![]() |
Moeder Aarde slaat terug
Corona-krisis en andere pandemieën die uit het omgehakte oerwoud komen, klimaatopwarming, bosbranden, dreigend watertekort, dreigend voedseltekort, instortende ekonomieën,... We zien hier nu het immuunsysteem van Moeder Aarde in werking tegen een mens-virus die haar aanvalt, infekteert, en uitput. Gaia, de biosfeer van de Aarde, gedraagt zich als een levend wezen. Moeder Aarde herinnert er ons aan dat we niet boven de natuur staan maar er deel van uitmaken, en dat we er niet meer kunnen uithalen dan erin zit. Als we zelf ons gedrag niet willen veranderen, dan zal Moeder Aarde ons daar toe dwingen.
![]() ![]() |
Citaat:
Kijk, wat er nu gebeurt is een gewoon verschijnsel, dat is van alle tijden. Maar omdat wij *denken* dat wij in een soort van geordend wereldje leven waar alles "keurig en volgens regeltjes" dient te verlopen, panikeren wij. Meer is daar niet aan. |
Citaat:
Alleen heeft dit virus zich razendsnel kunnen verspreiden omdat iedereen meent dat hij het recht heeft om op ieder moment overal te mogen zijn. Ik ken iemand die voor een bedrijf werkt in de medische sector. Die zit meer in het vliegtuig dan dat hij op de begane grond verblijft. Zo'n mensen zijn de virusverspreiders bij uitstek. |
Citaat:
Ik meen dat dit eerder ontstaan is omdat er in veel plaatsen op deze wereld nog achtergestelde mensen leven. Vleermuizen en andere wilde dieren eten had al heel lang ten strengste verboden moeten zijn, in China hebben ze de tools om dergelijke zaken op te leggen en af te dwingen. Ik vraag me echt af waarom ze dat niet gedaan hebben, ze weten dat dodelijke virussen op die manier gemakkelijk van dier op mens overgaan. |
Citaat:
Wie zal ons de waarheid vertellen? |
Citaat:
Wel de snelheid waarmee het zich kan verspreiden. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn modernere middelen om te communiceren. |
Citaat:
De vliegtuigen moeten afbetaald worden, het personeel mag zijn werk niet kwijtraken, het klootjesvolk moet overal ter wereld aan het zwembad en aan het strand kunnen liggen en in de winter gaan skiën enzovoort enzoverder. |
straks ga ik nog denken dat dit virus veel te mild is
|
Citaat:
Er is dus slechts één menselijke mogelijkheid: de totale kolonisatie van alle apenlanden door wij, superieure westerlingen, om hen de beschaving te brengen. Er is ook nog een niet-menselijke oplossing, maar die laat ik voor patrick zijn rekening |
Citaat:
mooi |
Citaat:
|
Citaat:
Wie zijn dat, misschien? :? |
Citaat:
Misschien zijn het die mensen die uit hun bed komen, en denken:" vandaag weer werken, de belastingen moeten betaald worden, en ik wil meer dan een dun laagje aldichoco op mijn boterham" Zeer twijfelachtig dat die stinkend rijke figuren uit hun bed komen en zich voornemen "we gaan eens lekker alles afpakken van mensen die al niets hebben". |
Citaat:
|
Citaat:
De pest ook. Er is niks "razendsneller" gegaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Het wordt tijd dat de 'werkers' zich van dat soort verlossen, niet? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be