Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Wraak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252935)

regor 13 april 2020 17:37

Wraak

De politie krijgt nu om de haverklap telefoontjes van mensen die er op uit zijn, hun buren te verraden. Ze zouden samenscholen, feestjes houden, kortom de regels niet respecteren. De agenten moeten er op afgaan. Soms ligt het er vingerdik op dat het om een oude vete gaat. Die lui zitten thuis en hebben niets anders te doen, dan te spioneren.
Het is de soort die in de oorlog zijn buren ging aandragen. Er was toen onder de Vlamingen meer verraad dan verzet. Ik houw me zelf, strikt aan de regels, mensen verraden dat is voor mij een stap te ver.

Boduo 13 april 2020 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door regor (Bericht 9297636)
De politie krijgt nu om de haverklap telefoontjes van mensen die er op uit zijn, hun buren te verraden. Ze zouden samenscholen, feestjes houden, kortom de regels niet respecteren. De agenten moeten er op afgaan. Soms ligt het er vingerdik op dat het om een oude vete gaat. Die lui zitten thuis en hebben niets anders te doen, dan te spioneren.
Het is de soort die in de oorlog zijn buren ging aandragen. Er was toen onder de Vlamingen meer verraad dan verzet. Ik houw me zelf, strikt aan de regels, mensen verraden dat is voor mij een stap te ver.

De wraak is zoet ?

HOUZEE ! 13 april 2020 17:41

Ja verklikken zit echt wel in de Vlaamse aard. Ik vind dat ook geen mooie eigenschap.

Elio di Supo 13 april 2020 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door regor (Bericht 9297636)

Ik heb zo eens een buurvrouw gehad die op haar 45e op technische werkloosheid werd gezet, dan brugpensioen en dan pensioen. Enfin, niet te veel om handen dus. Ze had ooit eens gepresteerd om de politie te bellen toen ze mij in mijn hof zag en een aangifte van inbraak te doen. Het was ook 's nachts.

Ik zat dus met 6 agenten in mijn achtertuin die mij sommeerden naar buiten te komen met mijn handen goed zichtbaar. Onderwijl zat dat kreng maar te kakelen van het lachen.

Boduo 13 april 2020 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9297645)
Ja verklikken zit echt wel in de Vlaamse aard. Ik vind dat ook geen mooie eigenschap.

Alleen in de Vlaamse aard ???
???

spherelike 13 april 2020 17:50

Citaat:

een aantal Vlaamse partijen hebben (om andere redenen) al kliklijnen opgericht.
Dus een nieuw idee is het zeker niet

regor 13 april 2020 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9297650)
Alleen in de Vlaamse aard ???
???

Als het over mensen gaat is alles mogelijk. Ik heb nog het meest vertrouwen in mijn hond.

Amon_Re 13 april 2020 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9297640)
De wraak is zoet ?

De sfeer is zoet!

Bobke 13 april 2020 18:48

Citaat:

De wet omzeilen ook.

Den Ardennees 13 april 2020 19:01

Zit niet speciaal in de Vlaamse aard. Vraag maar na in de voormalige communistische landen 8-)

Amon_Re 13 april 2020 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9297744)
Zit niet speciaal in de Vlaamse aard. Vraag maar na in de voormalige communistische landen 8-)

Afgunst is deel van de menselijke aard.

Bobke 13 april 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 9297749)
Afgunst is deel van de menselijke aard.

Ik vraag mij aF wat dat met afgunst te maken heeft.

Amon_Re 13 april 2020 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9297755)
Ik vraag mij aF wat dat met afgunst te maken heeft.

Afgunst als motivatie om je buren over te dragen? Er is veel gedrag dat je kan terugbrengen naar simpele emoties, waaronder de motivatie om bv een buur over te dragen voor 'zwart werk', 'corona feestje' of wat dan ook.

Eduard Khil 13 april 2020 19:39

Es ist Zeit fur Rache! :lol:

Xenophon 13 april 2020 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9297648)
Ik heb zo eens een buurvrouw gehad die op haar 45e op technische werkloosheid werd gezet, dan brugpensioen en dan pensioen. Enfin, niet te veel om handen dus. Ze had ooit eens gepresteerd om de politie te bellen toen ze mij in mijn hof zag en een aangifte van inbraak te doen. Het was ook 's nachts.

Ik zat dus met 6 agenten in mijn achtertuin die mij sommeerden naar buiten te komen met mijn handen goed zichtbaar. Onderwijl zat dat kreng maar te kakelen van het lachen.

:D

Henri1 13 april 2020 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9297648)

Ik wil niet nieuwsgierig zijn, maat wat deed u met 6 agenten in uw tuin midden in de nacht?

Elio di Supo 13 april 2020 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9297912)
Ik wil niet nieuwsgierig zijn, maat wat deed u met 6 agenten in uw tuin midden in de nacht?

Herlees mijn post eens. De derde zin om precies te zijn.

Hypochonder 14 april 2020 06:46

Er zijn inderdaad mensen die hun buren verklikken maar dat doen ze enkel waar vroeger al strubbelingen waren. Anderzijds is het wel begrijpelijk dat iemand de politie belt als er in zijn buurt een tuinfeest met 30 aanwezigen aan de gang is.

reservespeler 14 april 2020 06:52

Hier in de buurt een vrouwke van 86 jaar.
Kinderen en kleinkinderen lopen in en uit.

Ik heb één van de kinderen aangesproken over hun gedrag. Hij viel compleet uit de lucht en antwoordde: "Ja maar anders zit ma den hele dag alleen."

Ik heb hem de raad gegeven om dan één familielid, met de nodige beschermingsmiddelen, voor ma te laten zorgen. En de overige familieleden te sommeren om bij ma weg te blijven. Niet voor hen zelf, maar om ma te beschermen.

reservespeler 14 april 2020 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9297995)
Er zijn inderdaad mensen die hun buren verklikken maar dat doen ze enkel waar vroeger al strubbelingen waren. Anderzijds is het wel begrijpelijk dat iemand de politie belt als er in zijn buurt een tuinfeest met 30 aanwezigen aan de gang is.

De drempel om te bellen wordt dan inderdaad wel heel laag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be