Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Particuliere huurders in de kou (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252849)

Henri1 9 april 2020 14:40

Particuliere huurders in de kou

Wel wat vreemd.

Gewone mensen (geen handelszaak) hebben ook minder inkomsten.

Waarom moeten de verhuurders hier geen inspanning leveren ?

https://huurdersplatform.be/hb/actua...?cn-reloaded=1

Bobke 9 april 2020 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9292899)
Wel wat vreemd.

Ik heb in elk geval geen euro minder inkomsten net als de meeste werknemers of vervangingsinkomsten.

Eyjafjallajökull 9 april 2020 15:14

Citaat:

Wel wat vreemd.

Doppende sossen hebben zelfs niet minder inkomsten.

Integendeel, ze houden meer over want er valt zo goed als niks uit te geven.

gertc 9 april 2020 15:17

Citaat:

Wel wat vreemd.

Misschien omdat verhuurders ook gewone mensen zijn, die gewoon hun lening verder moeten afbetalen?

Amon_Re 9 april 2020 15:19

Enkele taskforces en waardebonnekes invoeren

Travis Bickle 9 april 2020 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9292942)
Misschien omdat verhuurders ook gewone mensen zijn, die gewoon hun lening verder moeten afbetalen?

In redelijk wat situaties is dat zo. Man en vrouw werken, sluiten een tweede lening af om appartementje te kopen met oog op verhuur. Een goede investering; op termijn interessanter dan de rente op een spaarboekje.

Echter moet mevrouw en meneer elke maand afbetalen aan de bank; iets wat mogelijk is, als ook zij elke maand een huurinkomen hebben.

Wanneer huurders dus de mogelijkheid krijgen om n maanden geen huur te betalen (of beter gezegd n maanden uitstel krijgen), dan moeten verhuurders eigenlijk ook diezelfde n maanden uitstel krijgen.

Het is nu wel zo, dat als de banken niet elke maand hun geld krijgen (afbetaling leningen allerhande), die banken in moeilijkheden dreigen te komen; en zo mee de economie bepalen.

Uiteindelijk, wanneer iedereen uitstel krijgt, betaalt iedereen daar ook de prijs voor ...

Bobke 9 april 2020 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9292937)
Doppende sossen hebben zelfs niet minder inkomsten.

Integendeel, ze houden meer over want er valt zo goed als niks uit te geven.

Die zeker, de volkshuizen zijn immers gesloten.

Skobelev 9 april 2020 15:27

Citaat:

Wel wat vreemd.

Ze zoeken nog heel veel helpende handen in de landbouwsector, ga u daar iets bijverdienen?

Henri1 9 april 2020 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9292942)

Die krijgen uitstel. Ik snap uw reactie niet.

De schoofzak 9 april 2020 15:33

Daar was al eens een draad over, en ik herhaal mijn opinie daarover:
momenteel hebben verhuurders al een flink aantal betere jaren achter de rug (huuropbrengsten zijn hoger dan je centjes op een spaarboekje ...), wat maakt dat de regering zou kunnen beslissen om verhuurders op een fictieve vorm van technische werkloosheid te stellen: gedurende de corona-maanden wordt de huur van elk soort van immobilie beperkt tot 70 procent.

De schoofzak 9 april 2020 15:34

Edit vorig bericht:
en meteen ook elke afbetaling aan een bank voor een hypothecaire lening, ook beperkt tot 70 procent. Enkel voor de corona-maanden.

Skobelev 9 april 2020 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9292965)
momenteel hebben verhuurders al een flink aantal betere jaren achter de rug (huuropbrengsten zijn hoger dan je centjes op een spaarboekje ...), wat maakt dat de regering zou kunnen beslissen om verhuurders op een fictieve vorm van technische werkloosheid te stellen: gedurende de corona-maanden wordt de huur van elk soort van immobilie beperkt tot 70 procent.

Een ander voorbeeld,

Mijn appartement staat leeg sedert 1 april en ik kan/mag niemand nieuw laten komen om het te bekijken/huren. Krijg ik nu ook 4000€ ?

Travis Bickle 9 april 2020 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9292971)
Een ander voorbeeld,

Mijn appartement staat leeg sedert 1 april en ik kan/mag niemand nieuw laten komen om het te bekijken/huren. Krijg ik nu ook 4000€ ?

Idem hier. Ons huis staat (stond) te koop sinds midden maart. Eerste week, zes bezoeken. Toen begon de miserie. Er mag inderdaad niemand langskomen. Zelfs (zoals eest nog aangebracht door makelaar) de makerlaar die alleen zou komen, en live zou streamen voor een geïnteresseerde koper, mocht (en mag nog steeds) niet.
Tot nader order geen enkele indicatie wanneer we terug bezoekers mogen ontvangen.

gertc 9 april 2020 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9292959)

Niks geen uitstel. Uitstel van hypotheeklening geldt enkel voor eigen woning, en op voorwaarde dat je minder dan 25000 euro spaargeld bezit.

Bovendien - wat stelt u precies voor? Dat de huur wordt overgeslagen? Of uitgesteld? In dat tweede geval, hoeveel huurders zijn er in staat om pakweg 4 maanden lang een 25% hogere huur te betalen om hun uitgestelde huur in te halen?

Skobelev 9 april 2020 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9292975)
Idem hier. Ons huis staat (stond) te koop sinds midden maart. Eerste week, zes bezoeken. Toen begon de miserie. Er mag inderdaad niemand langskomen. Zelfs (zoals eest nog aangebracht door makelaar) de makerlaar die alleen zou komen, en live zou streamen voor een geïnteresseerde koper, mocht (en mag nog steeds) niet.
Tot nader order geen enkele indicatie wanneer we terug bezoekers mogen ontvangen.

Elke maand dat het leeg staat "kost" me dat 750€. Maar voor de "alles moet gratis" adepten hier zal dat wel "iets anders " zijn.

Eyjafjallajökull 9 april 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9292959)

Dat uitstel krijg je niet zomaar.

Daar hangen voorwaarden aan vast. Voorwaarden op maat gesneden van een doppende sos.

gertc 9 april 2020 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9292965)

Ambtenaren, gepensioneerden en doppers zullen zich in de handen wrijven.

Travis Bickle 9 april 2020 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9292987)
Elke maand dat het leeg staat "kost" me dat 750€. Maar voor de "alles moet gratis" adepten hier zal dat wel "iets anders " zijn.

Een redenering in de zin van: "Jij hebt toch geld genoeg, want je kan zelfs een tweede woonst verhuren, terwijl ik niet eens een huis heb."

Skobelev 9 april 2020 15:51

Je moet het eigenlijk toch maar durven vragen.

Ze mogen thuis blijven aan 70% van hun wedde, op kosten van diegenen die nog gaan werken, en als ze hun huishuur moeten betalen aan diezelfde nog werkenden zouden ze nog korting willen der bovenop. Schaam u diep Henri.

Skobelev 9 april 2020 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9292996)
Een redenering in de zin van: "Jij hebt toch geld genoeg, want je kan zelfs een tweede woonst verhuren, terwijl ik niet eens een huis heb."

Had hij maar wat langer naar school moeten gaan en wat harder gewerkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be