![]() |
België moet de winst van BNP Paribas Fortis blokkeren tot nader order
Gezien op dit ogenblik niemand weet waar deze crisis naartoe gaat lijkt het geen slecht idee om bij BNP Paribas Fortis een buffer te behouden.
Ik denk dat het best is dat de regering ingrijpt. De huidige toestand kan leiden tot een internationale crisis van het financiëel systeem. |
Citaat:
De grote schuldigen zijn natuurlijk degenen die Fortis (ASLK) ooit verkochten. |
Citaat:
Paniekvoetbal en redden van de eigen centen door de toenmalige CVP. Bij verkoop aan de Fransen ken je het scenario "eerst alles voor de Fransen" de kruimels voor de rest. Maar Leterme en Van Rompuy kregen er ruime beloningen voor van de Fransen .... |
Citaat:
BNP Paribas Fortis, is een Franse bank en daarom staat Frankrijk in zijn recht om de winst op te eisen. Ze hebben al veel geld nodig voor hun eigen problemen en om landen als Italië te helpen. België redt zich wel ,want er is spaargeld genoeg. |
De vraag is: Kan je dat geld blokkeren ?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien een land zou beslissen de winsten van een regulier bedrijf te blokkeren zou dit onwettelijk zijn De aandeelhouders zijn immers eigenaar van het bedrijf en indien diezelfde aandeelhouders beslissen om meer dividenten uit te betalen kan niemand daar iets tegen inbrengen. En dit is maar goed ook. |
Citaat:
Via de volmachten kan de regering snel een KB in die zin in elkaar kletsen die verhindert dat Fortis haar geld doorsluist ? De rechtszaken zijn voor later denk ik dan zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, reeds zeer veel firma’s hebben de verstandige beslissing genomen om geen dividenden uit te keren en de eigen reserves te verhogen. Wat BNP doet is typisch een beslissing van ‘de Franse slag’. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze stoppen met winstdeling te betalen aan aandeelhouders en gebruiken dat geldt om bedrijven te steunen in hun land. In dit geval is dat Frankrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Men spreekt over de nationalisatie van Brussels airlines. Lufthansa zit in zware problemen en kan BA niet meer helpen.
|
Citaat:
Allez, mijn gedacht he! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be