Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   LSP-vandalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25276)

Betweter 1 december 2004 17:15

LSP-vandalen?

Gentse politie ruimt barricade van de krakers opwo 01/12/04 - De Gentse politie heeft de barricade opgeruimd die krakers hebben opgeworpen in de Kastanjestraat. De krakers worden verantwoordelijk geacht voor verschillende vandalenstreken in de buurt van de Brugsepoort. De krakers houden daar een pand bezet en weigeren dat te ontruimen.

De straat was volledig versperd.

(foto VRT)Het pand waar het om draait, is een gebouw in de Kastanjestraat dat plaats moet maken voor een nieuwbouwproject. De krakers zijn daar tegen. Volgens hen leidt het alleen tot duurdere huurprijzen. Ze houden het gebouw al enkele maanden bezet en kregen tot vandaag de tijd om het te ontruimen.

Vanmorgen gingen ze zelf over tot de actie. Ze metselden enkele deuren dicht van huisvestingsmaatschappijen en maakten amok op straat. "24 mensen zijn opgepakt voor vandalisme", zegt politiewoordvoerder Steven Desmet.

Acht anderen klommen op het dak van het pand en gooiden de inboedel van het huis naar beneden. De politie wil alleen de barricade wegruimen en de straat vrijmaken. Pas als de krakers dat tegenwerken, zal de oproerpolitie tussenbeide komen

Kwam LSP met die 'gasten' niet in het nieuws overlaatst?

R. Heydrich 1 december 2004 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Gentse politie ruimt barricade van de krakers opwo 01/12/04 - De Gentse politie heeft de barricade opgeruimd die krakers hebben opgeworpen in de Kastanjestraat. De krakers worden verantwoordelijk geacht voor verschillende vandalenstreken in de buurt van de Brugsepoort. De krakers houden daar een pand bezet en weigeren dat te ontruimen.

De straat was volledig versperd.

(foto VRT)Het pand waar het om draait, is een gebouw in de Kastanjestraat dat plaats moet maken voor een nieuwbouwproject. De krakers zijn daar tegen. Volgens hen leidt het alleen tot duurdere huurprijzen. Ze houden het gebouw al enkele maanden bezet en kregen tot vandaag de tijd om het te ontruimen.

Vanmorgen gingen ze zelf over tot de actie. Ze metselden enkele deuren dicht van huisvestingsmaatschappijen en maakten amok op straat. "24 mensen zijn opgepakt voor vandalisme", zegt politiewoordvoerder Steven Desmet.

Acht anderen klommen op het dak van het pand en gooiden de inboedel van het huis naar beneden. De politie wil alleen de barricade wegruimen en de straat vrijmaken. Pas als de krakers dat tegenwerken, zal de oproerpolitie tussenbeide komen

Kwam LSP met die 'gasten' niet in het nieuws overlaatst?

De vieze wandluizen van extreem-links komen wéér uit hun rattenholen gekropen. Als het aan mij lag werd er met scherp op dat tuig gevuurd. Hoewel ik wil benadrukken dat niet alle krakers "extreem-links" gespuis zijn. Verwijzend naar de rechtse krakers van " De Kazerne" in Eindhoven dat vorig jaar werd ontruimd.

Koenraad Maesschalck 1 december 2004 17:47

Ja, de LSP-krakers met hun "huishuur-betalende" ( :lol: ) woordvoerder Vandersteene vinden het nodig een stort te maken op de openbare weg in de Brugse Poort. Hopelijk is alles opgelost tegen morgenavond, of ze zullen hun anti-NSV betoging moeten missen in Gent.

Halcyon 1 december 2004 17:57

Mja, het is blijkbaar weer te moeilijk om een job te zoeken en ergens iets te huren of te kopen. Kraken, tot daar aan toe. Maar dan de boel op stelten zetten als je wegmoet, dat gaat voor mij te ver. Op de koop toe halen ze dan nog vandalenstreken uit in de buurt... Die "fuck the system-mentaliteit" steekt me wat tegen. Hopelijk maakt de politie er, op een kalme manier weliswaar, snel een einde aan.

Mitgard 1 december 2004 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FrontNational
De vieze wandluizen van extreem-links komen wéér uit hun rattenholen gekropen. Als het aan mij lag werd er met scherp op dat tuig gevuurd. Hoewel ik wil benadrukken dat niet alle krakers "extreem-links" gespuis zijn. Verwijzend naar de rechtse krakers van " De Kazerne" in Eindhoven dat vorig jaar werd ontruimd.

extreem links en extreem rechts kraken nochtans om dezelfde reden: te hoge huurprijzen, anti-sociaal woonbeleid etc.
waarom in vlaanderen geen buitenparlementaire acties van radicaal rechts tegen armoede bij eigen volk, tegen asociaal burgerlijk rechts?
de lappersforters, de krakers, allemaal linksen.

als ze hun mond even houden over multicul heb ik nog best sympathie voor die acties.

Ernesto 1 december 2004 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
extreem links en extreem rechts kraken nochtans om dezelfde reden: te hoge huurprijzen, anti-sociaal woonbeleid etc.
waarom in vlaanderen geen buitenparlementaire acties van radicaal rechts tegen armoede bij eigen volk, tegen asociaal burgerlijk rechts?

als ze hun mond even houden over multicul heb ik nog best sympathie voor die acties.

Mitgard, de "communist in wording" 8)

TomB 1 december 2004 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto

Een nationaal-communist. The best of two worlds.

GC 1 december 2004 19:00

Bedankt voor de aandacht voor LSP. Misschien had er wel iemand van LSP naar die actie moeten gaan. We hadden echter belangrijker dingen te doen, met name de mobilisatie voor de anti-NSV betoging. Gisteravond trok een groep kameraden deur-aan-deur door de straten waar wij zullen betogen en die kregen enorm goede reacties.

Vlaanderen Boven 1 december 2004 19:03

Krakers? Ik denk dat die LSP véél te autoritair vinden.

solidarnosc 1 december 2004 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto

Het tragische aan de Mitgards van deze wereld is dat ze 100 keer meer kans lopen om genaaid te worden door eigen (rechts) volk dan door de Turk op de hoek.

Truder 1 december 2004 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
...Acht anderen klommen op het dak van het pand en gooiden de inboedel van het huis naar beneden. De politie wil alleen de barricade wegruimen en de straat vrijmaken. Pas als de krakers dat tegenwerken, zal de oproerpolitie tussenbeide komen

Wat ik heel straf vond was dat de krakers met een kruiwagen, een winkelwagentje, enz.... naar beneden op straat gooiden en dat de linkse burgemeester doodleuk zei dat ze niets strafbaar deden. Even later zap ik naar een andere zender en ik zie twee agenten een man beboeten omdat die om 2 uur in de nacht even (voor een pak frit te halen) fout parkeerde in een doodsverlaten straat. Hij hinderde de voetgangers 150€ mocht die ophoesten. :roll:

Linkse rakkers die de politie bekogelen zijn niet strafbaar en hinderen geen voetgangers.
Maar ja, het waren linkse rakkers, die mogen iets meer. Zoals die pipo die de dreigbrief naar Onkelinckx & Co schreef, een linkse extremist en..... men zal hem niet verder vervolgen.

Raven 1 december 2004 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC
Bedankt voor de aandacht voor LSP. Misschien had er wel iemand van LSP naar die actie moeten gaan. We hadden echter belangrijker dingen te doen, met name de mobilisatie voor de anti-NSV betoging. Gisteravond trok een groep kameraden deur-aan-deur door de straten waar wij zullen betogen en die kregen enorm goede reacties.

Alvast niet aan de Hogeschool Gent waar, nadat jullie adepten Pamfletten aan het uitdelen waren, ze pertinent in de vuilnisbakken van de ingang belandde :rofl:

Raven 1 december 2004 20:57

Ter referentie, ik heb het over jullie actie aan het CLB gebouw (voskenslaan).

Daedalus 1 december 2004 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC

Tot de betoging heeft plaatsgevonden en jullie ware aard boven kom :roll: :twisted:

Raven 1 december 2004 21:01

En wat betreft de deur-aan-deur actie, jullie groepje marginalen en ongewassenen zijn ook doorheen de kunstlaan getrokken waar jullie je vuilnisbelt Ché-stikkers hebben zitten plakken aan de deuren waar niet werd opengedaan.

Moet jullie veel stikkers hebben gekost. Maar ja, wat zou enig ander normaal mens doen als je daar een gast van 35 aan je deur ziet staan, met een baard tot aan z'n borst, gekleed in een vuilniszak :D

GC 1 december 2004 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
En wat betreft de deur-aan-deur actie, jullie groepje marginalen en ongewassenen zijn ook doorheen de kunstlaan getrokken waar jullie je vuilnisbelt Ché-stikkers hebben zitten plakken aan de deuren waar niet werd opengedaan.

Moet jullie veel stikkers hebben gekost. Maar ja, wat zou enig ander normaal mens doen als je daar een gast van 35 aan je deur ziet staan, met een baard tot aan z'n borst, gekleed in een vuilniszak :-D

Tiens, met LSP hebben wij geen stickers met Che Guevara op. En een 35-jarige met lange baard bij LSP in Gent? Tja, het wordt wel dringend dat ik er nog eens kom, want die kameraad ken ik nog niet.

Maar heb je nog wat leugens vol vooroordelen in de aanbieding? Ik vind ze namelijk wel vrij amusant.

solidarnosc 1 december 2004 22:01

Citaat:

Alvast niet aan de Hogeschool Gent waar, nadat jullie adepten Pamfletten aan het uitdelen waren, ze pertinent in de vuilnisbakken van de ingang belandde :rofl:

Moest jij ooit zelf pamfletten hebben uitgedeeld dan zou je weten dat dit inderdaad de plaats is waar de meeste pamfletten belanden, wie ze ook uitdeelt. ;-)

Volksstormer 2 december 2004 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Gij kent duidelijk geen krakers! :-o 8O

Krakers zijn in de grootsteden de meest geliefde diersoort na ratten en duiven. :roll:

Commie 2 december 2004 14:31

Gelezen op Indymedia:

http://www.indymedia.be/news/2004/12...ment.php#90714

Ànders-anarchistisch hekeldicht over Brugse Poort op 1 december
by Ynori Knip Thursday, Dec. 02, 2004 at 9:52 AM

Omdat niet alle roodzwarte violen ten allen tijde gelijkgestemd hoeven te zijn...

Wij staan op ons dak te schelden
En tonen de flikken onze reet
Wat zijn wij toch échte helden
Half bezopen en in 't zwart verkleed

Maar de flikken.... negeren ons straal
En de buren begrijpen precies niet onze taal
Heel wat andere krakers zijn ook al niet te spreken
Over onze ondoordachte vandalenstreken

Wij doen het nochtans voor alle zwakkeren
Maar de Ondankbaren beseffen het niet
Ooit zal het Licht hen wel verschijnen
De Wereldrevolutie ligt immers in het verschiet!

Ik haat dit verdomde klote-systeem, voel mij nooit begrepen,
Ik geloof niet in bloemen, of lieve woorden
Maar vandaag voel ik bevrijdende woede,
ja, bijna zin om te gaan moorden

Maar onze kleren raken stilaan doordrenkt
We rillen van kop tot teen
Ons scheldlatijn komt aan zijn eind
En onze moed vloeit langzaam heen
De camera's zijn al lang vertrokken
Wij dromen van een zalig warm bad
Maar hoe kunnen wij nu eervol ons dak verlaten
Heeft het dan allemaal wel zin gehad?

Waarom kroop ik nu weer op dit dak?
Waarom bouwde ik die barricaden?
Deed ik het echt wel voor de buurt?
Hoe kan ik hier naar raden?

Nu lig ik hier op mijnen matras
Tussen lege flesjes en sigarettenpeuken
Ik staar naar het plafond
En denk bij mezelf
DIT is toch de Weg?
Zo moet het toch gebeuren?

Denk maar niet teveel aan de gevolgen
Of aan een slechte naam
Denk niet aan al die andere krakers
Afgestraft door onze faam
Denk niet aan al die onbegrepen blikken
Denk niet aan die flikken mét een hart
Die moeten allemaal toch stikken
De toekomst moet bloedrood en donkerzwart

Vandaag was nog maar een voorproef
Van hoe wij de wereld in vuur willen zetten
Laat die repressie zo maar lekker verharden
Dat zal ons onze Heilige Strijd niet beletten.

Want wij hebben Gelijk
Wij kennen de Vijand
Wij weten hoe het moet
Wij doen alles goed
....

Mama, mag het licht aanblijven vannacht?
Ik ben zo bang van heldenloze dromen
Ik heb een heilige schrik
er mijn Zelf in tegen te komen.

Brugse Poort, 1 december 2004.

Koenraad Maesschalck 2 december 2004 14:36

Citaat:

:lol: In universiteitsgebouwen in Gent worden er zelfs voetzoekers naar de standjes van de ALS'ers gegooid. Populair zijn ze wel, die linksen. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be