Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   paradox: vooral kleurtjes met masker op (in Melksem althans) xD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252774)

bembem 5 april 2020 17:07

paradox: vooral kleurtjes met masker op (in Melksem althans) xD

Gisteren tijdens m'n uitje viel het me op: vooral kleurtjes (indiers/paki's, zwartjes, hier & daar een moslima... ook een soort oostblok-achtige 'minority'..) droegen een mondkapje. Op de 8 die dus voorzorgen namen slechts 1 blanke gespot. Mja. (Met mij erbij dus 9 die op dat tijdstip in Melksem rondliepen met de nodige colona weapon outfit.)

Ook: toen ik m'n straat inliep mocht ik gegiechel/gelach v een paar buren ontwaren die toen ze me zagen nog maar eens hun laksheid/onwetendheid inzake de ernstigheid vd situatie tentoon spreden. I mean, stap toch eens v die blocage af dat maskers vr niets dienen & parati patata.

Als kleurtjes ze op ondermeer bol.com enz. te pakken krijgen, awel.. geen reden dus dat blanken dat niet zouden kunnen. Ik denk niet dat de nieuwe Belges meer geld hebben & daarbij de aboriginals hebben allerlei premies gehad nu met colona dus zeker geen excuus om niet wat extra budget naar maskers te laten gaan.

Hieruit besluit ik dan ook dat kleurtjes -althans zij in Melksem die ik op dat tijdstip mocht kruisdn, ih alg. gezien meer inzitten met de situatie & tenminste de moeite doen om pro-actief het virus te willen bestrijden.

Btw ik wil zeker niet voor een opstootje zorgen inzake zogenaamde mentaliteitsverschillen. Het is imo gewoon een feit. Just my 2 cents. Discuss pls, thx.

Eduard Khil 5 april 2020 17:19

Mondmaskers zijn overbodig. De patroonheilige van Corona, Marc Van Ranst heeft het immers gezegd :lol:

reservespeler 5 april 2020 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9288409)
Gisteren tijdens m'n uitje viel het me op: vooral kleurtjes (indiers/paki's, zwartjes, hier & daar een moslima... ook een soort oostblok-achtige 'minority'..) droegen een mondkapje. Op de 8 die dus voorzorgen namen slechts 1 blanke gespot. Mja. (Met mij erbij dus 9 die op dat tijdstip in Melksem rondliepen met de nodige colona weapon outfit.)

Ook: toen ik m'n straat inliep mocht ik gegiechel/gelach v een paar buren ontwaren die toen ze me zagen nog maar eens hun laksheid/onwetendheid inzake de ernstigheid vd situatie tentoon spreden. I mean, stap toch eens v die blocage af dat maskers vr niets dienen & parati patata.

Als kleurtjes ze op ondermeer bol.com enz. te pakken krijgen, awel.. geen reden dus dat blanken dat niet zouden kunnen. Ik denk niet dat de nieuwe Belges meer geld hebben & daarbij de aboriginals hebben allerlei premies gehad nu met colona dus zeker geen excuus om niet wat extra budget naar maskers te laten gaan.

Hieruit besluit ik dan ook dat kleurtjes -althans zij in Melksem die ik op dat tijdstip mocht kruisdn, ih alg. gezien meer inzitten met de situatie & tenminste de moeite doen om pro-actief het virus te willen bestrijden.

Btw ik wil zeker niet voor een opstootje zorgen inzake zogenaamde mentaliteitsverschillen. Het is imo gewoon een feit. Just my 2 cents. Discuss pls, thx.

Sorry, maar schrijf gewoon, je maakt jezelf zo belachelijk.

kiko 5 april 2020 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9288459)
Sorry, maar schrijf gewoon, je maakt jezelf zo belachelijk.

Hij/zij speelt een rolletje, er is weinig echt aan.

Ik reageer daar nooit op.

bembem 5 april 2020 18:20

sorry typo: 'patati...'

bembem 5 april 2020 20:58

Hihihi

bembem 5 april 2020 21:01

Als ik nog eens in Azie geraak zal ik er zeker inslaan, al was het maar tegen al dat fijn stof. + it looks so trendy, vooral die zwarte herwasbare, aka like Michael Jackson! ^___________^

koe de poing 5 april 2020 23:52

Elio di Supo 6 april 2020 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba (Bericht 9288796)
Mijn man loopt er tegenwoordig ook mee rond. Stoffen mondmaskers, zelfs met Nike-logo of in stoere legerprints, die we ooit eens op een markt in Pakistan hebben gekocht. Idd, zo makkelijk zijn zulke zaken dus in Azië te krijgen.

De burqa is ook meegenomen natuurlijk.

Jay-P. 6 april 2020 02:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9288990)
De burqa is ook meegenomen natuurlijk.

Vuilbakzakken uit de Lidl en 'r spel is verstopt! Simpel.

IJsboer 6 april 2020 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9288409)

Natuurlijk. Onze ziektezorg lijdt aan een chronisch tekort van mondmaskers en mondmaskers beschermen je enkel als je continu blootgesteld wordt aan de ziekte (zoals verzorgers, winkelmedewerkers, ...). Door zelf een mondmasker te dragen toon je aan dat je een egoïstische profiteur bent die alleen aan zichzelf denkt wat perfect past in het plaatje van de gemiddelde doptrekker/allochtoon.

maddox 6 april 2020 09:23

We spreken dan ook over Merksem, de voortuin van Borgerokko. Veel autochtoon vind je er niet, en al zeker geen die nog buiten wil komen, zelfs zonder de corona-maatregelen/heisa.

Marie van de koster 6 april 2020 10:31

Ooit was Merksem zo'n mooie gemeente, gekend om de prachtige handelszaken op de Bredabaan en de vele welbefaamde scholen.
Nu? Een achterbuurt …

Eyjafjallajökull 6 april 2020 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba (Bericht 9288796)
Mijn man loopt er tegenwoordig ook mee rond. Stoffen mondmaskers, zelfs met Nike-logo of in stoere legerprints, die we ooit eens op een markt in Pakistan hebben gekocht. Idd, zo makkelijk zijn zulke zaken dus in Azië te krijgen.

Jaja, op een markt in Pakiland :roll:

En dan als nick de titel van een bollywoodfilm kiezen...

Waar zijn Lancelot, Arthur en Merlijn ?

Elio di Supo 6 april 2020 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9289934)
Jaja, op een markt in Pakiland :roll:

En dan als nick de titel van een bollywoodfilm kiezen...

Waar zijn Lancelot, Arthur en Merlijn ?

Uh-huh?

Eyjafjallajökull 6 april 2020 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9289977)
Uh-huh?

:-D

koe de poing 8 april 2020 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9289337)
Ooit was Merksem zo'n mooie gemeente, gekend om de prachtige handelszaken op de Bredabaan en de vele welbefaamde scholen.
Nu? Een achterbuurt …

Merksem is altijd al een achterbuurt geweest

Elio di Supo 8 april 2020 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba (Bericht 9291215)
Wat een racisme.

Ja 't is godgeklaagd. Ik zou geen tijd meer steken in het blijven creeren van dubbelnicks om hier toch maar te kunnen posten ondanks al het bezwaar dat men heeft. Maar ja, elk diertje zijn pleziertje nietwaar? Ook al zijn het soms heel rare beestjes.

Marie van de koster 8 april 2020 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9291462)
Merksem is altijd al een achterbuurt geweest

Met heel goede scholen.
Kunt u zich dit voorstellen : het motto van de school in Merksem waar ik ging in de jaren '60 was "Immer hoffelijk en voornaam".
Hoffelijkheid en voornaamheid in Merksem nu? :rofl:
Of in die school? :cry: Om te bleiten!

Elio di Supo 8 april 2020 10:01

Immer boertig en marginaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be