![]() |
Moneytime voor de corona-apps ...
Moneytime voor de corona-apps.
Contact tracing-apps. Citaat:
p.s. Tracking Coronavirus COVID-19 Corona Tracker Corona Tracker Belgium Of die gegevens allemaal kloppen daar durf ik nog een vraagteken achter plaatsen maar toch ... :| |
Tsja, ik denk dat veel mensen nu bereid zijn om een deel van hun privacy op te geven in ruil voor meer vrijheid. Hoe dit zal evolueren is gewoon afwachten geblazen.
|
Citaat:
Hoe het coronavirus ook onze privacy bedreigt. :| |
|
Ik weet niet waarom we hier een janboel van allemaal staatsinitiatieven aan het doen zijn, terwijl Apple en Google een heel goed ding aan het ontwikkelen zijn:
https://www.cnbc.com/2020/04/10/appl...e-android.html Het vrijwillige anonieme bluetooth tracken is aanvaardbaar. Het GPS volgen (Duitsland zijn stockpaardje) niet. Maar in elk geval zijn er serieuze problemen hiermee: zo zou ik wel eens willen zien hoe die GPS werkt in de metro bijvoorbeeld. En GPS is nu niet bepaald precies op een meter of zo. Als je dus in de file staat met je auto, en de motorfietser naast jou is "besmet" dan ben jij dat dus zogezegd ook. Maar dat is een universeel probleem met die dingen. Met bluetooth ook. Dat werkt tot op 10 meter. Iedereen in een straal van 10 meter (al dan niet met muren ertussen) is dan zogezegd met jou in contact geweest. De mensen op de verdieping boven jou ook. Als je op het perron staat, en er stopt een trein die je niet neemt, dan gaan de reizigers die daar een minuut of 2 op een paar meter van jou zitten, ook "in jouw contacten" zitten. Maw, als je de contacten van de contacten van de contacten van een besmet persoon gaat traceren, ga je uitkomen op 10 000 mensen of zo. Maar een omgekeerd probleem is de schoolgaande jeugd. Die moet zijn smartphone uit zetten op school he. De contactketen is dan gebroken. Men doet maar he. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan niet komen klagen dat je supermarkt x en winkel y niet meer binnen mag... |
De overheid heeft onze privacy al genoeg met de voeten getreden. Overal camera's met nummerplaatherkenning, camerabeelden worden tegenwoordig door de gezichtsherkenning gehaald. Intussen hebben we hier gelijkaardige overheidscontrole als China.
Bij mij komt het niet op mijn telefoon. Zijn hier voor of tegenstanders van zon' app op hun telefoon? |
Citaat:
Bij de mijne zal het zo zijn,het zal weer zijn zoals mijn moeke mij geleerd heeft,als je een toestel niet nodig hebt leg je het af(of steek het onder je aluminiumfolie hoedje 8-)... ) Die apps zijn overigens een mooie uiting van de "nieuwe economie"...Jonge knappe programmeurs die ....ONZIN.....programmeren,de ganse Playstore vol....Totdat het zelfs moeilijk wordt om nog bruikbare appjes te vinden die U niet constant aan het spioneren zijn....(betaald of niet) |
Citaat:
Laatst zei er nog een buurvrouw tegen mij: "Leuk hoedje heb je op Uni" Ik sta er ook beeldig mee met mijn Alu hoedje zeker als ik achter de PC zit in mijn 'kooi van Faraday', een extraatje. :rofl: |
Misschien dat er de eerste week van mei proefgedraaid wordt met MOGELIJKE kandidaat-apps.
In deze kan de regering niks aangewreven worden,maar wel "de sector" die er blijkbaar in geslaagd is oplossingen te presenteren waarbij de privacy van de gebruikers niet- of niet voldoende- gewaarborgd is.Soms vraagt men zich af waar die app-ontwikkelaars misschien mee bezig zijn?Het is NIET de bedoeling van de regering om een bepaald type app EVENTUEEL op te leggen ,die dan constant allerlei provacy-gevoelige data lekt naar......ja...naar waar niet allemaal........ Het gaat hier niet om een speeltje hoor.....:? Goed dat de verantwoordelijken de boot afhouden...Het is hier Singapore niet zunne.... Nog eens,het is eigenlijk een beetje een blamage aan onze "app-ontwikkelaars" aan het worden.tenzij moet toegegeven worden dat de kennis omtrent wat die (Chinese) smartphoontjes en de Amerikaanse besturingssystemen allemaal stiekem in de achtergrond doen nu zo gering is dat de opdracht eigenlijk niet KAN vervuld worden. |
Citaat:
Maar a priori is het perfect mogelijk een totaal "anonieme" applicatie te maken - die werkt dan wel puur op basis van vrijwilligheid en kan niet gebruikt worden om mensen tegen hun wens op te sporen. Dat gaat als volgt: Uw applicatie laat U toe om een totaal willekeurige code te genereren, die "U" voorstelt (maar jij bent de enige die dat weet). Als je rondwandelt met uw applicatie geactiveerd op uw slimme telefoon, dan stuurt uw applicatie die code, en enkel die code, naar alle andere applicaties in de buurt die "luisteren", en jij ontvangt alle codes van die applicaties. Mocht jij positief getest worden, dan ga je op vrijwillige basis aan uw applicatie zeggen dat het alle codes die het ontvangen heeft sinds ge vermoedelijk besmet waard, op een openbare lijst publiceren. Iedereen die zo een applicatie heeft, kan dan geregeld nagaan of zijn code op die lijst staat. Indien wel, is het een goed idee om U laten te testen. Ge kunt geregeld van code veranderen die ge uitdeelt. Ge kunt dat zelfs iedere keer doen. Op die manier weet niemand wat uw 'parcours' is. Ge moet dan wel op die openbare lijst naar al uw "oude codes" kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fuck die apps.
|
Citaat:
|
Laat ze dat maar pushen via de google app store naar android gsm's. Mijn android is ondertussen toch al "google free" gemaakt.
|
Citaat:
|
Die app komt er in België gewoon niet. Is onlangs in het nieuws geweest.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be