![]() |
immuniteit
De vraag die ik mij stel, aangezien er steeds meer berichten komen dat mensen meerdere keren COVID-19 kunnen krijgen....wat als dit zo is ?
Bestaan het concept herd immunity dan wel nog? Gaat een vaccin wel nog werken ? Heeft er hier iemand meer zicht op ? |
Is het coronavirus niet hetzelfde virus dat ons om de zoveel tijd eens een verkoudheid bezorgt? Dan wordt niemand immuun als voor korte tijd, dus ik veronderstel dat de antistoffen in het lichaam verdwijnen na zekere tijd?
Een gelijkaardig vaccin zou er dus voor zorgen dat we bvb ook nooit meer een verkoudheid krijgen... Daar zoeken ze al heel lang op hoor :-) |
Dat blijkt nog steeds een moeilijk vraagstuk te zijn de immuniteit 'tegen' het virus.
Een vraagstuk met meerdere 'onbekenden' dus. :| Het leven na coronavirus wordt met de dag minder hypothetisch. |
Als het zich gedraagt gelijk verkoudheid, maar wel zo dodelijk is zoals nu...ouch.
Ik denk niet dat men dan een lockdown gaat doen tot het einde der tijden. |
[quote=Tavek;9299378]De vraag die ik mij stel, aangezien er steeds meer berichten komen dat mensen meerdere keren COVID-19 kunnen krijgen....wat als dit zo is ?
Bestaan het concept herd immunity dan wel nog?[quote] Nope, als de immuniteit niet langer dan een paar wkenn of maanden meegaat dan is herd immunity onmogelijk. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zonder vaccins is het een heel dure strategie. Eerder deze week was er een studie van de Chinezen die aantoonde dat een deel van de herstelde patiënten (ook die slechts milde symptomen hadden) nog steeds leverschade hebben. Herstelde IC-patiënten mogen maanden/jaren revalideren van de longschade... allemaal grote kosten voor 'kudde-immuniteit'. En dit los van de doden, die dus ieder virusseizoen te verwachten vallen. Citaat:
Zolang er geen vaccins zijn, en geen adequate antivirale middelen, zijn we f*cked, ja. |
Bedankt voor de toelichting.
Kortom, het kan wel eens goed zijn dat kudde-immuniteit dus een waanidee is, en dat de jaarlijkse griepshot misschien wel eens kan aangevuld worden met dit coronavirus en verplicht zal worden ? |
Citaat:
Maar tot dat punt gaan we moeten leren leven met tijdelijke lockdowns of de mortaliteit van max. 0.5% voor lief nemen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
waar is patrick als je hem nodig hebt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn wel degelijk de antilichamen die afnemen, niet het gegeven dat het virus verandert. |
Citaat:
|
Joepie, het Albanese welvaartsniveau komt in zicht..:
Studie Harvard: elk kwartaal een lockdown om virus te bedwingen "Het ‘nieuwe normaal’ is nog veel vreemder dan de meeste mensen denken. Zolang er geen vaccin is tegen corona, zullen we drie tot vier keer per jaar op slot moeten om Italiaanse toestanden te voorkomen." https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...ngen~b8f6ec33/ |
Kortom, als we maar laten waaien, hebben we binnenkort geen rusthuizen meer nodig ?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be