Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   verstrenging komt dichterbij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252910)

fred vanhove 12 april 2020 14:58

verstrenging komt dichterbij

We gaan het vlaggen hebben.

Sta er niet versteld van als ik al die zotten met hun koersfietsen hun eigen Ronde Van Vlaanderen zie rijden. Het schuim en het snot vliegt in het rond want zelfs in deze omstandigheden is presteren een must.

En als gekken een uur aanschuiven voor een ijsje of een pakske friet.....we zijn echt goed bezig...

Ze hebben ons in China verwittigd dat we er zo niet gingen komen. Frankrijk gaat ook nog verstrengen.

Wou gisteren een rustige wandeling maken op mijn ééntje maar heb rechtsomkeer gemaakt......kon het niet meer aanzien.:|

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...drag~aaa8c182/

bembem 12 april 2020 15:00

Ja heb het ook gezien, Van Ranst beweert zelfs dat we op een Wuhan-style lockdown afstevenen indien we de maatregelen maar niet blijven respecteren.

fred vanhove 12 april 2020 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9296230)
Ja heb het ook gezien, Van Ranst beweert zelfs dat we op een Wuhan-style lockdown afstevenen indien we de maatregelen maar niet blijven respecteren.

En maar goed ook. Gekken moet je achter slot en grendel houden. Die mag je niet laten loslopen.
Ze zijn nu letterlijk en figuurlijk een gevaar voor anderen

Geen ijsje meer:cry::cry: Geen pakske friet meer :cry: De koers velo op slot:cry:

bembem 12 april 2020 15:03

(Btw ik respecteer ze, laat dat duidelijk wezen...)

Dadeemelee 12 april 2020 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9296231)
En maar goed ook. Gekken moet je achter slot en grendel houden. Die mag je niet laten loslopen.

Geen ijsje meer:cry::cry: Geen pakske friet meer :cry: De koers velo op slot:cry:

Beginnen met fietsen verbieden. Dan hou je de vermenging beperkt.

Zucht 12 april 2020 15:04

Ik begrijp het ook niet. Onze buren zijn rationele, verstandige mensen, en toch zijn ze met de (adolescente) kinderen vertrokken op bezoek naar hun ouders.
Waarom kan dat "paasfeestje" nu eens niet voor 1 keer geskipt worden ?

fred vanhove 12 april 2020 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9296234)
(Btw ik respecteer ze, laat dat duidelijk wezen...)

Ik zeker. Gewoon opdat ik de korte pijn verkies in plaats van maanden half en half te klooien.

fred vanhove 12 april 2020 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9296236)
Ik begrijp het ook niet. Onze buren zijn rationele, verstandige mensen, en toch zijn ze met de (adolescente) kinderen vertrokken op bezoek naar hun ouders.
Waarom kan dat "paasfeestje" nu eens niet voor 1 keer geskipt worden ?

Wel ja en van het één komt het ander .....geef een hand (niet letterlijk nemen;-))in deze situatie en dat wordt al vlug een ganse arm.

bembem 12 april 2020 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9296231)

Ja het is echt erg. Hoe lomp sommigen zijn. O-n-v-o-o-r-s-t-e-l-b-a-a-ar.

Nu ik ga niet ontkennen, ik heb zo nu & dan zin om eens om een Happy meal ofzo te gaan, maar ik hou me in xD.

bembem 12 april 2020 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9296237)
Ik zeker. Gewoon opdat ik de korte pijn verkies in plaats van maanden half en half te klooien.

#IkOok

patrickve 12 april 2020 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9296227)
We gaan het vlaggen hebben.

Want men kan de keuze van het volk niet respecteren ? Als het volk vrijer wil zijn, en daarvoor dus de epidemie sneller wil laten voorbij gaan, waarom moet dat absoluut tegengewerkt worden ?

Dadeemelee 12 april 2020 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9296243)
Want men kan de keuze van het volk niet respecteren ? Als het volk vrijer wil zijn, en daarvoor dus de epidemie sneller wil laten voorbij gaan, waarom moet dat absoluut tegengewerkt worden ?

Men moet vermijden dat 5% idioten het verkloten.

Dat rijmt nog ook. :-D

Tavek 12 april 2020 15:08

En straks janken "oma is gestorven door corona, boehoe de schuld van de overheid..."

Twee weken eerder zaten ze samen aan het paasbuffet met de hele familie...

bembem 12 april 2020 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9296243)

Omdat anders ons gezondheidssysteem implodeert.
Het staat nu reeds op springen, precies een ver-van-m'n-bed-show voor sommigen (:roll:).

De Prof 12 april 2020 15:12

De maatregelen verstrengen is telaat.
Dit kan tot een tragedie leiden.

Als je nu de sociale media bekijkt, liggen vele op loer om een ander aan te klagen.
Dat zal dan nog erger worden, met mogelijke burenruzies, familieopstanden, generatieconflicten... en noem maar op.

Men kan beter de coronacijfers eens beter uitrafelen, en kijken waar het grote gevaar zit.

Een hele klas straffen omdat één iemand de regels niet nakomt. is een foute keuze.

patrickve 12 april 2020 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9296237)

Wat is "de korte pijn" volgens U ?

Stel nu dat we ons Wuhan stijl opsluiten. Uiteindelijk valt het aantal besmettingen terug naar 10 per dag.

En dan ? Wat doen we dan ?

Na uw "korte pijn" ?

Niet vergeten dat zodra je dat weer opheft, alles terug van voren af aan herbegint he.

Wat Belgie vrij goed doet, is "de curve plat stijken", dus vooral niet doen dalen. Dat was toch wat je wilde ?

Als het waar is dat Belgie al aan 10% van de bevolking zit, is dit goed nieuws: men moet dit tempo gewoon nog 6 - 8 keer doen. Dus nog ongeveer 6 - 8 maanden, en de herd immunity is er.

Als je nu Wuhan gaat, dan sta je binnen een maand of zo waar we stonden in februari (begin februari). Met nog altijd maar 15% van de bevolking of zo besmet. Dan krijg je gewoon een tweede piek twee maanden later, die het aantal besmetten naar 30-40% gaat brengen. Dan weer Wuhan style ?

En dan weer twee maanden wachten op de volgende piek ?

Uiteindelijk moet toch 60% - 80% van de bevolking ziek worden hoor.

(ik schrijf nu 80% omdat R0 eerder 4 zou zijn dan 2.5 volgens de laatste gegevens...)

Tavek 12 april 2020 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9296252)
Wat is "de korte pijn" volgens U ?

Stel nu dat we ons Wuhan stijl opsluiten. Uiteindelijk valt het aantal besmettingen terug naar 10 per dag.

En dan ? Wat doen we dan ?

Na uw "korte pijn" ?

Niet vergeten dat zodra je dat weer opheft, alles terug van voren af aan herbegint he.

Wat Belgie vrij goed doet, is "de curve plat stijken", dus vooral niet doen dalen. Dat was toch wat je wilde ?

Als het waar is dat Belgie al aan 10% van de bevolking zit, is dit goed nieuws: men moet dit tempo gewoon nog 6 - 8 keer doen. Dus nog ongeveer 6 - 8 maanden, en de herd immunity is er.

Als je nu Wuhan gaat, dan sta je binnen een maand of zo waar we stonden in februari (begin februari). Met nog altijd maar 15% van de bevolking of zo besmet. Dan krijg je gewoon een tweede piek twee maanden later, die het aantal besmetten naar 30-40% gaat brengen. Dan weer Wuhan style ?

En dan weer twee maanden wachten op de volgende piek ?

Uiteindelijk moet toch 60% - 80% van de bevolking ziek worden hoor.

(ik schrijf nu 80% omdat R0 eerder 4 zou zijn dan 2.5 volgens de laatste gegevens...)

5.7 volgens een recente publicatie van het CDC.

patrickve 12 april 2020 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9296248)
Omdat anders ons gezondheidssysteem implodeert.
Het staat nu reeds op springen, precies een ver-van-m'n-bed-show voor sommigen (:roll:).

En is dat erg, als dat overbelast geraakt gedurende een maand, maar nadien is het voorbij ?

Want uiteindelijk redden ze U ginder toch niet zo geweldig he.

bembem 12 april 2020 15:13

En tja, "het volk" ziet de ernst er nu eenmaal niet van in.
Gemiddelde IQ ligt niet voor niets rond de 100. Voor veel zelfs er onder.

patrickve 12 april 2020 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9296253)
5.7 volgens een recente publicatie van het CDC.

Ha, dan kunt ge het gewoon vergeten. Om LANGDURIG R met een factor 6 omlaag te halen, dat kunt ge op uwen buik schrijven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be