![]() |
Wraak
De politie krijgt nu om de haverklap telefoontjes van mensen die er op uit zijn, hun buren te verraden. Ze zouden samenscholen, feestjes houden, kortom de regels niet respecteren. De agenten moeten er op afgaan. Soms ligt het er vingerdik op dat het om een oude vete gaat. Die lui zitten thuis en hebben niets anders te doen, dan te spioneren.
Het is de soort die in de oorlog zijn buren ging aandragen. Er was toen onder de Vlamingen meer verraad dan verzet. Ik houw me zelf, strikt aan de regels, mensen verraden dat is voor mij een stap te ver. |
Citaat:
|
Ja verklikken zit echt wel in de Vlaamse aard. Ik vind dat ook geen mooie eigenschap.
|
Citaat:
Ik zat dus met 6 agenten in mijn achtertuin die mij sommeerden naar buiten te komen met mijn handen goed zichtbaar. Onderwijl zat dat kreng maar te kakelen van het lachen. |
Citaat:
??? |
Citaat:
Dus een nieuw idee is het zeker niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zit niet speciaal in de Vlaamse aard. Vraag maar na in de voormalige communistische landen 8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Es ist Zeit fur Rache! :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn inderdaad mensen die hun buren verklikken maar dat doen ze enkel waar vroeger al strubbelingen waren. Anderzijds is het wel begrijpelijk dat iemand de politie belt als er in zijn buurt een tuinfeest met 30 aanwezigen aan de gang is.
|
Hier in de buurt een vrouwke van 86 jaar.
Kinderen en kleinkinderen lopen in en uit. Ik heb één van de kinderen aangesproken over hun gedrag. Hij viel compleet uit de lucht en antwoordde: "Ja maar anders zit ma den hele dag alleen." Ik heb hem de raad gegeven om dan één familielid, met de nodige beschermingsmiddelen, voor ma te laten zorgen. En de overige familieleden te sommeren om bij ma weg te blijven. Niet voor hen zelf, maar om ma te beschermen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be