maar in het buiten gaan kan het zijn dat ge intussen al wel positief bent. Alleen weet ge het niet, juist zoals ge het vóór dat ze je getest hebben , niet wist. Dus....

Meer nog, de test is enkel positief als je al serieus wat virus deeltjes begint te ontwikkelen. In het beginstadium is dat misschien zelfs het geval nog niet. Je kan dus zelfs besmet zijn, en gedurende een paar dagen nog negatief testen.

reservespeler 22 maart 2020 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 9273411)
Laten we eens kijken hoe het zit met de groepsimmuniteit van p.be en peilen naar welk % van de P.be-populatie corona heeft, heeft gehad of denkt te hebben.

Ik weet het niet!

Ben lichtjes verkouden, wat voor mij heel normaal is.
Ik heb geen hoofdpijn, heb geen koorts en de ademhaling is perfect.

Jay-P. 22 maart 2020 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9273473)
Ik weet het niet!
Ben lichtjes verkouden, wat voor mij heel normaal is.
Ik heb geen hoofdpijn, heb geen koorts en de ademhaling is perfect.

Mijn deelneming.
De doodstrijd komt zo!

Hypochonder 22 maart 2020 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9273455)
Ja man,alles is uiteindelijk relatief....

Mijn schoondochter én mijn schoonzoon zitten momenteel in de frontlijn...
De schoondochter in Antwerpen,en de schoonzoon in de UZ in Gent...

Ik hoop maar dat ze er allebei ongeschonden gaan uitkomen,zowel lichamelijk als psychologisch...

Maar ik vrees ervoor gezien de berichten die ik nu al van hun mee krijg....

We hopen het mee met u dat ze er ongeschonden uitkomen. Dat zijn namelijk de echte en onvervalste helden van deze crisis: mensen die anderen helpen met gevaar op eigen gezondheid en zelfs met gevaar op hun eigen leven. Mijn respect voor deze mensen zal mijn leven lang eindeloos groot zijn.

De schoofzak 22 maart 2020 08:20

Ik voel me kerngezond en heb de afgelopen zes, twaalf, 24 .. maanden niet gehoest of een snotneus gehad.

Dat vind ik ergens een beetje spijtig.

Ik zou het liefst hebben dat ik al besmet geweest ben, doch slechts een heel klein beetje daarvan ziek geweest.
Want dan zou ik nu immuun zijn, in een bepaald percentage.

En vergis jullie niet: elke Vlaming zal besmet geraken. En daarna immuun zijn, of ... dood.

De Prof 22 maart 2020 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9273527)
Ik voel me kerngezond en heb de afgelopen zes, twaalf, 24 .. maanden niet gehoest of een snotneus gehad.

Dat vind ik ergens een beetje spijtig.

Ik zou het liefst hebben dat ik al besmet geweest ben, doch slechts een heel klein beetje daarvan ziek geweest.
Want dan zou ik nu immuun zijn, in een bepaald percentage.

En vergis jullie niet: elke Vlaming zal besmet geraken. En daarna immuun zijn, of ... dood.

groepsimmuniteit.

Men spreekt hier en daar al van om bepaalde groepen gezonde mensen ziek te maken in die in afzondering te plaatsen, tot ze genezen zijn.

Zo kan men het virus ook bestrijden.

Universalia 22 maart 2020 09:48

Ik heb er totaal géén idee van of ik het heb of zou kunnen hebben.

Ik ga wel van het standpunt uit dat het virus alleen verstandige mensen aanpakt dus zit ik wel goed. :?

Zucht 22 maart 2020 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9273570)
groepsimmuniteit.

Men spreekt hier en daar al van om bepaalde groepen gezonde mensen ziek te maken in die in afzondering te plaatsen, tot ze genezen zijn.

Men dacht eraan om dat met de schoolkinderen te doen.
Maar zonder een vaccin denk ik dat je heel veel doden moet tolereren om aan die groepsimmuniteit te komen.

Ik denk dan altijd aan de pokken, die ondanks een zekere immuniteit binnen de Europese bevolking toch elke jaar vele doden maakte, voor het vaccin ontdekt werd.
Toen het pokkenvirus uitgevoerd werd naar de nieuwe wereld zag men het desastreuse effect op de lokale bevolking die nog geen (partiële) immuniteit had zoals de Europeanen. Misschien wel vergelijkbaar met wat COVID-19 nu zou doen zonder de 21ste eeuwse medische infrastructuur en quarantaine maatregelen.

kojak 22 maart 2020 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9273574)
Ik heb er totaal géén idee van of ik het heb of zou kunnen hebben.

Ik ga wel van het standpunt uit dat het virus alleen verstandige mensen aanpakt dus zit ik wel goed. :?

Bedankt voor de moed die je me bij deze gegeven hebt....
Niet dat ik verstandig ben, ik doe maar alsof.
Maar ik vrees dat het virus dit onderscheid niet of moeilijk kan maken. ;-)

praha 22 maart 2020 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9273570)
groepsimmuniteit.

ge moet het maar logistiek weten te organiseren hé

praha 22 maart 2020 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9274002)
Men dacht eraan om dat met de schoolkinderen te doen.
Maar zonder een vaccin denk ik dat je heel veel doden moet tolereren om aan die groepsimmuniteit te komen.

Ik denk dan altijd aan de pokken, die ondanks een zekere immuniteit binnen de Europese bevolking toch elke jaar vele doden maakte, voor het vaccin ontdekt werd.
Toen het pokkenvirus uitgevoerd werd naar de nieuwe wereld zag men het desastreuse effect op de lokale bevolking die nog geen (partiële) immuniteit had zoals de Europeanen. Misschien wel vergelijkbaar met wat COVID-19 nu zou doen zonder de 21ste eeuwse medische infrastructuur en quarantaine maatregelen.

behoudens de prettige gedachte dat er morgen wat op gevonden wordt en zowat iedereen erdoor zal moeten.

Waarom veel doden ?

Als het gaat over schoolkinderen dan lijkt me dat juist de uitgelezen groep waar je dodental extra laag zal liggen.

Ge moet alleen zorgen dat ge dat doet met beperkte groepen.
Ik weet niet hoeveel kinderen ( . max leeftijd ) er zo zijn in België maar ik kan me voorstellen dat als ge ze allemaal gelijktijdig laat besmetten dat zelfs een kleine fractie ( samen met de andere gevallen die binnenkomen ) voldoende zijn om een piek te geven die hoger is dan wat we aankunnen.

Alleen... kinderen ... ziek maken of laten worden... het klinkt zo wreed hé

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be