Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Wouter Beke en de woonzorgcentra (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252834)

schaakspeler 8 april 2020 10:52

Wouter Beke en de woonzorgcentra

Wouter Beke schuift de verantwoordelijkheid voor het gebrek aan testen in de schoenen van de federale overheid.
Wie is daar verantwoordelijk voor de verdeling van de beschikbare testen?

Heeft Wouter Beke van in 't begin van de coronacrisis als een goede huisvader gezorgd voor iedereen in de woonzorg en kan hem dus echt niets worden verweten?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...e-laat-ingegr/

Vette Pois(s)on 8 april 2020 10:55

meester meester hij is begonnen

Tavek 8 april 2020 10:59

woonzorgcentra zijn de verantwoordelijkheid van Beke (Vlaamse gemeenschap).

Het is dus zijn fuck-up.

gertc 8 april 2020 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler (Bericht 9291590)
Wouter Beke schuift de verantwoordelijkheid voor het gebrek aan testen in de schoenen van de federale overheid.
Wie is daar verantwoordelijk voor de verdeling van de beschikbare testen?

Heeft Wouter Beke van in 't begin van de coronacrisis als een goede huisvader gezorgd voor iedereen in de woonzorg en kan hem dus echt niets worden verweten?

Citaat:

Volgens Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) stonden “woonzorgcentra sinds het begin van de coronacrisis als eerste op de agenda, omdat daar de meest kwetsbaren zitten”.
Dat is alvast een flagrante leugen. Op het prioriteitenlijstje van onze expertengroep stonden woonzorgcentra op de 4de plaats. Naar het schijnt zouden de testen voor de woonzorgcentra er pas gekomen zijn nadat De Backer op tafel sloeg en tegen de experts in ging.

Beke had ook harder op tafel kunnen slaan - misschien ook zelf een testprogramma kunnen opstarten (de verdeling van bevoegdheden in de gezondheidszorg is enorm ingewikkeld). Maar al bij al denk ik dat we Beke weinig kunnen verwijten op het vlak van de testen. Des te meer op het vlak van richtlijnen, informatie, preventie, beschermend materiaal,

Eduard Khil 8 april 2020 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9291732)
Dat is alvast een flagrante leugen. Op het prioriteitenlijstje van onze expertengroep stonden woonzorgcentra op de 4de plaats. Naar het schijnt zouden de testen voor de woonzorgcentra er pas gekomen zijn nadat De Backer op tafel sloeg en tegen de experts in ging.

Aha, weeral Kameraad Van Ranst :lol:

Ik meen mij trouwens nog te herinneren dat hij zat te verkondigen op TV dat ouderen weliswaar een risicogroep waren maar dat er weinig besmettingen gingen zijn omdat hun slijmvliezen uitgedroogd zijn en zo het virus moeilijk doorgeven.

Tralalalalala! :lol:

daiwa 8 april 2020 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9291740)

Ik meen mij trouwens nog te herinneren dat hij zat te verkondigen op TV dat ouderen weliswaar een risicogroep waren maar dat er weinig besmettingen gingen zijn omdat hun slijmvliezen uitgedroogd zijn en zo het virus moeilijk doorgeven.

Waar blijft die clown het halen. :rofl:

Zipper 8 april 2020 14:37

Citaat:

heeft hij idd. in "De Afspraak" gezegd.

Eyjafjallajökull 8 april 2020 14:39

Citaat:

Was dat vóór of na dat hij de mensen aanraadde naar N-Italië te reizen omdat het maar een griepke was ? :-D

Vette Pois(s)on 8 april 2020 14:41

kameraad Van Ranst wil het laten waaien

Zipper 8 april 2020 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9291811)
Was dat vóór of na dat hij de mensen aanraadde naar N-Italië te reizen omdat het maar een griepke was ? :-D

Erna

Tavek 8 april 2020 14:49

Citaat:

Wetenschap is een proces van voortschrijdend inzicht.

De cijfers uit China gaven inderdaad aan dat dit niet zwaarder was dan een seizoensgriepje.

Nu weten we beter.

Hypochonder 8 april 2020 14:59

Citaat:

Maar mensen toch, en die clown wordt nu nog steeds opgevoerd als zou hij een levend orakel zijn...

Vette Pois(s)on 8 april 2020 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9291834)
Maar mensen toch, en die clown wordt nu nog steeds opgevoerd als zou hij een levend orakel zijn...

en elke keer een nieuw truitje

Hypochonder 8 april 2020 15:01

Beke heeft ook faliekant afgedaan. Die man heeft zichzelf als gebuisde CD&V voorzitter op allerlei postjes geparachuteerd maar zijn incompetentie kan op geen enkele manier verdoezeld worden, al zeker niet in crisistijden.

En zo schiet CD&V alweer kemel na kemel. Sheriff De Crem heeft het bij velen ook compleet verkorven.

Boduo 8 april 2020 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9291823)
Wetenschap is een proces van voortschrijdend inzicht.

De cijfers uit China gaven inderdaad aan dat dit niet zwaarder was dan een seizoensgriepje.

Nu weten we beter.

Voortschrijdend inzicht: hier beseffen veel mensen dat niet of ze wéten het gewoon niet
Achteraf iemand beschuldigen is gemakkelijk & kinderachtig; het is hier al gezegd: meester, meester, hij begint weer...

Boduo 8 april 2020 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9291835)
en elke keer een nieuw truitje

Jouw avatar is een mooie vrouw maar jij bent ook een vrouw toch ?
Een man let daar zo niet op.

Tavek 8 april 2020 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9291842)
Voortschrijdend inzicht: hier beseffen veel mensen dat niet of ze wéten het gewoon niet
Achteraf iemand beschuldigen is gemakkelijk & kinderachtig; het is hier al gezegd: meester, meester, hij begint weer...

Een aantal rechtse figuren, op twitter, maar ook op dit forum, vallen van Ranst graag aan.

Maar ze spreiden gewoon hun eigen onwetendheid tentoon.

Boduo 8 april 2020 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9291856)
Een aantal rechtse figuren, op twitter, maar ook op dit forum, vallen van Ranst graag aan.

Maar ze spreiden gewoon hun eigen onwetendheid tentoon.

2 !

Waarom vallen ze Van Ranst aan ?
Waarschijnlijk omdat een kwibus eens verkondigde dat van Ranst een PVDA-er zou zijn.
Had hij een zgn.VB-er geweest, zou diezelfde pummel hem ook zo aangevallen hebben?

Het Oosten 8 april 2020 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9291836)
Beke heeft ook faliekant afgedaan. Die man heeft zichzelf als gebuisde CD&V voorzitter op allerlei postjes geparachuteerd maar zijn incompetentie kan op geen enkele manier verdoezeld worden, al zeker niet in crisistijden.

En zo schiet CD&V alweer kemel na kemel. Sheriff De Crem heeft het bij velen ook compleet verkorven.

Keek zopas naar het debat in het Vlaams parlement live. Beke verdedigt zich goed. Een zondebok vinden is gemakkelijk. Té gemakkelijk. Corona heeft ons allemaal overvallen. Geen kat had het echt zien aankomen.

Boduo 8 april 2020 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9291863)
Keek zopas naar het debat in het Vlaams parlement live. Beke verdedigt zich goed. Een zondebok vinden is gemakkelijk. Té gemakkelijk. Corona heeft ons allemaal overvallen. Geen kat had het echt zien aankomen.

Zopas: op welke post was dat ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be